یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 - 11:15

اشتغالزایی 600 نفری در پتروشیمی شازند/نسخه مدیرعامل شازند برای تحقق استفاده از کالای ایرانی/تولید چند محصول استراتژیک برای اولین بار در کشور(+جرئیات)

گروه اقتصادی- رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شازند  با کارکنان ستادی شرکت پتروشمی شازند دیدار کردند.

به گزارش بویرنیوز، رئیس هیئت مدیره شازند در این دیدار با اشاره به موفقیت های پتروشمی شازند در کوتاه مدت و میان مدت و هم بلند مدت، اظهار داشت: بهترین رکوردها را با همت کارکنان و شخص مدیرعامل رقم زه شد، کاهش ریسک ها و اتلاف ها چشمگیر و قابل توجه بود.
مشایخی گفت: در تامین خوراک، نیروی انسانی، پژوهش و توسعه، بهره برداری موفق بودیم و پروژه های بزرگی را عملیاتی کردیم که قطعاً آینده شرکت تضمین می شود و از خطرات فاصله زیادی خواهیم گرفت.
وی با اشاره به عملکرد ثبت و رو به جلوی واحدهای ستادی و عملیاتی شازند، افزود: اگر در گذشته تهدیدات زیادی پیش روی چشم انداز بلند مدت پیش بینی می شد امروز با تلاش هایی که شده از این حواشی فاصله های زیادی گرفته شده و این مهم ممکن جز با تلاش جمعی همه واحدها محقق نشده است.
مشایخی در پایان تصریح کرد: عملکرد مدیرعامل پتروشیمی شازند؛ عملکردی کشوری است، اقداماتی که در زمینه تامین کاتالیست در داخل کشور شد ماندگار است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در این دیدار ضمن بیان اهمیت تلاش جمعی در موفقیت های شرکت، اظهار داشت: در سال 96 اتفاقات خوبی در مجموعه شازند رخ داد، رخدادهایی که ما را به هدف کلی مجموعه نزدیک کرد.

وی با تقدیر ویژه از حمایت های دکتر غریب پور خاطرنشان کرد، مدیرعامل گروه توسعه ملی نقش مهمی در موفقیت های شرکت داشته است
مهندس ولدخانی در خصوص وضعیت نیروی انسانی و اشتغالزایی شازند هم گفت: در شرایطی که اشتغالزایی امری حیاتی و سخت در شرایط کنونی اقتصاد ایران به شمار می رود خوشبختانه حدود 600 نیروی جدید به واحدهای عملیاتی ما اضافه شد که البته این به جز نیروهای ساعت کاری و فصلی است که هم از بعد اجتماعی و هم اقتصادی موجب خرسندی ما شد.
وی به هزینه های بکارگیری این افراد هم اشاره کرد و افزود: برای بکارگیری این افراد البته هزینه هایی دادیم، بخشی از نیروهای تازه جایگزین افرادی شدند که شامل هزینه و سختی کار شده بودند اما برای کمک به اشتغال جوانان و حل برخی معضلات اجتماعی خودمان را ملزم به تحمل هزینه ها و استخدام های جدید کردیم.
استفاده از توان و تجربه نیروها از دیگر محورهای سخنان ولدخانی بود، وی گفت: جانشین پروری تا کنون جدی گرفته نشد و افراد توانمندی که از میان ما میرفتند اما این موضوع را در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم از دانش با تجربه ها و علمی های مجموعه برای پیمودن توسعه شرکت بهره بگیریم.
مدیرعامل پتروشیمی شازند با تشریح وضعیت اقتصادی کشور؛ بیان کرد: شرکت ها به هرحال از شرایط اقتصادی کشور متاثر می شوند، پیش بینی ما اینست در سال 97 شرایط آنچنان خوب نخواهد بود هم فشارهای سیاسی را داریم و هم بودجه دولت معطوف به هزینه های جاری از قبیل حقوق و مزایای کارکنان دولتی است و رقمی قابل توجهی برای سرمایه گذاری و تولید نمیبینیم.
و پیش بینی میکنم، شرکت ها با مشکلاتی به ویژه در زمینه نقدینگی روبرو خواهند شد مگر شرکت هایی که در زمینه تولید کالاهای مصرفی و یا خدماتی فعال هستند.

مهندس ولدخانی در ادامه از برنامه هایش برای کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و سود آوری گفت و تصریح کرد: افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها دو فاکتور مهم پتروشیمی شازند است، از طرفی گردش کالا ها برای مقابله با کمبود نقدینگی و اجتناب از ایجاد دارایی های ثابت و فاقد سودآوری نیز به صورت جدی دنبال می شود.
یکی از دغدغه های ما واحد p100 بود، تولید این بخش زیر 50 درصد بود، کار خوبی همکاران کردند در نهایت علیرغم همه ریسک ها این کاتالیست خریداری شد، در نیمه دوم سال کاتالیست تعویض شد و تولید ما به 100 درصد رسید، اگر محقق نمیشد قطعاً بودجه ما این نبود، این بخش محصولی را تولید می کند که حاشیه سود زیادی برای ما دارد.

سه کاتالیست دیگر هم تعویض شد، این واحدها اورهال شدند، تجهیزات از داخل تامین شد و نیروهایی که به کار گرفته شد در این بخش ها بود.
بهره گیری ایده آل از همه ظرفیت را شاید به خوبی بتوان در تولید محصولی با کیفیت و سودآور از ماده اولیه دپو شده از سالیان دور دید، ساماندهی موجودی انبار و استفاده منطقی از مواد و تجهیزات دپو شده از دیگر اقدامات شازند بود، برای اولین بار محصول جدیدی به نام P100 با یک کاتالیست جدید در شازند تولید شد که در آن از ماده اولیه ای به نام کربن سیاه با ارزش تقریبی 15 میلیارد تومان که سالیان سال در شرکت دپو شده بود استفاده شد.
توجه به دانش بنیان شدن فراینده های کار در کنار خدمات تولیدی و صنعتی از دیگر رویکردهای شازند است، مهندس ولدخانی در این باره تصریح کرد: موفقیت ها عاملی شد برای ارتقاء اعتماد به نفس در مجموعه، در گام بعدی بنا شد دانش فنی تولید کاتالیست مهمی را از شرکت پژوهش فناوری پتروشیمی ایران خریداری کنیم که به انجام رسید و در حال انجام تست های مقدماتی هستیم و با نهایی شدن، محصول جدیدی با زمینه مصرف و سود آوری بالا به تولیدات شرکت اضافه میشود.
مهندس ولدخانی برخی دیگر از اقدامات مهم شازند را اینطور تشریح کرد:
نهادینه شدن صرفه جویی، 14 میلیارد صرفه جویی در پرت ها و ضایعات با اصلاح و مرمت زمینه هدر روی ها
خروج واحدهای شازند از آلایندگی
حدود 8 میلیارد تومان کاتالیست بلا استفاده مانده در فضای شرکت به فروش رفت
تولید بنزین A95 برای اولین بار
مدیرعامل پتروشیمی شازند با اشاره به ضرورت استفاده از فاضلاب ها همم برای مخافظت از طبیعت و هم مقابله با کم آبی و بی آبی های احتمالی آینده، خاطر نشان کرد: آب یکی از تهدیدات پیش روی ما است و این موضوع به ویژه در استان های کم بارش تر جدی تر احساس می شود، دنبال استفاده از فاضلاب شهرهای جدید هستیم.
مهندس ولدخانی در پایان ضمن بیان اینکه دیگر محصول زیان ده در شازند تولید نمیشود، خاطر نشان کرد:نباید به مشتریان بی تفاوت باشیم، باید به دنبال خواسته های بازار باشیم و به درستی بازاریابی کنیم و با تولید محصولات با کیفیت و ممتاز هم در داخل و هم خارج خوش بدرخشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278908
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما