پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 - 1:08

سخنان امیدوار کننده رئیس دانشگاه یاسوج، دانشگاه به کمک توسعه استان می آید (+تصاویر)

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه واقعی در زندگی مردم و توسعه استان نقش دارد.

به گزارش بویرنیوز،  احمد عریان در آیین بزرگداشت مقام معلم و جشن نیمه شعبان در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج افزود: حفظ جایگاه تربیتی در کنار آموزش لازم است .

وی اظهارکرد: قرار است که در کنار آموزش علوم مختلف، استاد الگوی دانشجو باشد و ما موظفیم راه و رسم زندگی را با صبر و حوصله به فرزندان خود آموزش دهیم .

سرپرست دانشگاه یاسوج خاطرنشان کرد: دانشجویان ما همواره از لحاظ تئوریک پیشرو بوده و هستند اما متاسفانه در حوزه کارهای عملیاتی و آزمایشگاهی کمی عقب هستیم .

عریان پرکاری، صبر، عشق و علاقه به کار را لازمه رسیدن به جایگاههای برتر علمی دانست و تصریح کرد: باید کار، زندگی و آموزشمان در مسیر رفع مشکلات مردم باشد .

وی ادامه داد: اگر دانشگاه در زندگی مردم و در توسعه استان نقشی نداشته باشد این دانشگاه از تعریف واقعی خود به دور است و حتی اگر سه سال هم تعطیل باشد هیچ مشکلی برای استان و منطقه ایجاد نمی شود .

سرپرست دانشگاه یاسوج با برشمردن پتانسیل های طبیعی استان از جمله گردشگری، منابع طبیعی، آب، گیاهان دارویی و ذخایر نفتی تاکید کرد: دانشگاه در برابر حل مشکلات جامعه و استفاده از ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی استان مسئول است و امیدواریم برای توسعه پر رونق استان به سمت کاربردی تر شدن پژوهش های دانشگاهی در استان حرکت کنیم .

عریان با اشاره به ملاقات وزیر علوم در سفر به تهران به همراه استاندار عنوان کرد: در این دیدار تصمیمات ارزشمندی گرفته شد که نتایج آن به نفع دانشگاه و توسعه استان است .

وی اضافه کرد: همگان خود را برای تبدیل دانشگاه یاسوج به یک دانشگاه بین المللی و جذب دانشجویان خارجی آماده کنند و در این مسیر مسئولان استانی نیز با تغییر نگرش نسبت به دانشگاه و هدایت پایان نامه ها به سمت حل مشکلات استان دانشگاه را یاری کنند .

عریان با بیان اینکه تعداد 50 نفر دانشمند در سطح 1 درصد جهانی و 6 نفر در حد نیم درصد جهانی در بین اساتید دانشگاهی کشور داریم افزود: این توفیق تنها با وقت گذاشتن به دست آمده است .

وی تصریح کرد: اگر دانشگاه ما حتی برای سه سال هم تعطیل شود اتفاقی نمی‌افتد افزود: دانشگاهی که در رشد و توسعه استان و حرکت صنعت نقشی نداشته باشد و زندگی را بهبود نبخشد تعطیلی آن هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند .

رئیس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه سالانه 1000 پایان نامه در این دانشگاه داریم عنوان کرد: آیا نباید 300 پایان‌نامه ما کاربردی باشد و از این تعداد 100 پایان نامه رفع مشکلات استان را در برگیرد .

عریان با اشاره به مشکلات استان در حوزه‌های گوناگون از جمله در منابع طبیعی و گردشگری و آب گفت: اگر برای رفع مشکلات استان دانشگاه مسئول نیست پس چه کسی مسئول است.؟

وی با بیان اینکه تعداد 41 دانشگاه در کشور استاد خارجی دارند خاطرنشان کرد: چرا باید دانشگاه بناب دانشجوی خارجی داشته باشد و ما نداشته باشیم .

رئیس دانشگاه یاسوج به تسهیلات 300 میلیارد تومانی اشتغال روستایی در استان اشاره کرد و اضافه کرد: دانشگاه باید در این زمینه فعال باشد و به کمک روستاییان با ایده و فکر دانشگاهی به ایجاد رونق تولید و اشتغال کمک کند.

به گزارش ایسنا، این برنامه با تجلیل از 27 نفر اعضای هیات علمی برگزیده و یک نفر بازنشسته به مناسبت روز معلم پایان یافت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278450
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خیرالامور اوسطها گفت:

    جناب دکتر عریان ضمن سلام و خسته نباشید به استحضار حضرتعالی میرسونم در صورتیکه اقدام به برکناری شوفر تمامیت خواه دانشگاه نکنی هیچکدام از اقدامات و اصلاحات شما به سرانجام نخواهد رسید. این خط و این نشان.
    با آرزوی موفقیت.

دیدگاه شما