سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 - 11:39

اظهارات بیسابقه استاندار کهگیلویه و بویراحمد درباره رئیس جدید دانشگاه یاسوج

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دنبال تزریق بودجه تحقیقاتی به دانشگاه‌ها هستم.

به گزارش بویرنیوز، با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد آیین گرامیداشت روز معلم در دانشگاه یاسوج با حضور اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.

در این آیین علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تبریک روز کارگر و روز معلم اظهار کرد: 4 دهه از عمر انقلاب را پشت سر می‌گذاریم و در این 4 دهه شاهد رشد و پیشرفت‌های زیادی در کشور هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اساتید امروز و دانشجویان دیروز با ایده‌های خود پل اروند را ساختند و حماسه‌ها در کنار فرماندهان آفریدند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به دستاوردهای بزرگ نظام اسلامی در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از هنر و دانش ایرانی استفاده کردیم و کشور را ساختیم.

این مسؤول ارشد اجرایی دستاوردها را مدیون تلاش دانشگاهیان دانست و گفت: اگر اکنون دانشگاه‌های معتبر جهان برای اساتید دانشگاه‌های ما له‌له می زنند به دلیل تربیت چنین اساتیدی در دانشگاه‌ها در طول این چند دهه از عمر انقلاب است.

احمدی به فضای مجازی و تکنولوژی‌های جدید اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید در چنین وضعیتی وارد میدان شود و وقتی تهدید فراگیری وجود دارد به کمک دانشگاه تسلیم نشویم.

وی خاطرنشان کرد: دست آخر دانشگاه باید بگوید در مقابل پیام رسان خارجی چه کنیم نه اینکه من مدیر بگویم ببندیم یا باز کنیم!.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس به بحث اشتغال و رویکردی که به مشاغل دولتی وجود دارد اشاره کرد و گفت: از یک طرف می‌گوییم که دولت نباید فربه شود و از سوی دیگر دانشگاه‌ها برای مهارت آموزی تلاش نمی‌کنند.

وی با بیان این که مشاغل دولتی متناسب با نیروی جویای کار نیست افزود: در کشورهای اروپایی برای یک تکنسین در فلان شرکت هواپیماسازی ارزشی به مراتب بیشتر از بزرگترین سیاستمداران قائل هستند.

مسؤول ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به کیفی‌سازی در دانشگاه‌ها هم اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های گذشته دانشگاه‌های ما همراه با بانک‌ها برای ایجاد شعبه در روستاها مسابقه می‌دادند.!

وی از توجه خود به موضوع پژوهش و تحقیق در دانشگاه‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: مرتب پیگیر هستم که سهم بودجه تحقیقاتی از بودجه تملک دارایی چه قدر است و آن را به دانشگاه تزریق کنم.

احمدی به برخی از داشته‌ها و قابلیت‌های استان از جمله گیاهان دارویی هم اشاره کرد و گفت: اگر گروهی دانشگاهی بیاید و با دید ماموریت‌گرایی کار پژوهشی انجام دهد تمام قد از آن‌ها حمایت می‌کنم.

وی در خصوص انتصاب عریان به ریاست دانشگاه یاسوج هم گفت: وقتی که از وزارتخانه اعلام کردند دکتر عریان برای دانشگاه یاسوج می‌آید و سوابق وی را مطالعه کردم سر تعظیم جلوی تجربیات رئیس دانشگاه یاسوج پایین آوردم.

احمدی بیان کرد: عزم دکتر عریان را برای پیشرفت دانشگاه یاسوج جزم می‌بینم او دلسوز است اما شما که خودتان اهل استان هستید باید در صف اول توسعه دانشگاه باشید.

این مسؤول به رکود در 20 واحد تولیدی استان که دارای تکنولوژی جدید است اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید برای این واحدها برنامه داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=278384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما