یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 23:05

به بهانه حکم جدید سید باقر موسوی/ناکامی نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد بعد از نمایندگی

گروه سیاسی- برخی رسانه ها از انتصاب نماینده اسبق شهرستان های بویراحمد و دنا بعنوان مشاور وزیر جهاد کشاورزی خبر دادند.

به گزارش بویرنیوز این خبر اگرچه از نظر برخی ها و در محافل مهم و چشم گیر بود اما لازم است نکاتی در این خصوص ارائه کنیم:

* هیچ کدام از نماینده های کهگیلویه و بویراحمد پس از پایان دوران حضور در مجلس، در مناصب مهم و اثرگذار به کار گرفته نشدند، نه سید باقر موسوی به عنوان نماد اصلاح طلبی و نه افرادی همچون هدایتخواه بعنوان گزینه مطرح اصولگراها، این در حالی است که نمایندگان سایر شهرستان ها پس از پایان دوران نمایندگی عمدتاً توانستند به مناصب چشمگیری برسند.

* موضوع وقتی عجیب تر می شود که می بینیم افرادی همچون سید مسعود حسینی؛ استاندار اسبق استان که اتفاقاً آنچنان جایگاه و محبوبیتی هم در استان نداشت، توانست در دولت گذشته معاونت پارلمانی وزارت نیرو را از آن خود کند.

* عدم استفاده از نمایندگان استان که به نوعی جزو گزینه های نخبه استان به شمار می روند گویای اینست که نمایندگان مردم نتوانسته اند به خوبی در کشور بدرخشند و از فرصت تعامل با افرد ذی نفوذ بهره ببرند

* از طرفی این عدم توجه به نمایندگانی سابق و اسبق میتواند گویای ناتوانی آنها در احقاق حقوق موکلانشان و چانه زنی برای دریافت فرصت های ارزشمند باشد، چرا که افرادی که نتوانسته اند خود را بالا بکشند و فرصت هایی برای خود خلق کنند، قطعاً توان بالا کشیدن مردم و موکلانشان را هم ندارند.

* متاسفانه نمایندگان استان روحیه استعداد یابی و جانشین پروری هم نداشتند و با وجود چند دوره نماینده شدن گویا همچنان خود را تنها منجی و فرد لایق کارزار انتخابات می دانند، در حالیه اگر به قشر فرهیخته و دانشگاهی اعتماد می کردند و هرکدام از جریانات سیاسی به رشد نیروهای فکری خود می پرداختند الان شرایط به گونه دیگری بود و حوزه های انتخابیه استان مملو بود از جوانانی که هر کدام در قامت یک نماینده بودند.

به گزارش بویرنیوز، رشد و توسعه یک جامعه در وهله اول به توسعه فکری و انسانی آن بسته است، اگر نخبگان جامعه نتوانند زمینه رشد و توسعه جوانان مستعد را فراهم آوردند و به آنها فرصت ابراز خود را ندهند، نمیتوان پویایی و تحرک قابل توجهی را انتظار داشت.

کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نیروی انسانی توانمندی است که بتواند به خوبی در کشور عرض اندام کند، بزرگان و نخبگان سیاسی باید یک جایی دست از تمامیت خواهی بردارند، باید به دیگران هم میدان داد و اجازه داد اندیشه ها و پتانسیل های نو فرصت ارائه داشته باشند، باید پذیرفت انحصار طلبی در میدان توسعه و پیشرفت جایی ندارد، اگر به فکر پیشرفت استان هستیم باید به فکر تکثیر ظرفیت ها باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=277761
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام .بسیار عالی . چون خودخواه بودند نخواستند کسی بالاتر از خودشون باشه . نه خودشون پیشرفت کردند و نه گذاشتند نخبگان هم مسلکشون پیشرفت کنند ‌ .

  2. اصلاحات گفت:

    سید باقر برای همیشه در قلب ما خواهد بود

  3. ناشناس گفت:

    مهره سوخته باقر دیگه تمام شد

  4. نظر گفت:

    درود برسید باقر موسوی توانمند .

  5. لرباغیرت گفت:

    درودخدابرسیدباقرموسوی این مردبزرگ را یک عده ای ازهمین مردم استان ونخبگان وخواص استان نگذاشتندکه سیدباقرموسوی دروزارتخانها پست بگیرندوبجای انکه ما انهارا به بالا بکشیم فقط بلدیم تخریب کنیم لرها اینقدرساده هستندوپاک که عده ای خاص دنبال منافع شخصی هستندوازپیشرفت دیگران رنج میبرندبایدبه نخبها وخواصان جایگاه بدیم تادرکشورپذیرفته شوندوقتی ما خودمان تیشه به پای خودمان میزنیم ازدولتها انتظارنبایدداشته باشیدقدری تفکرلازم هست انشالا که سیدباقرموسوی باعث خیروبرکت استان باشندباتشکر

  6. شهروند گفت:

    متاسفانه دیدبسته وروحیه خودخواهی وخودپرستی حاکم دروجوداین افرادهرگزاجازه بروزوظهوراستعدادهای جدیدرابرنمی تابد.شایدیکی ازعلتهایش همین ناتوانی انهادرسطح کشوراست.یقینااگرکسانی ازاینهاروزی به هرعلت نتواتتدتآیئدشوندخیلی همت کنندیابرادریاپسرعموی خودراجایگزین میکنند ‌.‌

  7. لبیک یاحسین گفت:

    درود بر انسان وارسته دکتر ستار هدایتخواه خداقوت

  8. عزت بویراحمد گفت:

    درودبردکتر هدایتخواه عزیز

  9. Ali & Mohammad گفت:

    مطلب مختصر و خوبي بود

  10. کارمند گفت:

    بسیار تشکر میکنم از کارکنان و عوامل زحمت کش سایت بویرنیوز که با موشکافی دقیق و به جا انتقادات به حقی رو وارد میکنه. دقیقا نمایندگان استان ما همینگونه هستند. هرکدام فقط میخوان نشون بدن اولین و اخرین و بهترین فرد این خطه هستند که باید عرض کنم ما بدترین افراد رو برای نمایندگان خودمون انتخاب کردیم. متاسفانه بیشتر وقتا خودمون بر اثر نا آگاهی این افراد رو بزرگ می کنیم. چه جوانان لایق و گم نامی در این استان هست که تاوان بی فکری خیلی از ماها رو میدن. خدایا خودت مدد کن

  11. /// گفت:

    اتفاقا سید مسعود حسینی خیلی هم محبویبت داشت …
    تا کور شود هر آنکس که نتواند دید…

  12. 101 گفت:

    اتفاقا آقای هدایت خواه را چند پست مهم وکلیدی به ایشان پیشنهاد دادند ولی ایشان قبول نکردند

  13. محمود گفت:

    مو نونم نخبه بیین سی باقر و چنشه

  14. حقیقت گفت:

    متاسفانه دراین سیستم یه لده که به هرعلت به قدرت رسیدن دیگه انقدرسعه صدرندارن کس دیگرراقوی ببینن.به خداقسم جوانان گمنامی دراین استان خبردارم که ازنظرعلمی وتوان مدیریتی سه نماینده امروزاستان بایدسالهاشاگردش باشن .بریدسابقه تحصیلی این نمایندگان رادربیارید بعدباجوانیکه ازابتدای تحشیل تااخرین مدرکش مقایسه کنید.خداوکیلی اگررانت فامیلی دریک شهرورانت قدرت وپول دریکی دوشهردیگه نبودایناالان جوان بیکاربودن.

  15. باعرض سلام و وقت بخیر بنظرم این موضوع راازدوجهت میشود بررسی کرد یکی عدم توجه نمایندگان به جانشین پروری که این خود خواهی محض انها را می رساند ودیگری مناسفانه ذات بد ما مردم لر که هیچ وقت نخواستیم ونگذاشتیم که همتباران مان به رشد برسند وهرجا رسیدیم بجای حمایت انهارا تخریب کردیم.

  16. ناشناس گفت:

    بعد از مدتها يك تحليل منطقي مستند وبدور از سوگيري در اين سايت ديدم اميد است شما هم همچون رسانه هاي ديگر مناطق كشور منافع جامعه را بر منافع زودگذر دنيوي ترجيح داده و باانجام رسالت واقعي خويش جايگاه بايسته اي پيدا كنيد

  17. حجت اله علی زاده گفت:

    باسلام و عرض ادب
    ای کاش یکبار دیگه نیروی مثل سید باقرموسوی و دکتر غریب پور وارد استان میشوند
    الان دکترغریب پور کمکی به استان کرده.هیچ نماینده و نیروی فعالی نکرده
    ضمنا استان هیچ نماینده ای به قدری سیدباقرموسوی نداشته و نخواهد داشت

  18. امید مو گفت:

    آخ وبختم که صدی نالیه برنو ده نیا ..آرمونم سی مردل خوب .شیر مرد بویراحمد سید شجاع و نترس یادت بخیر هرکجایی در پناه خدا باشی

  19. سیدامیدموسوی اصل گفت:

    درود خدا بر سید قلبها سید عزیز شجاع نترس .حامی محرومین و فقرا و دردمندان.افتخار استان .خدا پشت و پناه شما باشه

دیدگاه شما