چاپ این برگه

کشف بزرگ‌ترین قربانگاه کودکان در جهان

باستان‌شناسان در کشور پرو در آمریکای لاتین یک قربانگاه حاوی اسکلت‌های 140 کودک قربانی شده را کشف کردند.

به گزارش عصرایران به نقل از گاردین، این گور دسته‌جمعی که قربانگاهی متعلق به 550 سال پیش است در منطقه ” هانچاکیتوی” در ساحل شمالی پرو کشف شده است.

در این قربانگاه اسکلت‌های اجساد 140 کودک و نوجوان – 5 تا 14 ساله – به همراه 200 لاما- شتر بی کوهان آمریکایی- دفن شده است.

در بررسی اجساد قربانیان مشخص شد که قلب آنها از درون سینه‌شان بیرون آورده شده است. این رسم قربانی کردن در میان قبایل باستانی آمریکای لاتین و دیگر تمدن‌های باستانی جهان رایج بوده است. در تمدن‌های باستانی سنت قربانی کردن انسان‌ها و احشام به منظور جلوگیری از قجایع طبیعی – به عنوان خشم خدایان – انجام می‌شده است.

از این کشف به عنوان بزرگ‌ترین قربانگاه دسته جمعی کودکان در جهان نام برده شده است. این کودکان در دوره تمدن باستانی ” چیمو” قربانی شده اند و ظن قوی بر آن است که هدف از قربانی کردن آنها به همراه لاماها جلوگیری فاجعه طبیعی سیل – به عنوان خشم خدایان- بوده باشد. این ظن به این علت قوی شده که در محل کشف بقایایی از وقوع سیلاب دیده می‌شود.

گفتنی است تمدن چیمو یک تمدن باستانی در منطقه پرو بوده اند که ماه پرست بودند و حدود 500 سال پیش به دست تمدن باستانی و قدرتمند “اینکا” از میان برده شدند.