چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 12:48

استاندار: کهگیلویه و بویراحمد ضعیف‌ترین استان از نظر زیرساخت‌های برق

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: کهگیلویه و بویراحمد ضعیف‌ترین استان از نظر زیرساخت‌های برق است.

به گزارش بویرنیوز، علی‌محمد احمدی صبح امروز در نشست با مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها ۵ درصد از برق تولیدی برق منطقه‌ای خوزستان را به خود اختصاص داده که رقم ناچیزی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال‌های اخیر و به خصوص امسال تعداد زیادی از مردم استان‌های جنوبی در تابستان به استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل گرما و ریزگردها سفر می‌کنند و مهمان این استان هستند که باید برای رفع مشکل برق و در این مدت اقدام شود.

احمدی بیان کرد: بسیاری از مردم استان ما نمی‌دانند که توزیع برق ما منطقه‌ای است و زیر نظر استان خوزستان هستیم و شخصا با ما در زمان بروز مشکل در برق خود تماس می‌گیرند و انتظار دارند که مشکلاتشان را سریع برطرف کنیم.

این مسؤول ارشد اجرایی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات ما مربوط به برق صنایع و واحدهای تولیدی در استان است که به خاطر بدهی به آن‌ها فشار می‌آوریم.

وی خطاب به مدیرعامل برق منطقه‌ای خوزستان گفت: من می‌دانم و مطلع هستم که بدهی واحدهای تولیدی در خوزستان بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان است که این رقم در مقابل بدهی ۱۰ میلیارد تومانی واحدهای تولیدی ما قابل مقایسه نیست.

احمدی افزود: از شما انتظار داریم که اختیارات بیشتری به مسوولان برق استان ما بدهید تا بتوانیم با استفاده از این اختیارات مشکلات خود را در حوزه برق برطرف کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که تاکنون متوجه نبودم که چه اندازه بی‌مهری به استان شده است افزود: هیچ استانی را در ایران به اندازه کهگیلویه و بویراحمد که این قدر در زیرساخت‌های برق ضعیف باشد تاکنون ندیده‌ام.

این مسؤول ارشد اجرایی به عمده پروژه‌های برق استان که در دست مطالعه است و یا در حال اجراست اشاره کرد و گفت: عمده پروژه‌های برق استان یا در دست مطالعه است و یا پروژه‌های بزرگ نیستند و تنها یک ۴۰۰ کیلو ولت و ۳۲ کیلو ولتی داریم و بقیه دردی از استان را دوا نمی‌کنند.

این مسؤول به آستانه تحمل مردم اشاره کرد و گفت: اگر ۴ سال پیش به مدت دو روز هم برق قطع می‌شد مردم تحمل می‌کردند اما امروزه آستانه تحمل مردم پایین آمده است.

وی بیان کرد برای مثال برق شهرستان لنده تنها از یک خط ۱۴۰ کیلو ولت است که اگر مشکلی برای آن پیش بیاید این شهر و مناطق مختلف آن در خاموشی فرو می‌روند و آن کسی که باید تلفن مردم را پاسخگو باشد تنها من هستم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اگر برق شهری قطع شود جوابگوی ائمه محترم جمعه چه کسی است و  چه جوابی برای مردم داریم لذا از برق منطقه‌ای خوزستان می‌خواهیم که مشکلات استان ما را در اولویت قرار دهند

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=277482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما