سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 7:50

تعیین تکلیف زمان‌بندی آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش به زودی/ (+زمان احتمالی و جزئیات شرایط)

گروه اقتصادی- رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه مجوزهای استخدام اخذ شده و دفترچه آماده تحویل به سازمان سنجش است، گفت: نیازمند یک توافق با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی برگزاری آزمون هستیم.

به گزارش بویرنیوز، اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش در خصوص آخرین وضعیت زمان ثبت‌نام آزمون استخدامی این وزارتخانه اظهار داشت: مجوزهای استخدام اخذ شده و دفترچه آماده برای تحویل به سازمان سنجش است.

وی ادامه داد: نیازمند یک توافق با سازمان سنجش برای تعیین تکلیف زمان‌بندی برگزاری آزمون هستیم و امیدواریم قبل از آزمون سراسری بتوانیم آزمون استخدامی را برگزار کنیم.

چهاربند در واکنش به این جمله که علاقه‌مندان زیادی منتظر اعلام آگهی آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش هستند، گفت: علاقه‌مندی زیاد است اما با توجه به تعهدات بلندمدتی که استخدام ایجاد می‌کند، باید بسیار حساب شده و دقیق انجام شود.

وی توضیح داد: استخدام باید متناسب با نیاز باشد و منابع لازم برای آن اختصاص یابد و نباید منجر به ایجاد کسری بودجه برای آموزش‌ و پرورش شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات آموزش‌ و پرورش تصریح کرد: امیدوارم با توجه به آخرین مجوزی که از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است، زمان‌بندی هم در اوایل هفته آینده نهایی شود.

وی در خصوص اعلام پایان فروردین ماه به عنوان زمان انتشار دفترچه ازمون استخدامی گفت: برآورد ما بر این بود که در نیمه فروردین ماه با سازمان سنجش به توافق برسیم و یک فاصله زمانی با برگزاری آزمون کنکور داشته باشد اما چون یک مقدار اخذ مجوزهای مربوط به آزمون استخدامی زمان برد، زمان بندی ما قدری تغییر کرد.

به گزارش بویرنیوز، با توجه به در پیش دبودن ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود در صورت موافقت سازمان سنجش، آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیش از کنکور سراسری و ماه رمضان باشد.

برخی شرایط آزمون:

  • تعداد نفرات مورد پذیرش ۱۷۳۰۰ نفر در ۶۳ رشته تحصیلی
  • شرایط سنی برای دکتری ۴۵ سال – برای فوق لیسانس ۴۰ سال – برای لیسانس ۳۰ سال – برای کاردانی ۲۵ سال
  • زمان شروع به کار و جذب در آموزش و پرورش : مهر ماه سال ۹۷
  • ۲۵ درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، ۵ درصد مربوط به رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است.
  • آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است.
  • مقطع تحصیلی : لیسانس و بالاتر
  • رشته‌های مورد پذیرش : زیست شناسی، ادبیات عرب، ارتباط تصویری، الهیات و معارف اسلامی، آموزش ابتدایی، آموزش کودکان استثنایی، آموزگار تربیت بدنی، بازیگری، پویانمایی، تاریخ، تربیت کودک، جغرافیا، حسابداری، ریاضی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، زمین شناسی، شیمی، صنایع دستی-فرش، صنایع دستی-چوب، طراحی دوخت، عکاسی، علوم اجتماعی، علوم تجربی، فیزیک، کاروفناوری، گرافیک، ماشین ابزار، مدیریت خانواده، مهندسی الکترونیک، مهندسی باغبانی، مهندسی برق، مهندسی تاسیسات، مهندسی چاپ، مهندسی سرامیک، مهندسی صنایع شیمیایی، مهندسی صنایع چوب، مهندسی صنایع فلز، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معدن، مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی نقشه کشی معماری
  •    ۴۰درصد نیرو در مقاطع ابتدایی جذب خواهند شد و ۶۰ درصد جذب نیرو نیز به سایر رشته های نظری ،پایه و فنی اختصاص دارد.
  • حق التدریس‌ها نیز می‌توانند در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنند و پس از قبولی، سنوات حق التدریسشان به سوابق شغلی آنها افزوده خواهد شد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=277252
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما