دوشنبه 17 اردیبهشت 1397 - 8:00

رحم اجاره‌ای چیست و محدوده قیمت آن چقدر است؟

مجله بویرنیوز- رحم اجاره‌ای اصطلاحی است که شاید بسیاری از شما نامش را شنیده اید. رحم اجاره‌ای رحمی از یک زن است که برای یک ماه اجاره داده می‌شود. این رحم اجاره‌ای یعنی چه؟ یعنی اگر زن و شوهری بچه دار نشوند اسپرم مرد را بدون تماس فیزیکی وارد رحم زنی که رحمش را اجاره میدهد میگذارند تا در انجا بچه تشکیل شده و بعد از ۹ ماه به دنیا بیاید.

رحم اجاره‌ای چیست؟
همانطور که گفتیم زنی میتواند رحمش را اجاره دهد. به این شرح که اگر زن و شوهری بچه دار نشوند اسپرم مرد را در رحم زن دیگری میگذارند و ان زن بچه را به دنیا میاورد.

حال مراحل کار چگونه است؟ صاحب رحم اجاره‌ای همراه همسرش و زوج صاحب جنین باید چند جلسه توسط متخصص پزشکی اجتماعی مشاوره شوند تا از همه نظر (حقوقی – پزشکی و اجتماعی) اطلاعات کافی را بدست اورند. ارزیابی بالینی وآزمایشگاهی (از نظر رد بیماری‌های عفونی وتائید سلامت روانی -اجتماعی) هم باید انجام شود.

به گزارش آسان طب بین صاحبان جنین و زن اجاره دهنده باید قرار داد نوشته شود. یاداوری میکنیم بهتر است با مشورت فردی آگاه (مثل وکیل یا پزشک متخصص اجتماعی) این قرار داد نوشته شود و همه شرط و شروط‌ها هم انجا نوشته شود.

مثلا هزینه ۹ ماه اجاره، هزینه‌های درمانی قابل پیش بینی (هزینه تولد نوزاد در بیمارستان) و غیر قابل پیش بینی (هزینه‌ی بستری حین حاملگی بدلائل مختلف از جمله تهدید به سقط یا خود سقط یا…) را چه کسی باید بدهد و …

همچنین یاداوری می‌کنیم صاحب رحم اجاره‌ای هیچ حق و حقوقی نسبت به فرزند متولد شده ندارد و باید تفهیم شده باشد که او با جنین داخل شکمش هیچگونه وابستگی ژنتیکی نخواهد داشت و مادرش نیست. بعدا هم نباید ادعای مادری کند.

وقتی قرار داد نوشته شود و قانونی باشد (خودشان ننویسند) مادر نمیتواند ادعا کند جنین در رحم من پرورش یافته و من به نوزاد وابستگی عاطفی و مادری پیدا کرده ام. یا مثلا بگوید نوزاد را به شما نمی‌دهم و پول دریافتی را بر میگردانم. همه این ادعا‌ها باطل است و دادگاه ان را قبول نداردو بچه را به والدین اصلی تحویل می‌دهد.

هزینه رحم اجاره‌ای
طبق اطلاعات بدست امده هزینه‌ی رحم اجاره‌ای (که درواقع هزینه نگهداری و پرورش ۹ ماهه جنین در رحم زن اجاره دهنده است) توافقی است ومعمولا رقمی بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان میباشد. حتی برخی‌ها تا ۳۵ میلیون یا بیشتر هم قبول میکنند. این فقط به توافق دو طرف بستگی دارد. در صورت امکان بخاطر پیشگیری از بروز بعضی اختلافات بهتر است سعی شود از فامیل رحم اجاره‌ای پیدا شود.

توصیه می‌شود که والدین اصلی (صاحبان جنین) کمک به خدمات رفاهی – تغذیه ای- اجتماعی- فکری وروحی صاحب رحم کنند تا نوزاد سالمتری به دنیا آید. چون اضطراب – افسردگی و سوء تغذیه صاحب رحم مسلما برای اجاره دهنده و جنین مضر است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=277207
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما