یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 0:44

واکنش متفاوت مطهری به برخورد گشت ارشاد با دختر جوان

نایب رئیس مجلس درخصوص ویدیوی منتشره شده از برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان گفت: مسئولان نباید در مقابل حوادثی مانند برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان، به گونه‌ای موضع گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.

به گزارش بویرنیوز، علی مطهری امروز- شنبه- درخصوص ویدیوی منتشره شده از برخورد مامور نیروی انتظامی با یک دختر جوان در یکی از پارک‌های تهران که بحث هایی را به دنبال داشته است، افزود: در این ویدیو چند نکته قابل توجه است. مقاومت این دختر همراه با توهین و هجوم در مقابل فرمان پلیس و عکس العمل پلیس در مقابل این مقاومت که البته توام با تندی و توهین بوده از نکات قابل توجه است و درواقع هر دو طرف خطا داشته اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به نظر من پلیس باید مراقب باشد در اینگونه دام‌هایی که برای او پهن می‌کنند، گرفتار نشود، اظهار داشت: ممکن است بسیاری از این مسائل دام‌هایی باشند که برای پلیس می‌گسترانند تا فیلم‌هایی را تهیه و در فضای مجازی قرار دهند، بهتر است که پلیس در اینگونه موارد به تذکر، آن هم با لحن ملایم و نرم اکتفا کند.

مطهری با تاکید بر اهمیت حفظ اقتدار پلیس عنوان داشت: اقتدار پلیس نباید آسیب ببیند، وقتی پلیس به شهروندی دستوری می‌دهد- حال اینکه این دستور درست یا غلط باشد- آن شهروند باید اطاعت کرده و گوش کند و اگر تخلفی هم از پلیس می بیند، باید شکایت کند نه اینکه با توهین مقاومت کرده و احیانا حمله ور شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اقتدار پلیس در کشورهای دیگر زیاد است و یک پلیس با اشاره دست، خودروهای بسیاری را به سمت راست هدایت می‌کند و آنها با اشاره پلیس به سرعت می‌ایستند و به فرمان پلیس احترام می‌گذارند و پلیس اقتدار خیلی خوبی در اکثر کشورها دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما پلیس اقتدار لازم را ندارد و این موضوع باید اصلاح شود و مسئولان ما نباید در مقابل اینگونه حوادث به گونه‌ای موضع گیری کنند که اقتدار پلیس آسیب ببیند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276950
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما