یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 0:43

سکوت وزیر درباره بازداشت رییس ارشاد مشهد

این در حالی است که ماجرای ساختمان سلمان مشهد که به دستگیری رییس اداره ارشاد مشهد منجر شده است، از جمله سوالات خبرنگاران از وزیر مشهدی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که بی‌پاسخ ماند.

به گزارش بویرنیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جشنواره جهانی فلیم فجر، در سخنانی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری سینما و سینماگران ایرانی در عرصه‌های جهانی مورد نظر است، در عین حال ترجیح داد درباره برخی پرسش‌های روز عرصه فرهنگ و هنر اظهار نظر نکند.

عصر شنبه اول اردیبهشت‌ماه سیدعباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – از پردیس سینمایی چارسو محل برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد و در برابر پرسش خبرنگاران، فقط به پرسش‌های سینمایی جواب داد. این در حالی است که ماجرای ساختمان سلمان مشهد که به دستگیری رییس اداره ارشاد مشهد منجر شده است، از جمله سوالات خبرنگاران از وزیر مشهدی فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که بی‌پاسخ ماند.

این در حالی است که رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد از چند روز گذشته، در پی برگزاری یک برنامه قرعه‌کشی در یک برج تجاری، در بازداشت به سر می‌برد. در زمان وقوع این رویداد که با حکم قضایی انجام شده، سیدعباس صالحی در سفر عراق حضور داشت و تا کنون نیز این وزارتخانه و شخص وزیر هیچ موضعی در قبال این اتفاق اعلام نکرده‌اند.

صالحی در حضور امروز خود در پردیس سینمایی چهارسو، محل برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر اما درباره این جشنواره گفت: به دلیل توجه بیشتری که در جشنواره فجر به فیلم‌های ایرانی می‌شد، بخش بین‌الملل تحت الشعاع بخش داخلی قرار می‌گرفت، در حالی که کارکردهای متنوعی از جشنواره جهانی و بخش بین‌الملل جشنواره وجود داشت که به‌خاطر کمرنگ شدن، عملا این بخش توسعه پیدا نمی‌کرد.

او ادامه‌ داد: بنابراین با چنین استدلال‌هایی دو بخش ملی و جهانی از هم‌ جدا شدند و روند رو به توسعه بوده است. با این حال نام‌ فجر به معنای دهه فجر نیست و جشنواره فجر نسبتی است که با نظام انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی می‌تواند پیدا کند.

صالحی در پاسخ به اینکه وزارت فرهنگ چه موضعی نسبت به حضور دو سینماگر ایرانی یعنی اصغر فرهادی و جعفر پناهی در جشنواره کن دارد و اگر بنا بر تعامل با سینمای جهان هست این روند چه ساز و کاری باید داشته باشد؟ گفت: طبعا نگاه تعاملی و ارتباط حداکثری با سینمای جهان موردنظر است و جشنواره جهانی هم با همین نگاه حرکت میکند. در حضور جهانی نیز با همین نگاه پیگیری صورت میگیرد و نگاه بر حضور حداکثری است. البته طبعا پاره ای قوانین مورد نظر هم وجود دارد که باید رعایت شود. با این حال در این دو مورد خاص که پرسیده شد، به موضع رسمی نرسیده ایم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276948
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما