شنبه 1 اردیبهشت 1397 - 11:33

شرط مردم برای واگذاری پارک جنگلی یاسوج/قرارداد سرمایه گذاری را منتشر کنید

گروه اجتماعی– طی موافقتنامه میان مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد و شرکت نفت حدود ۷۵ هکتار از جنگل های پارک جنگلی یاسوج برای ایجاد مجتمع گردشگری و تفریحی به نفت می‌رسد.

به گزارش بویرنیوز، برخی ها دغدغه طبیعت و مظاهر آن را دارند و عملاً واگذاری بخش زیادی از مناطق بکر پایتخت طبیعت ایران را نابودی طبیعت آن می دانند.

در این میان اما بخش دیگری از مردم معتقدند لازمه توسعه استان حضور نهاد قدرتمند و متمکنی همچون وزارت نفت است و باید حضور و سرمایه گذاری شرکت نفت را فرصتی پیش روی توسعه استان دانست.

به گزارش بویرنیوز، البته بخش عمده نگرانی مردم به آینده این پروژه بر می گردد، نحوه خدمات دهی سایر مجتمع های تفریحی این شرکت در این احساس بی تاثیر نیست، چرا که هرجایی مجتمع رفاهی نفت ساخته شده استفاده از آن محدود به اقشار خاص شده و دسترسی آزادانه عموم ممکن نیست.

در این میان نظرسنجی بویرنیوز از مردم نشان داد گویا مردم با اصل قضیه مخالف نیستند، ساخت مجتمع بزرگ اقامتی، تفریحی و گردشگری با حفظ مظاهر طبیعی و به نحوی که دسترسی مردم به آن ممکن باشد مورد قبول مردم است.

از طرفی مردم معتقدند حالا که بخش اعظمی از سرمایه طبیعی شان آنهم در منطقه ای زیبا و بکر به وزارت نفت می‌رسد نباید بی بهره بمانند.

وعده پست های خدماتی در آینده آنهم که مشخص نیست به فرزندان این استان برسد برای اقناع مردم کافی به نظر نمی‌رسد، مردم استفاده از این ظرفیت طبیعی را حق خود می دانند.

به گزارش بویرنیوز، حفظ مظاهر طبیعی تا آنجا که ممکن است، اجازه عموم برای دسترسی بخشی از خواسته و مطالبه مردم در وهله اول از مسوولان استان که موافق اجرای طرح هستند و در وهله بعد از شرکت نفت است.

حالا باید دید مسئولان استان حاضر به تعهد و رعایت این پیش شرط های مردم هستند و از طرفی شرکت نفت حاضر است به خواسته مردم احترام بگذارد یا اینکه در آینده با مجتمعی روبرو می‌شویم که فقط نگاه از دور به طبیعت دستکاری شده سهم ما میشود، به نظر می‌رسد انتشار متن توافق با شرکت نفت برای جلب اطمینان مردم اقدامی لازم و ضروری است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    بنظر من اصلا نباید در این طبیعت بکر و طبیعی کار خاصی انجام بشه با تصاحب پارک جنگلی واگذاری ان به شرکت نفت ما فقط نظاره گر این طبیعت میشویم ودست عموم مردم مطمئنا از استفاده ی از ان عملا قطع میشود
    مطرح کنندگان ان طرح که هم نمایانده ی مردم هستن و هم کارمند شرکت نفت مطمئنا مورد تنفر قرار می‌گیرند و این خیانت را مردم هیج وقت نمی‌بخشند

  2. یا حق گفت:

    مردم باید بدانند در صورت تحویل به نفت ، حتی خودمان اجازه بازدید نداریم .

  3. مسعود گفت:

    اداره منابع طبیعی به لحاظ بودجه ای خیلی فقیر و بدون هرگونه اعتبارات برای محافظت از جنگلها با هر سرمایه گذاری همکاری میکنه و اصطلاحا همکار میگیره و بعد از واگذاری به ندرت بازرسی انجام میده که این فقط باعث نابودی جنگل میشه
    مگه موقع آتش سوزی ها چند هکتار آتش میگیره منابع طبیعی چکار میتونه بکنه با تعداد اندک پرسنل و امکانات محدود

  4. بویر احمد گفت:

    این مکان باید عمومی باشه نه متل یک قشر خاص مردم مطمئن باشن اگه نیرو هم بخاد حداکثر ۱۰ نفر ان هم برای نظافت و ابدار چی و نگهبان به فکر اشتغال نباشیم۹

  5. همشهری گفت:

    خدا یا ظلم تاکی

  6. دنا گفت:

    ما اصلا راضی نیستیم چون 90 درصد احتمال احتمالش هست که رانت باشه

  7. میر مهدی چشمه گل گفت:

    آقای دوستی این مکان را پارک اعلام کردند که این اتفاق نیفتد و ساخت و ساز به آن ناحیه کشیده نشود ولی متأسّفانه بعد از مدتی… خوب اگر میخوان اقدامی بکنند یک باغ وحش بزرگ ایجاد کنند که مردم بتوانند با خودروهای پوشش دار بتوانند به بازدید حیات وحش اون منطقه بروند و مطمئنا بیش از هر طرحی اشتغال زایی و حتی می‌تواند درآمد زایی داشته باشه و در کنار آن رشته های حفاظت محیط زیست و رشته های مربوط به آن گسترش پیدا خواهد کرد و در ضمن مردم استان علاقه مند به حفظ طبیعت و مسائل اینچنینی خواهند شد.

دیدگاه شما