پنجشنبه 30 فروردین 1397 - 11:36

باد و باران در راه است (+جدول کامل وضعیت هوای کشور)

براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و مناطقی در غرب کشور، رشد ابر و وزش باد موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش «بویر نیوز»، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری بنا به نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی و ساعات بعدازظهر نواحی شمالی استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی افزایش ابر و رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

در نیمه غربی کشور افزایش دما روی می‌دهد، از بعدازظهر تا اواسط وقت روز جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر دما حدود ۸ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد و در برخی نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل با وزش باد جنوبی همراه خواهدبود.

جمعه در نیمه شرقی کشور آسمان صاف و افزایش نسبی دما روی می‌دهد ساعات بعدازظهر در شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و وزش باد رخ می‌دهد که در استان‌های کردستان، شمال آذربایجان‌شرقی، شمال آذربایجان‌غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز و تهران همراه با بارش پراکنده است.

شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، غرب فارس، ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی، شمال اصفهان و یزد ابرناکی، رگبار ورعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه به همراه وزش باد شدید پدیده گرد وخاک دور از انتظار نیست.

در این روز با نفوذ هوای خنک به استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش باران در استان‌های گیلان و مازندران رخ می‌دهد همچنین در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276660
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما