شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 8:00

آموزش‌های داعش در دفترچه یک داعشی +تصاویر

مجله بویرنیوز- به تازگی دفترچه یادداشت یکی از عناصر داعش در رقه سوریه کشف شده است که جزئیاتی را درباره اقدامات این گروه تروریستی ارائه می‌کند.

به گزارش کریستین پست، در میان خرابه‌های شهر رقه که به دست گروه تروریستی داعش ویران شده است، یک دفترچه یادداشت متعلق به یکی از عناصر این گروه کشف شد که به نظر می‌رسد جزئیاتی را درباره اینکه این گروه چگونه برای بقا و حملات آینده خود برنامه ریزی می‌کرده، ارائه کرده است.

بیشتر صفحات این دفترچه به زبان‌های انگلیسی و عربی و بخش دیگری از آن هم به زبان فرانسوی نوشته شده است. در کل تعداد صفحات این دفترچه یادداشت به ۶۰ صفحه می‌رسد.

در برخی از صفحات این دفترچه، نویسنده آن درباره آموزش‌های گروه تروریستی داعش جزئیاتی را ارائه کرده است. در این بخش آمده است: «به خاطر مدت کوتاهی که در اردوگاه‌های آموزشی می‌گذرانیم (۲۰ تا ۳۰ روز) و برای امنیت این اردوگاه ها، کارآموزان به سختی می‌توانند در استفاده از سلاح‌های مختلف مهارت پیدا کنند. همچنین به این دلیل که باید از زبان‌های مختلفی برای گروه‌های مختلف کارآموزان استفاده کنند، کار آن‌ها دشوارتر هم می‌شود.»

این عنصر داعشی در ادامه نوشته است: «حتی اینگونه آموزش‌ها هم از یک اردوگاه تا اردوگاه دیگر متفاوت است و روش‌های آموزش کارآموزان هم در اردوگاه‌ها استاندارد نیستند.»

در بخش دیگری از این دفترچه، این عضو داعش به این مسئله که چگونه می‌توان مسلمانان سراسر جهان–بخصوص مکه و مدینه– را تحت تأثیر قرار داد و به عضویت این گروه درآورد، توضیحاتی را ارائه کرد. توضیحات این عنصر داعشی درباره عربستان سعودی در حالی است که رژیم آل سعود از جمله حامیان اصلی گروه تروریستی داعش محسوب می‌شود.

در بخش دیگری از این دفترچه، نویسنده به این مسئله اشاره کرده است که عناصر گروه تروریستی داعش همیشه اخبار سیاسی و جهانی را دنبال می‌کنند.

این عنصر داعشی همچنین به این مسئله اشاره کرده است که عناصر گروه داعش برای مقابله با حملات هوایی، به غیرنظامیان آسیب وارد می‌کنند.

«کریگ وایتساید»، استاد دانشگاه نظامی در مونتری کالیفرنیا در این خصوص گفت: در کل به نظر می‌رسد ایده‌هایی که در این دفترچه ذکر شده است، شباهت‌های زیادی با آموزش‌های نظامی در غرب دارد. به نظر می‌رسد این نویسنده موضوعاتی را مطالعه کرده است که ما در دانشکده نظامی مطالعه کرده ایم.

مشخص نیست که مطالبی که در این دفترچه یادداشت عنصر داعشی نوشته شده، متعلق به چه بازه زمانی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276368
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما