چهارشنبه 5 اردیبهشت 1397 - 8:00

طرز تهیه مربای گل محمدی خشک

مجله بویرنیوز- این مربا جزو مربا‌های اصیل منطقه اذربایجان میباشد که چه باکره، چه باخامه، چه همراه شیربرنج بسیار خوشمزه میباشد. در زبان ترکی به قیزیل گول معروف میباشد.

مواد لازم:

گل محمدی خشک

یک ونیم پیمانه

شکر سه پیمانه

آب سه پیمانه

جوهرلیمو نصف ق. چ

رنگ قرمز مجاز خوراکی چند قطره درصورت تمایل

طرز تهیه:

ابتدا دو لیوان آب و شکر را روی حرارت میگذاریم، جوهر لیمو را در دو قاشق سوپ خوری آب حل کرده داخل شربت میریزیم و میگذاریم آروم آروم بجوشه و قوام پیدا کنه گل محمدی‌های خشک را در ماهی تابه‌ای ریخته؛ روی حرارت خیلی خیلی کم حدود پنج دقیقه تفت میدهیم.

سپس در ظرف دیگری ریخته بعد از سرد شدن بادست کمی خوردشان میکنیم که گلبرگ‌ها کمی ریز شوند بعد ازاین مرحله یک لیوان از آبی که باقی مونده بود میجوشانیم و روی گل‌ها میریزیم و در ظرف را میگذاریم تا گل‌ها خوب نرم شوند (حدود ۴۵ دقیقه) بعد ازاین مدت که شربت روی حرارت به خوبی قوام اومده گل‌های خیس خورده را داخل شربت میریزیم و چند قطره رنگ خوراکی قرمز در صورت تمایل میریزیم و باز به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت کم میگذاریم بعد از روی حرارت برداشته و یک دم کنی رویش گذاشته و بعد از سردشدن داخل ظرف مربا ریخته و در یخچال قرار میدهیم. این مربا بسیار خوشمزست و خاصیت گرم دارد و همراه گردو هم بسی خوشمزه میباشد.

برای اینکه متوجه قوام آمدن شربت بشوید یک قاشق از آن را برداشته بگذارید کاملا سرد شود قاشق رو کج کنید باید سریع روان نشود و تاحدی غلظت داشته باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=276291
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما