یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 - 8:00

حقایقی درباره سگ‌ها که نمی‌دانستید

مجله بویرنیوز- احتمالا شما هم سگ‌ها را دوست دارید، اما چقدر درباره آن‌ها می‌دانید؟ حقایقی درباره سگ‌ها وجود دارد که از شما پنهان کرده اند، حقایقی که شاید به نظرتان شگفت انگیز، خنده دار، آزاردهنده یا مسخره بیاید؛ بنابراین نگاهی به این مطلب بیندازید.

سگ‌ها ۱۸ عضله برای حرکت دادن گوش هایشان دارند

این ماهیچه‌ها به سگ‌ها کمک می‌کنند گوششان را به طرز پیچیده‌ای حرکت دهند که برای دریافت صدا بسیار اهمیت دارد.

 

بینی سگ، اثر انگشت اوست

بینی سگ مثل اثر انگشت انسان، الگوی منحصر به فردی دارد که می‌توان برای شناسایی از آن استفاده کرد. هم‌چنین رطوبت بینی سگ نشانه سلامتی اوست و در بویایی به آن‌ها کمک می‌کند.

سگ‌ها می‌توانند عاشقتان شوند

دانشمندان دریافته اند که وقتی سگ و صاحبش به چشمان هم نگاه می‌کنند از نظر شیمیایی عشق ظاهر می‌شود. به طور خاص وقتی سگ و صاحبش به هم خیره می‌شوند سطح اکسی توسین (هورمون عشق) در هر دوی آن‌ها بالا می‌رود.

 

سگ‌ها فقط از طریق پنجه هایشان عرق می‌کنند

سگ‌ها فقط در پنجه هایشان غدد عرق دارند. از آنجا که از عرق کردن برای خنک شدن استفاده نمی‌کنند، از طریق نفس کشیدن تهویه و گرما را مبادله می‌کنند.

 

سگ‌های کوچک می‌توانند صدا‌های بلندتر را بشنوند

گوش سگ‌ها ابزار فوق العاده‌ای برای تشخیص صداست. سگ‌ها می‌توانند صدا‌های دو برابر محدوده شنوایی انسان را بشنوند و سگ‌های کوچک بهتر هم هستند.

 

سگ‌ها قلمروی خود را با غدد پنجه هایشان مشخص می‌کنند

سگ‌ها سعی نمی‌کنند مدفوع خود را خاک کنند. آن‌ها روش دیگری برای تعیین قلمرو دارند. آن‌ها با غدد پنجه هایشان بو را منتشر کرده و به سگ‌های اطراف اطلاع می‌دهند.

 

سگ‌های نر هنگام ادرار کردن به نشانه تسلط پایشان را بالا می‌برند

ادرار سگ‌ها حاوی نشانگرهایی است که سگ‌های دیگر را از حضور، موقعیت اجتماعی و دسترسی جنسی آن‌ها مطلع می‌کنند. سگ‌ها پاهایشان را تا جایی که می‌توانند بالا می‌برند تا پیامشان را بهتر منتقل کنند و بوی آن تا فواصل دورتری برود.

 

سگ‌ها هنگام راه رفتن با یک مرد تهاجمی‌تر هستند

افسار بستن، جنسیت مالک و جنسیت سگ همگی در پرخاشگری سگ نقش دارند. سگ‌ها هنگام راه رفتن با یک مرد چهار برابر بیشتر احتمال دارد که به یک سگ دیگر حمله کنند و آن را گاز بگیرند.

 

سگ‌ها خواب می‌بینند

دانشمندان بر این باورند که سگ‌ها مثل ما خواب می‌بینند و لحظاتی که قبلا تجربه کرده‌اند را دوباره می‌بینند. بنابرین اگر سگتان در خواب سروصدا می‌کند شاید خواب می‌بینند. سگ‌های کوچک بیشتر از سگ‌های بزرگ خواب می‌بینند.

 

سگ‌ها احساس گناه نمی‌کنند

وقتی حس می‌کنید سگ‌ها بعد از به هم ریختن خانه شرمنده هستند، عمدتا به خاطر درک ما از ظاهر آن‌هاست. درواقع آن‌ها قادر به احساس گناه نیستند.

سگ‌ها راست پنجه یا چپ پنجه هستند

سگ‌ها هم مثل بسیاری از پستانداران یک پنجه غالب دارند.

سگ‌ها تا ۲۵۰ کلمه و حرکت را درک می‌کنند

تحقیقات نشان می‌دهد که سگ‌ها به اندازه یک کودک دو ساله هوش دارند و می‌توانند محاسبات ریاضی ساده را انجام دهند.‌ سگ‌ها اسم چیز‌های جدید را به سرعت یاد می‌گیرند و حرکات را بهتر از کلمات درک می‌کنند.

 

سبیل سگ‌ها به آن‌ها کمک می‌کند در تاریکی ببینند

سبیل سگ رشته‌های عصبی دارد و پیام حسی به مغز می‌فرستد. سبیل یک ابزار حسگر چندکاره است که به حرکت و چرخش آن‌ها در جا‌های تنگ و به خصوص تاریکی کمک می‌کند.

 

سگ‌ها کاملا کوررنگ نیستند

سگ‌ها به اندازه ما رنگ‌ها را نمی‌بینند، اما کوررنگ نیستند. تحقیقات نشان می‌دهد که سگ‌ها به جز سایه‌های خاکستری رنگ‌های دیگری هم می‌بینند. چشم آن‌ها با تاریکی سازگاری دارد و می‌توانند در شب شکار کنند.

 

سگ‌ها بغل کردن را دوست ندارند

روانشناسان حیوانات می‌گویند وقتی سگ‌ها را بغل می‌کنید، احساس استرس و نارضایتی می‌کنند، چون نمی‌توانند فرار کنند. سگ‌ها استرس خود را با لیسیدن لب هایشان، نگاه کردن به دور یا تا کردن گوششان نشان می‌دهند.

 

سگ‌ها می‌توانند احساسات شما را بو کنند

سگ‌ها همه روز ما را تماشا و همه حرکات ما را بررسی می‌کنند و می‌توانند زبان بدن ما را رمزگشایی کنند. آن‌ها از حس بویایی خود برای تشخیص علائم شادی و ناراحتی استفاده می‌کنند.

 

طوفان به سگ‌ها آسیب می‌زند

فرکانس‌های صوتی تولید شده در طوفان می‌تواند واقعا به گوش سگ‌ها آسیب بزند. همچنین الکتریسیته ساکنی که در مو‌های آن‌ها جمع می‌شود می‌تواند دردناک باشد؛ بنابراین وقتی سگ ها در طوفان فریاد می‌کشند، احتمالا واقعا درد دارند.

سگ‌ها احساس حسادت می‌کنند

وقتی سگ‌ها می‌بینند سگ دیگری به خاطر کاری که کرده جایزه گرفته، ولی خودشان نگرفته اند، حسادت می‌کنند.

سگ‌های کوچکتر بیشتر عمر می‌کنند

سگ‌های بزرگ زودتر می‌میرند. همچنین بین گستره سنی و تهاجمی بودن آن‌ها هم ارتباط وجود دارد. هرچه سگ‌ مطیع‎‌تر باشد، بیشتر عمر می‌کنند.

 

سگ‌ها به صاحبانشان کمک می‌کنند بیشتر عمر کنند

صاحبان سگ‌ها کمتر دچار بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ می‌شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=275995
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما