چاپ این برگه

ابعاد پنهان انتقادهای عدل هاشمی به استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ماجرای رفاقت دیرینه عدل هاشمی با استاندار!(+نظر مردم)

گروه سیاسی- در روزهای اخیر شاهد انتقادات تند و خارج از عرف عدل هاشمی پور به استاندار کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

به گزارش بویرنیوز، نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در روزهای اخیر ابتدا در همایش شهدای چارو سا و سپس در جشن ایل بهمئ به انتقادات تند و خارج از عرف این جلسات به استاندار کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.(از اینجا بخوانید/ جدال فرماندار کهگیلویه و عدل هاشمی/تنش در جشن ایل بهمئی/کنایه تحقیر آمیز مدیر نظارت بر طرح های عمرانی نفت کشور به عدل هاشمی!/حمله مجدد هاشمی به استاندار / نماینده کهگیلویه خطاب به استاندار؛ خودتو جمع کن/ یادته جلوی در اتاقم التماس میکردی؟ )

اگرچه در این انتقادات که البته ناشیانه و مبتدی بیان شد به خواسته های مردمی و لزوم خدمات رسانی به کهگیلویه بزرگ پرداخته اما با توجه به نوع و محل انتقادات گویا این عصبانیت نماینده کهگیلویه دلایل پشت پرده ای دارد:

*عدل هاشمی پور جزو اولین نمایندگانی بود که موقع انتصاب استاندار کهگیلویه و بویراحمد موضع حمایتی جدی به خود گرفت و با دوست قدیمی خواندن استاندار حتی به نوعی انتصاب استاندار را به خود نیز ربط داد، او در اظهار نظری از توان و شایستگی احمدی دفاع کرد.

* عدم انتصاب معاونی از حوزه انتخابیه نماینده کهگیلویه ورق را برگرداند،  حالا مردم میگویند مگر دوستی و پیشنهاد هاشمی پور استاندار را به اینجا نیاورده پس چرا معاونی از حوزه ما نیست؟ و نماینده کهگیلویه نیز که خود را بازنده ماجرا دیده دست به کار شد و از هر تریبونی که اتفاقاً مناسبتی هم با سیاست نداشت شروع به انتقاد تند و تیز کرد، گویی دوستی دیرینه یکباره رنگ دشمنی و کینه کهنه به خود گرفت!، استانداری که مورد حمایت هاشمی بود حالا متهم به بی توجهی و عدم کارآمدی شده است.

* اگرچه احمدی اولین سفرهای خود و معاون عمرانی اش را برای کهگیلویه گذاشت تا از مشکلات این حوزه مطلع شود و اتفاقا در یک سفر شب را نیز در آن شهرستان سپری کرد اما از سوی عدل هاشمی متهم به بی توجهی به این شهرستان و حضور کوتاه، بی فایده و نمایشی شد.

* گویا نماینده کهگیلویه عزل و نصب ها را مهم تر میداند و شاید عدم انتصاب مهره هایش را رنگ باختن اظهار نظرهای قبلی در مورد استاندار میبیند و چاره را در حمله به احمدی میبیند.

*استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در دفاع انتصاباتش، مبنای آنها را تخصص و تعهد، همراهی با سیاست های دولت و عدم قومیت گرایی و نگاه منطقه ای عنوان کرده و البته پیش از این نیز به واسطه انتصابات مورد نقد تند رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه نیز قرار گرفته است.

* در نظرسنجی بویرنیوز نیز مشخص شد اکثر مردم معتقدند در این جدال حق با استاندار است.

به گزارش بویرنیوز، مردم از نمایندگان عزل و نصب انتظار ندارند چرا که وظیفه آنها چیز دیگری است، قانونگذاری، رایزنی برای جذب اعتبارات، هموار کردن مسیر توسعه و تحقق وعده های خوش آب و رنگ انتخاباتی از جمله خواسته های به حق مردم است که باید پاسخ داده شود.

اگر نقدی می‌شود باید منصفانه و در مسیر اصلاح، توسعه و بهبود وضعیت مردم باشد و نه اهداف باندی و جناحی چرا که دیر یا زود ماهیت ذات عملکردها برای مردم روشن خواهد شد.