جمعه 24 فروردین 1397 - 13:11

چرا کهگیلویه و بویراحمد عقب مانده است!/فرصت های بزرگی که مفت از دست می رود!

گروه سیاسی- استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود منابع و ذخایر عظیم طبیعی، تاریخی و انسانی همچنان در ته جدول پیشرفت و توسعه در کشور جای دارد.

به گزارش بویرنیوز، از منابع طبیعی،نفت و گاز، آب، گیاهان دارویی، مظاهر تارخی کهن و جاذبه های گردشگری که بگذریم، منابع عظیم انسانی از مهم ترین داشته های کهگیلویه و بویراحمد است.

در سال های اخیر نیروهای توانمند و متخصصی از استان چه در عرصه سیاست و اقتصاد و چه عرصه پزشکی و ورزشی و سایر حوزه ها مطرح شده اند و به واسطه عملکرد خوبشان در سطح کشور به جایگاه های خوب و ارزنده ای دست یافته اند.

توان و تخصص بسیاری از این افراد ایجاب میکند جایگاه های والاتری به آنان برسد و بسیاری هم معتقدند در حق این نیروها اجحاف شده است، اما چه شده که نه این افراد به جایگاهی که متناسب با توانمندی شان است رسیده اند و نه سودی از وجود این افراد به کهگیلویه و بویراحمد رسیده؟!

عدم اتحاد و تک روی؛ متاسفانه نیروهای ملی استان آنطور که باید تعامل، اتحاد و وحدت رویه ندارند، حتی برخی مواقع بر علیه یکدیگر نیز اقداماتی صورت داده اند، قطعاً با این وضع نمیتوان انتظار خروجی خوبی از توانمندی این افراد داشت.

عدم مطالبه گری مؤثر؛ با وجود جایگاه خوب برخی نیروهای ملی اما گویا برای این افراد توسعه استان اولویت آنچنانی ندارد و یا حب جایگاه اجازه لابیگری برای احقاق حق این مردم را نمیدهد.

عدم حمایت از نیروهای مستعد؛ در این استان پیشرفت و ارتقاء همتباران نه تنها عاملی برای قویتر شدن دیده نمی شود بلکه با نگاه حسادت و تخریبی به آن نگاه میشود و متاسفانه حمایت و همدلی جای خود را به رقابت ناسالم و تخریب و تضعیف می دهد.

در همین دور اخیر مجلس 5 نماینده منتسب به استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس حضور دارند، اما متاسفانه تک روی ها، منافع متعارض و اهداف پشت پرده این فرصت بزرگ را نیز عقیم گذاشت.

به گزارش بویرنیوز، مردم معتقدند با توجه به ظرفیت های این استان اما حقوقشان ادا نشده است و تا زمانیکه نیروهای نخبه و ملی استان نیز با این چند دستگی پیش می روند و عملا اتحاد و تعامل را نه در میان خودشان و نه در استان ایجاد نمی کنند نمی توان انتظار معجزه داشت.

این استان با این همه ظرفیت متاسفانه اسیر سیاست بازی و قومی گری هایی است که همین نخبه ها و مسئولان نیز تا حد زیادی به آن دامن زده اند و امروز اثر این رفتار سوء را در رقم های خجالت آور توسعه و پیشرفت، اشتغال و موارد اینچنینی می بینیم.

آری تا زمانیکه نیروهای نخبه و ملی استان نتوانند در وهله اول برای ارتقاء نیروهای مستعد استان و کمک به پیشرفت یکدیگر اقدام اثربخشی ترتیب دهند و خود بر طبل تفرقه و قومیت گرایی و اهداف پشت پرده باندی و جناحی بکوبند، نمیتوان انتظار اتحاد و همدلی مردم و توسعه را متصور بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=275785
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما