دوشنبه 27 فروردین 1397 - 8:00

دلیل حرکت جنین در رحم کشف شد

مجله بویرنیوز- محققان کشف کرده اند که بچه ها برای داشتن استخوان ها و مفاصل قوی، نیازمند حرکت درون رحم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، سلول ها در جنین اولیه سیگنال های زیستی را دریافت می کنند که آن ها را برای تبدیل شدن به انواع مختلف بافت ها در جایگاه های مختلف بدن هدایت می کند.

برای مثال، استخوان های بدن نیازمند قدرتمند و مقاوم بودن هستند تا بتوانند از بدن ما محافظت کنند و این در حالی است که مفاصل ما باید حرکت نرمی داشته باشند.

در نتیجه در محل مفاصل، استخوان ها با یک غضروف صاف و لغزنده پوشانده می شوند. سلول ها در جنین اولیه، بسته به جایگاه شان، باید برای تبدیل شدن به استخوان یا غضروف هدایت شوند.

با شناسایی و درک نحوه شکل گیری مفاصل و سیگنال های تاثیر گذار روی این شکل آن ها می توان راهی را برای بازسازی غضروف ها از سلول های بنیادی در آسیب های مفصلی ارائه کرد. یافته های یک مطالعه صورت گرفته در دانشگاه دوبلین نشان داده است که با حرکت جنین در رحم، برخی از برهمکنش های مولکولی کلیدی تحریک می شوند و سلول ها و بافت های جنین را برای ساخت یک اسکلت منعطف قوی هدایت می کنند.

اگر جنین درون رحم حرکتی نداشته باشد، سیگنال های حیاتی یا صادر نمی شوند یا این که سیگنال هایی نامناسبی تولید می شوند که می توانند منجر به تکوین استخوان های شکننده و مفصل های غیر طبیعی در بدن نوزاد شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=275257
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما