یکشنبه 19 فروردین 1397 - 20:21

وعده شهردار یاسوج در خصوص پل چهارم بشار/آغاز به کار بزگترین معبر شهری استان در یاسوج/توصیه آیت الله ملک حسینی به شهرداری(+عکس)

دکتر نستهن مقدم در این دیدار با تبریک فرارسیدن سال نو ابراز داشت: تولید شاکله اقتصاد است و با تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، اقتصاد و اشتغال رونق خواهد گرفت.

وی ابراز داشت: حسن شعار امسال ایجاد رقابت میان تولیدکنندگان داخلی است چرا که به آنان فرصت ویژه ای داده شده است تا کالای خود را عرضه کنند.

تحقق شعار سال زمینه کاهش بیکاری و شکوفایی اقتصادی است

شهردار یاسوج تاکید کرد: اگرچه استفاده از کالای باکیفیت خارجی در کوتاه مدت ممکن است ثمراتی داشته باشد اما در بلند مدت باعث ضربه به اقتصاد کشور و به تبع آن آسیب دیدن بخش های مختلف کشور و جامعه خواهد شد که نمونه آن بیکاری و آسیب های اجتماعی پس از آن است.

مقدم با ابراز امیدواری نسبت به ارائه مدل حمایتی از سوی دولت برای حمایت کالای ایرانی گفت: شایسته است دولت مدل حمایتی مشخصی برای تحقق شعار سال ارائه کند و عنصر رقابتی را برای حمایت تولیدکنندگان فعال نماید.

وی با تاکید برا اینکه شهرداری یاسوج طبق دستورالعملی، معاونت ها و سازمان های تابعه را ملزم به حمایت از محصولات تولید داخل خواهد کرد، ابراز داشت: شهرداری یاسوج در راستای شعار سال از تولیدات باکیفیت داخلی استفاده خواهد کرد و تلاش می کند تا سهم کوچکی در تحقق این شعار داشته باشد.

بهره برداری از پل چهارم بشار در تابستان امسال

شهردار یاسوج در ادامه با  تشریح عملکرد شهرداری یاسوج در دوره جدید مدیریت شهری گفت: در اولین روزهای مدیریت جدید شهرداری و آغاز بکار شورای پنجم، پروژه پل چهارم که نزدیک به یکسال متوقف شده بود، مجددا آغاز بکار کرد.

نستهن مقدم ابراز داشت: هم اکنون پایه های پل چهارم بشار به پایان رسیده است و عرشه پل توسط پیمانکار در شهر قزوین در حال ساخت است.

وی گفت: امیدواریم تابستان امسال شاهد بهره برداری پل چهارم بشار باشیم.

مقدم ادامه داد: مطالعات ورودی و خروجی پل چهارم بشار انجام شده است و در روزهای آینده عملیات اجرای آن شروع خواهد شد.

آغاز بکار بزرگترین معبر شهر یاسوج در آستانه نوروز 96

شهردار یاسوج در ادامه با اشاره به آغاز عملیات طولانی ترین معبر شهر یاسوج بیان کرد: عملیات اجرای خیابان 45 متری بنسجان – زیرتل به طول 5 کیلومتر که بزرگترین معبر طرح تفضیلی شهر یاسوج است در آخرین روزهای سال 96 آغاز شد.

نستهن مقدم بیان داشت: این پروژه یکی از خواسته های مردم شهر یاسوج است که با اجرای آن کلاس شهری غرب شهر یاسوج ارتقا خواهد یافت.

مقدم بیان داشت: هم اکنون قریب به یک سوم عملیات فاز اول این پروژه شامل خاکبرداری و تسطیح انجام گرفته است و ماشین آلات شهرداری در حال اجرای پروژه هستند.

شهردار یاسوج همچینین بیان داشت: عملیات آسفالت خیابان های کمال الملک، سی متری رضایی ها، 5 خیابان فرعی بنسنجان نیز در دوره جدید مدیریت شهری اجرا شد.

افزایش خدمات شهرداری یاسوج در عید نوروز

وی با اشاره به اقدامات نوروزی شهرداری یاسوج بیان کرد: پاکسازی و نظافت شهر، بهسازی معابر و لکه گیری بیش از 2500 نقطه از معابر، افزایش 30 درصدی گلگاری و آذین بندی خیابان های شهر از جمله اقدامات شهرداری در آستانه عید نوروز بود.

مقدم ادامه داد: خط کشی 35 کیلومتر از معابر، رنگ آمیزی 24 کیلومتر از جداول و بلوارها، غرص 7 هزار اصله نهال و رفع کچلی 70 هزار متربع فضای سبز از دیگر اقدامات شهرداری یاسوج برای این ایام بود.

رفع معضل سرویس بهداشتی در شهر یاسوج

شهردار یاسوج با اشاره به معضل سرویس های بهداشتی در سالیان گذشته در شهر یاسوج گفت: نوروز امسال 300 چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر ساخته و بهسازی شد و در مدار قرار گرفت و خوشبختانه این معضل را امسال نداشتیم.

رضایتمندی مسافران و شهروندان در تعطیلات نوروزی

نستهن مقدم با اشاره به بیش از 30 مورد بازدید میدانی در ایام نوروز ابراز داشت: در ایام تعطیلات روزانه مناطق مختلف شهر را رصد کردیم و در دیدارهایی که با مسافران و شهروندان داشتیم خوشبختانه رضایت گردشگران و همشهریان را از اقدامات شهرداری شاهد بودیم.

ساماندهی وانت بارها و انتقال جمعه بازار

شهردار یاسوج ادامه داد: در سال گذشته فاز اول ساماندهی وانت بارها صورت گرفت و وضعیت مطلوبی در ورودی شهر از سمت شیراز شاهد هستیم و تا جمع آوری و ساماندهی سایر وانت بارها از معابر شهر یاسوج کار ادامه پیدا خواهد کرد.

مقدم گفت: دو محل برای ساماندهی وانت بارها در نظر گرفته شده است که اجرای کامل این طرح مستلزم همکاری این عزیزان و سایر شهروندان است.

شهردار یاسوج با اشاره به خطر بالای جمعه بازار شهر یاسوج و منظره نازیبای آن گفت: جمعه بازار یاسوج به دلیل وجود مواد قابل اشتعال خطر بالقوه ای برای ساکنان و مراجعه کنندگان است و برنامه شهرداری جمع آوری و انتقال آن است.

وی تاکید کرد: نظر مسئولان استانی و شهرستانی بر جابجایی جمعه بازار است و در سال گذشته جلسات متعددی برای کسبه جمعه بازار در خصوص انتقال آن این بازار به چند محل دیگر برگزار کردیم.

وعده شهردار عملی شد، پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری

شهردار یاسوج بیان کرد: راه اندازی دبیرخانه مرکزی کمیسیون های شبه قضایی در شهرداری برای ایجاد شفافیت و سرعت عمل یکی دیگر از اقدامات شهرداری در سال 96 بود.

دکتر نستهن مقدم با اشاره به پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری، گفت: طبق وعده ای که داده شد، کلیه حقوق و مطالبات کارگران و نیروهای شهرداری یاسوج قبل از عید نوروز پرداخت شد و که خوشبختانه آرامش خاطر این قشر زحمتکش باعث شد تا در ایام نوروز شاهد خدمات مطلوب تری باشیم.

مقدم به برنامه های فرهنگی و ورزشی شهرداری یاسوج نیز گریزی زد و گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی دراین بخش ها صورت گرفت که از جمله آنها می توان به مسابقات فوتسال، همایش پیاده روی و اجرای برنامه مشترک با رادیوی سراسری جوان اشاره کرد.

ایجاد چالش شهر پاک با جوایز نفیس

وی ادامه داد: ایجاد چالش شهر پاک در راستای جلب مشارکت شهروندان در قالب سوال پژوهشی از اقدامات برجسته شهرداری یاسوج بود.

شهردار یاسوج بیان کرد: هدف از طرح این سوال ایجاد دغدغه مندی در میان مردم نسبت به مسایل شهری بود که خوشبختانه آثار خوبی دریافت شد.

مقدم همچنین گفت: شهروندان می توانند تا پایان فروردین ماه آثار خود را با موضوعات شهر پاک به روابط عمومی شهرداری ارسال کنند و در روز یاسوج به آثار برتر هدایای نفیسی اهدا خواهد شد.

سال 97، سال شکوفایی شهرداری یاسوج / «سرعت، دقت و کیفیت» شعار شهرداری یاسوج

شهردار یاسوج در ادامه با بیان اینکه سال 97 سال شکوفایی شهرداری یاسوج خواهد بود بیان کرد: امسال سرلوحه و شعار شهرداری یاسوج «سرعت، دقت و کیفیت» خواهد بود.

اجرای نهضت عظیم معابر، جداول و آسفالت شهر یاسوج به طول 200 کیلومتر

دکتر نستهن مقدم با اشاره به فرسودگی و عمر بالای معابر، جداول و آسفالت خیابان های شهر یاسوج گفت: برنامه شهرداری یاسوج برای این دوره اجرای نهضت عظیم معابر، جداول و آسفالت شهر یاسوج به طول 200 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ريال است.

پروژه های بزرگ عمرانی شهر یاسوج در سال 97

مقدم بیان کرد: بازگشایی ادامه خیابان جمهوری، آغاز پروژه دو معبر بزرگ در اکبرآباد و اتصال آن به خروجی پل سوم، شروع عملیات اجرای اتصال پل چهارم به کمربندی یاسوج – اصفهان مهمترین پروژه های عمرانی شهر یاسوج در سال 97 خواهند بود.

وی ادامه داد: در حوزه مبلمان شهری، نصب تجهیزات کنترلی و برنامه های ترافیکی، ساخت بازارچه های محله ای، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری نیز امسال برنامه های خوبی پیش بینی کرده ایم.

شهردار یاسوج در پایان گفت: در اردیبهشت ماه امسال مراسم نکوداشت روز شهر یاسوج بصورت متفاوت و با حضور مهمانان استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

اکبری: حضور شبانه روزی شهردار یاسوج در ایام تعطیلات

رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این دیدار گفت: در ایام تعطیلات شهردار یاسوج بصورت شبانه روزی در میان مردم و مسافران حضور داشت.

سید هدایت اکبری با تبریک سال نو بیان داشت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته توسط عوامل شهرداری نوروز امسال شاهد رضایتمندی مسافران و شهروندان بودیم.

آیت الله ملک حسینی: نظام خلقت بر اساس بلده طیبه بنا شده است

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انشالله سال 97 سال رسیدن به اهداف خوب و متعال باشد.

آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی در این دیدار با تبریک سال نو و تقدیر از اقدامات صورت گرفته بیان داشت: نظام خلقت بر اساس بلده طیبه بنا شده است.

وی با اشاره به چالش شهر پاک، یادآور شد: بلده طیبه با مدیریت سخت گیرانه و خشن و یا مدیریت ولنگارانه محقق نمی شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: بلده طیبه و رب غفور به شهری پاک و پروردگاری آمرزنده اشاره دارد که به معنای اینست که انسان آزاد است اما نظارت می شود و اگر تمرد کند مورد سرزنش قرار گیرد و اگر خوب عمل کند مورد رحمت و مغفرت قرار گیرد.

لزوم توجه بیشتر دولت به شهرداری ها

آیت الله ملک حسینی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه بیشتر دولت به شهرداری ها تاکید کرد و بیان داشت: جای سوال است که چطور برای خیابان های شهری که روزانه هزاران نفر از آن تردد می کنند، اعتباری در نظر گرفته نمی شود.

وی همچنین خواستار پافشاری اعضای شورای شهر و شهرداری به گرفتن حق مردم کرد و گفت: هر جایی که قرار است اقدامی صورت بگیرد باید حق مردم را در نظر بگیرید و برای احقاق حقوق مردم پافشاری کنید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=275123
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما