شنبه 18 فروردین 1397 - 12:45

حمله امام جمعه باشت به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد/افسردگی و بیکاری جوانان باشتی!

امام جمعه باشت گفت: جوانان ما از بیکاری افسرده شده‌اند بجای اینکه پول بیت المال را در راه حرام خرج می‌کنید برای جوانان وام کم بهره بدهید

حجت السلام عبدالرحیم عبودی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته شهرستان باشت ضمن اشاره به ۲۰ فروردین ماه عنوان کرد: روز ملی فناوری هسته‌ای یکی از علوم حساس و مهم دنیا است. بعد از کش و قوس‌های فراوان که دشمنان به ما زدند و چند سال مسائل هسته‌ای مارا دچار اختلال کردند و در کشور نیز این موضوع پذیرفته سده بود ولی به لطف خداوند در سال ۸۵ ایت تعلیق‌ها برداشته شد و ما در مسائل علم هسته‌ای چنان پیشرفت کردیم که در ۲۰ فروردین ۸۵ توانستیم جز چند کشوری باشیم که داری فناوری هسته‌ای هستند.

حجت الاسلام عبودی گفت: وقتی خبر فناوری هسته‌ای ما پخش شد دشمنان ما شوکه شدند، غربی‌ها و اروپایی‌ها اعلام کردند ایران اغراق می‌کند و ممکن نیست ایران بتواند چنین کاری کند.

امام جمعه باشت تصریح کرد: فناوری هسته‌ای تحقق شعار ما می‌توانیم بود، با دست خالی و با این همه دشمنی توانستیم به این مقام برسیم که بسیار ارزشمند است. معتقد هستیم مسائل هسته‌ای ماکه در این چند سال راکد مانده مخصوصاً در زمینه برجام اشتباه کردیم و امیدواریم دیگر تکرار نشود.

خطیب جمعه باشت عنوان کرد: ما به غنی سازی ۲۰ درصد رسیده بودیم ولی اکنون این غنی سازی کنسل شده و با تعهدهایی که بستیم به ۳/۵ درصد رسیده است، راکتورهارا با بتن پر کردیم و برجام نیز نافرجام شد.

حجت الاسلام عبودی تنها راه اقتدار کشور را تکیه بر توران داخلی کشور دانست و گفت: ما می‌توانیم و امادگی تکیه بر توان داخلی را داریم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس عنوان کرد: ایشان فرمودند هیچ مشکلی در این کشور نیست که حل نشود، هیچ مشکلی نیست که حل آن به دست دشمن باشد و نباید به کدخدا اعتماد کنیم.

خطیب جمعه باشت به روز هنر در ۲۰ فرودین اشاره و گفت: اسلام هنر را قبول دارد و دین ما تاکید بر هنر دارد، هنر ظرفیت خوبی برای اینکه اموزه های دینی خودمان را به دیگران یاد بدهیم، اسلام مخالف هنر نیست ولی هنر از نظر دیگران چیست؟ هنری که اکنون در کشور مطرح است هنر واقعی نیست و در برنامه‌های امروزی کاری به مردم نداریم و هنر را در رقص و رقاصی می‌دانند و از بیت المال هم برایان استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام عبودی گفت: اسلام و رهبری با این موضوع مخالف است. رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر جامعه و مراجع تقلید گفتند نظام جمهوری اسلامی موظف است جلوی حرام الهی را بگیرد. ولی باید بگوییم جلوی مدیران را باید گرفت.

امام جمعه باشت به مدیرکل میراث فرهنگی استان اشاره و اظهار کرد: برنامه ریزی می‌کنند و با پول بیت المال و با گروه خصوصی قرارداد می‌بندند که هر طور شده در ایام عید یک روز در شلال دان باشت رقاصی کنید!

وی افزود: آقای مدیر کل چه جوابی دارید بدهید، رهبر فتوا دادند چرا رعایت نمی‌کنید؟ بعضی از مدیران و مسئولان دارند استحاله فرهنگی می‌کنند و خدا کند بتوانیم برخی از مدیران را نجات دهیم.

خطیب جمعه باشت تصریح کرد: اسم اداره میراث فرهنگی است ولی ضد فرهنگ عمل می‌کنند، چرا مسئولین ادارات اجازه این جشن ها را می‌دهند؟ این همه شهید دادیم، مادران شهدا اشک چشمشان خشک نشده است، حرام برایتان عادی شده است؟ خدا نیامرزد مدیری که اینگونه عمل می‌کند!

حجت الاسلام عبودی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی جلسه‌ای برگزار می‌کند که رقاصی می‌کنند، و میراث فرهنگی شهرستان هم همکاری می‌کنند و مدیران هم شرکت می‌کنند. این مدیران با کسانی که پول بیت المال را می‌دزدند فرقی ندارد.

خطیب جمعه باشت تصریح کرد: جوانان ما از بیکاری افسرده شده‌اند بجای اینکه پول بیت المال را در راه حرام خرج می‌کنید برای جوانان وام کم بهره بدهید. جوانان در دفتر من گریه می‌کنند و التماس می‌کنند برای ۱۰ میلیون وام ولی پول بیت المالی که باید به این جوانها داده شود خرج مجالس رقص می‌کنید.

 

وی خطاب به استاندار عنوان کرد: شما باید بر مدیران نظارت کنید، شما باید جواب بدهید، شما هنر را اشتباه گرفتید. اگر استاندار همراه انها نیست باید برخورد کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274892
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما