جمعه 17 فروردین 1397 - 18:01

انتقاد سربسته امام جمعه گچساران از جشنواره مشک و ملار

اینکه اموال بیت المال را در راه حرام صرف می‌کنند و اینکه آیه و روایات داریم که عفت، عزت، شرف و ناموس زن مومن باید حفظ شود و در کنار آن متاسفانه شاهد کنسرت‌هایی در کشور و یکی دو مورد هم در شهرستان بوده‌ایم که تصاویر آن در رسانه‌ها مشخص است. 

امام جمعه گچساران گفت: نفوذ خطر بزرگی است که مملکت را تهدید می‌کند.

حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان گچساران با توصیه به برداران و خواهران ایمانی به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: امیدواریم خداوند همه ما را از اهل تقوا قرار دهد.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: مومن باید آگاهانه و با اتحاد و با کمک به شرایط در بحث سرمایه و اقتصاد به عزت کشورش کمک کند.

حجازی تصریح کرد: بی‌تردید عدم اتحاد و انسجام موجب می‌شود، نتوانیم به شعار سال رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم و از این رو بر همه ما بر اساس بیانات مقام معظم رهبری به عنوان یک مومن و یک ایرانی تکلیف است که در این راستا با اتحاد و انسجام برای عزت کشورمان گام برداریم.

امام جمعه گچساران افزود: اموال مملکت باید در اختیار کسانی باشد که عدالت و تقوا داشته باشند و اساس دین را رعایت کنند که اگر چنین نباشد خطر بزرگی برای جامعه مومنین است.

حجازی تاکید کرد: سرمایه باید در اختیار دین باشد چرا که اگر دین تقویت شد عدالت حاکم خواهد شد و موجب رشد تعالیم دینی می‌شود و در این صورت حلال و حرام به صورت عملی رعایت می‌شود و خروجی آن این خواهد بود که مملکت قدرت پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم اگر سرمایه در اختیار دین و تقوا نباشد مملکت تضعیف خواهد شد و اگر کسی از اموال بیت المال ریالی را بالا و پایین کرده باشد باید جواب یک مملکت را بدهد.

خطیب جمعه گچساران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های این هفته به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند، ما مواجه هستیم با یک حمله همه جانبه فرهنگی، اعتقادی و سیاسی اعلام نشده که ایشان در گذشته نیز به خصوص در مورد حمله همه جانبه فرهنگی توصیه و تاکیدات لازم را داشته‌اند.

حجازی تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم می‌گویند کار فرهگی اما محتوای آن غیر فرهنگی است و در بحث سیاسی نیز مشاهده می‌کنیم آقایان هیچ وقت در مقابل دشمنان موضع نمی‌گیرند و در سخنرانی‌ها و بیاناتشان چیزی مشاهده نمی‌کنیم بلکه شاهد هستیم اهداف دشمن را به صورت نرم انجام می‌دهند که این همان نفوذی است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشته‌اند.

امام جمعه گچساران با اشاره به اینکه برخی‌ها سکوت کردند، گفت: خطر سیاسی ، خطر بزرگی است که شاهد هستیم همین برخی‌ها در مقابله با دشمنان و حرکت‌های انجام شده هیچ واکنشی را نشان نمی‌دهند و در بیاناتشان می‌گویند، نشنیده‌ایم و انشاالله که این گونه نیست.

حجازی بیان کرد: مشاهده می‌کنیم شخصیت این انقلاب و نظام برای برخی هیچ ارزشی ندارد و مردم را نادان تلقی می‌کنند و به دنبال این هستند که با برگزاری کنسرت‌هایی سر مردم را شیره بمالند و از آن به عنوان خدمت یاد می‌کنند که این چیزی جز خیانت نیست و از خطراتی است که مملکت را تهدید می‌‌کند و ملاحظه کاری‌ها و تهدیدهایی در این خصوص وجود دارد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرماید، خطرات این مملکت و کشور را تهدید می‌کند و اطلاع دارم که برنامه نفوذ در کشور به وسیله کسانی که دستشان به جایی بند است توسط برخی در حال عملی شدن است و به صورت نرم در حال انجام دادن آن هستند.

حجازی بیان کرد: متاسفانه در وضعیت کنونی طوری شده است که نمی‌توانیم از مبنای کشورمان دفاع کنیم اما حقیقت این است که متدینین، خانواده شهدا و بسیجیان آزادی در اختیار ندارند و متاسفانه شاهد هستیم توصیه می‌کنم چیزی نگویید.

خطیب جمعه گچساران افزود: خطر نفوذ، خطر بسیار بزرگی است و در این خصوص باید بررسی شود و روشن‌تر به آن پرداخته شود.

وی اظهار کرد: اینکه اموال بیت المال را در راه حرام صرف می‌کنند و اینکه آیه و روایات داریم که عفت، عزت، شرف و ناموس زن مومن باید حفظ شود و در کنار آن متاسفانه شاهد کنسرت‌هایی در کشور و یکی دو مورد هم در شهرستان بوده‌ایم که تصاویر آن در رسانه‌ها مشخص است.

حجازی اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم رسما و صریحا جلساتی برگزار می‌شود و در مقابل قرآن کریم و این یعنی نفوذ.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: این که می‌گویند در فلان جا و تلویزیون هم این چنین است و برگزار شده است که در پاسخ به آنها می‌گوییم آنها هم اشتباه می‌کنند چرا که رهبری می‌گوید تلویزیون وجه شرعی ندارد که هر کاری که تلویزیون انجام داد درست است لذا لازم است مردم آگاهانه‌تر به مسئله نفوذ توجه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور گفت: امیدوار هستیم بانک‌ها توجه جدی به این امر داشته و چرا وام‌های میلیاردی سریعا پرداخت می‌شود اما وام‌هایی با مقدار کم برای مستمندان و بی‌پارتی‌ها مدت‌ها به طول می‌انجامد.

حجازی در ادامه با اشاره به شهادت امام موسی بن جعفر(ع) و با عرض تسلیت به مومنین و مومنان گفت: امیداوریم بتوانیم به عنوان یک شیعه مراسمی در شان آن امام برگزار شود و امیداوریم در شب شهادت اهل البیت شاهد برگزاری عروسی در سطح شهر نباشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274790
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خدا بیامرز پدر وما درت حاج آقا

  2. رضا گفت:

    در حقیقت بانک‌ها جایی هستند که در هوای آفتابی به شما چتر قرض می‌دهند و زمانی که هوا بارانی شود از شما می‌خواهند که آن را پس بدهید.

دیدگاه شما