جمعه 17 فروردین 1397 - 19:23

تقدیر کرباسیان از خداداد غریب پور/ اقدام عملی گروه توسعه ملی برای توسعه بخش خصوصی ایران (+عکس وفیلم) 

گروه اقتصادی- بدون شک اعتماد به بخش خصوصی و واگذار کردن صنایع از انحصار مجموعه های بزرگ به مجموعه های پویای خرد تر می تواند زمینه شکوفایی در اقتصادی هایی همچون ایران را به بار آورد.

به گزارش بویرنیوز، گروه توسعه ملی از جمله واحدهای بزرگ اقتصادی کشور است که تعداد زیادی از کارخانجات و صنایع تولیدی را درون خود دارد و گردش مالی آن به هزاران میلیارد میرسد.

با حضور دکتر خداداد غریب پور این مجموعه بزرگ اقتصادی شاهد تغییرات جدی درون خود بود که سرانجام آن کمک به چرخه توسعه کشور و فعالتر شدن تولید و اشتغال در واحدهای اقتصادی ایران است.

ارائه صورت های مالی بر اساس استاندارد IFRS، توجه به اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری در روش های نوین صنعتی، پروژه ۴۲۰۰ هکتاری تبدیل اراضی دیم به آبی و تجهیز آن به سیستم آبیاری نوین و ورود صنایع گروه توسعه ملی به صنایع سبز در راستای وظیفه اجتماعی از جمله تغییرات جدی گروه توسعه ملی با آمدن خداداد غریب پور بود.

البته اقدامات جسورانه مدیرعامل جدید گروه توسعه ملی به همین جا ختم نشد، واگذار کردن صنایع در تملک بانک ها به بخش خصوصی برای توسعه تولیدات و تقویت بخش خصوصی و اشتغالزایی از تاکیدات جدی دولت و شخص رئیس جمهور بود که با حضور غریب پور عملیاتی شد.

حالا در تازه ترین اقدام، مدیرعامل گروه توسعه ملی با همراهی و نظر مثبت مدیرعامل بانک ملی، سهام شرکت صنعتی و معدنی توسعه ملی باظرفیت تولید ۲.۵ تن کنسانتره سنگ آهن را در قالب مزایده به شرکت فولاد خوزستان واگذار کرد.

اعتماد به بخش خصوصی، عدم تمرکز صنایع، اشتغالزایی، تقویت قدرت اقتصادی و تولیدی کشور و تحقق شعار ایران توسعه یافته از مهم ترین اهداف مد نظر غریب پور در گروه توسعه ملی بود که در کنار آن از توجه به بخش غذایی و کشاورزی کشور با فناوری های نو و تحقق صنعت سبز نیز غافل نشد.

این اقدامات مدیر جدید گروه توسعه ملی اتفاقاً مورد استقبال و تقدیر جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصادی و معاون وزیر صنعت نیز شد و بارها مسئولان مطرح ملی از اقدامات توسعه ای خداداد غریب پور در گروه توسعه ملی قدردانی کردند.

به گزارش بویرنیوز، بدون شک این دست اقدامات بانک ملی و گروه توسعه ملی می تواند الگویی برای دیگر بانک ها و واحدهای تولیدی باشد تا هم زمینه اعتماد به صنایع خصوصی و خردتر فراهم شود و از طرفی با خصوصی شدن واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر کیفیت خدمات و تولیدات به اشتغالزایی جوانان این مرز و بوم کمک شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274762
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Sohrab گفت:

    شکر خدای را که فرزند این مرزوبوم نامی نکو برای این مردم به ارمغان میاورد

  2. دنا گفت:

    خدا قوت فرزند شجاع و نترس بویراحمد

  3. یوسف مسعودی گفت:

    درود خدا بر مدیر برتر از وزیر

  4. سیروس محرابی گفت:

    با سلام
    کشور ایران وبخصوص مردم دیار لر به خود می بالد بخاطر جناب اقای دکتر غریب پور.
    دکتر غریب پور جز افرادی است که هرجا بوده باعث سربلندی همگان شده واین موفقیت را به تمامی هم وطنان وبخصوص قوم لر تبریک میگم

  5. نیک مرام گفت:

    درود بر فرزند شایسته استان و قوم لر

  6. دشتروم گفت:

    درود بی کران بر مهندس غریب پور

دیدگاه شما