یکشنبه 12 فروردین 1397 - 12:08

همایش توسعه لنده برگزار شد؛ عدل هاشمی با دیدن موحد به همایش نیامد + تصاویر و حواشی

با حضور شخصیتهای استانی و کشوری همایش توسعه شهرستان لنده برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز،  همایش توسعه شهرستان لنده با عنوان موانع توسعه یافتگی شهرستان از دیدگاه مردم و مسولین امروز با حضور مردم، نخبگان و مسولین در سالن پوریای ولی آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

این مراسم که در کمترین زمان ممکن مجوز برگزاری گرفت و به صورت مشارکتی با همکاری تعدادی از جوانان شهرستان برگزار شد.

از همان اوان با مخالفت‌ها و موضع گیری‌های منفی چند نفر مواجهه شده بود که بالاخره با حمایت تمام قد فرماندار شهرستان ایرج جرنده یکی از اعضای شورای شهر و مشارکت و همکاری جدی ادارت بهزیستی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت این روز سخت و پر از فشار را پشت سر گذاشت.

در این همایش که با حضور شخصیت‌هایی همچون دکتر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید، دکتر حسینی نیا معاون بانک تجارت کل کشور’ حجج الاسلام آقایان موحد و سپهر، دکتر علی افروس ریاست دانشگاه آزاد دزفول، فرماندار شهرستان و شورای اداری تنی چند از روسای و معاونین سازمان‌ها همراه بوده، ابتدا دکتر کریمی نژاد فرماندار لنده در جایگاه قرار گرفت و ضمن خیر مقدم موانع توسعه نیافتگی شهرستان را به صورت کلی مطرح و همکاری’ مشارکت و همدلی مردم و مسولین برای پیشرفت و رفع موانع توسعه شهرستان را ضروری خواند.

دارا کریمی نژاد فرماندار لنده خدمات دولت و استاندار در سطح شهرستان لنده را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: نباید اسیر جوسازی و حاشیه سازی هایی شد که تلاش دارند تا ضمن تخریب چهره افراد، خدمات دولت در این شهرستان را کم رنگ و ناچیز جلوه دهند.

کریمی نژاد ادامه داد: تمامی نیروهای بومی لنده ای مستقر در سطح کشور که در پست‌های مهم کشوری انجام وظیفه می‌کنند الحق و الانصاف تمامی تلاش خود را برای توسعه و آبادانی شهرستان لنده به کارگرفتند و باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

سخنران بعدی این مراسم اما یکی از اساتید جوان دانشگاهی (رسول غفاری) بود که ضمن بررسی موانع توسعه نیافتگی شهرستان نقش مدیران بومی کشوری را تاثیرگزار خواند و ضمن گلایه از نماینده مردم در مجلس و مدیران بومی شهرستان در سطح کشور عملکر آنان را غیر قابل دفاع دانست.

قنبرزکی نژاد یکی دیگه از سخنرانان این مراسم بود که به عنوان فرهنگی پشت تریبون رفت و در سخنانی قابل تامل ضمن برشمردن موانع توسعه نیافتگی شهرستان عملکرد منفی نماینده مردم در مجلس در مقایسه با دیگر موکلین ملت را گوشزد و تاکید کرد که تا همدلی مشارکت و حمایت مردم و مسولین شکل نگیرد نباید انتظار توسعه و بهبود شرایط شهرستان را داشت.

زکی نژاد ادامه داد: چرا باید شرکت در همایش سالانه شهرستان دیگر برای نماینده مردم از زبان خودش بزرگترین افتخار تلقی شود اما در کمال تعجب با تمامی رایزنی و دعوتی که از وی به عمل آمده در همایش سالانه توسعه لنده شرکت نکند؟

 

سخنران بعدی مراسم میهمان ویژه این برنامه هم بود که در سخنانی قابل تامل ضمن برشمردن ظرفیت‌های متعدد زیرساختی و انسانی شهرستان لنده’ روحیه همکاری بین مردم و مسولین را پایین خواند و افزود تا حس خواستن و همدلی ایجاد نشود صحبت کردن از توسعه منطقی و عقلانی نخواهد بود.

دکتر یارنسب مدیرکل فرهنگی و تبلیعات بنیاد شهید کل کشور خاطرنشان کرد: شهرستان لنده با وجود دارا بودن نیروهای کشوری در پست‌های کلان مدیریتی، می‌تواند به نسبت به بقیه شهرستان‌ها سریع‌تر توسعه را لمس و از عمق این محرومیت خارج شود.

مدیر کل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید کل کشور که سخنان وی با دست زدن‌های ممتد حضار همراه بود خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های نهفته انسانی، زیرساختی و منابع طبیعی در این استان و شهرستان آنقدر بالاست که اگر به صورت علمی به آنها توجه شود می‌توان توسعه، آبادانی و عمران را به شهرستان لنده رساند.

سید مجتبی حسینی نیا معاون بانک تجارت کل کشور دیگر سخنران این مراسم بود. وی ضمن برشمردن اقدامات خود در جهت بهبود شرایط موجود در شهرستان، همدلی و حمایت تمام قد مردم و مسولین بدون جناح بندی سیاسی را اصلی مهم در جهت تحقق و برطرف کردن موانع توسعه نیافتگی خواند.

حاشیه‌های این مراسم: قرار شد راس ساعت ۸ و سی دقیقه این همایش برگزار شود که خلف وعده برخی مسولین و مدوعیین از جمله نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی که از صبح در شهرستان مستقر شده بود موجب تاخیر یک ساعته این مراسم شد.

التهاب سنگین و تنش‌هایی که بیرون از سالن برگزاری همایش بود موجب شده بود که حتی تا داخل سالن هم کشیده شود و بر ای مدتی جو درب ورودی سالن را متشنج کرده بود رایزنی مسولین برگزاری با عدل هاشمی پور و تدارک استقبال جلو درب ورودی موجب ایجاد بی نظمی و شلوغی شده بود که از قضا نماینده مردم به گفته برخی از شاهدین تا نزدیکی محل برگزاری همایش رسیده بود اما به یکباره منصرف و مردم پراکنده شدند.

استقبال اولیه از همایش چندان جالب نبود ولی به مرور سالن برگزاری پر شده بود.

حضور سید محمد موحد به عنوان مستمع در این مراسم که با همراهی تعداد زیادی از طرفداران شکل گرفت از نکات جالب توجه این مراسم بود.

دکتر سلیمان عبید کاندیدای سابق مجلس شورای اسلامی هم جز مهمانان این برنامه بود که در لحظات پایانی هم چند دقیقه‌ای به ایراد سخن پرداخت.

   

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274480
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Kami گفت:

    اسم دکتر رو اشتباه نوستید.دکتر سلیمان ابید درسته

  2. ناشناس گفت:

    موحد بنده قطعی انتخابات شک نکنین

  3. محمد گفت:

    درود برسردار هاشمی مردکار عمل است موحد 20سال مجلس بود چکار کرد.

دیدگاه شما