پنجشنبه 2 فروردین 1397 - 13:02

اگر عازم کهگیلویه و بویراحمد هستید بخوانید!/زیبای پر خطر…(+تصاویر)

گروه گردشگری- کهگیلویه و بویراحمد استانی چهارفصل با تنوع گونه های گیاهی و جانوری است که در رشته کوه های زاگرس واقع شده است.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد را از آن رو که مناطق سردسیر، گرمسیر و معتدل را یکجا در خود جای داده به عنوان استان چهارفصل ایران می شناسند.

در زمانیکه در منطقه ای از استان هوا گرم است و کولرها روشن، در جای دیگر از استان سرما و باد خنک مشام هر ببیننده ی را مینوازد.

 

رشته کوه دنا با تنوع زیستی جانوری و گیاهی ارزشمند خود که اتفاقا جزو ذخیره گاه های مطرح دنیا به شمار می رود و ثبت یونسکو نیز هست، شکوه و عظمت خاصی به کهگیلویه و بویراحمد داده است، زیبایی خیره کننده مناظر بکر این منطقه به همراه جویبارها، برکه ها و چشمه های پر آب بر زیبایی این اثر زیبای الهی افزوده است.

شهرستان های بویراحمد و دنا(یاسوج، سی سخت و روستاهای این مناطق) گنجینه ای از زیبایی های طبیعی خداوند است، هرجا نظاره میکنی جلوه ای کم نظیر از نقاشی زیبای خدا بر پهنای زمین میبینی، کوه گل دنا، آبشار یاسوج، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه ای یاسوج، چشمه میشی سی سخت، روستای گردشگری کریک و بیشمار جاذبه دیدنی که شما را از سیر در طبیعت سیراب می کند.

در گچساران و باشت هم زیبایی های خاصی وجود دارد، منطقه زیبای گناوه لری و شلالدان گچساران اماکن طبیعی چشم نوازی هستند که با تمام وجود زیبایی بهار را به رخ هر ببیننده ای می کشند.

حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا(ع)، بارگاه امامزاده جعفر (ع)، باغ فردوس، دشتک دیل، قلات گناوه، آبشار کیوان لیشتر، سد کوثر، آبشار رودبال، آبشار هرجون و روستاهای موگ، کوشک گودنگون، چشمه بلقیس چرام و مارین از دیگر جاذبه های زیبا و تاریخی این مناطق هستند که سالانه پذیرای هزاران مسافر می شوند.

به کهگیلویه می رویم، جایی که تاریخ آن به دوران صفویان و ساسانی برمی گردد، شهرستانی که هرجای آن بنگری ردی از تاریخ پر غرور ایران زمین میبینی، از بافت قدیم گرفته تا بلاد شاپور و دیگر جاذبه های تاریخی.

قبرستان تاریخی دره آخوند، بلاد شاپور (بافت دهدشت قدیم)، حمام تاریخی کهیار وغار نزل چرام بخش هایی از جاذبه های تاریخی داین منطقه به شمار می رود.

به گزارش بویرنیوز، مردم کهگیلوه و بویراحمد نیز همچون طبیعت و جلوه زیبای استانشان، مردم نواز، خونگرم و صمیمی هستند، اینجا یکی از معدود استان هایی است که زندگی ماشینی در آن کمتر به چشم می خورد و هنوز هم میتوان صفای روستایی و دهاتی را با تمام وجود حس کرد.

در پایان باید اشاره کنیم، کسانی که قصد سفر به گنجینه جنوب ایران را دارند باید احتیاط را پیش شرط سفر خود کنند، جاده های استان به واسطه بافت کوهستانی از شرایط ویژه ای برخوردار است و پیچ و خم های خطرناکی دارد که در صورت بی احتیاطی می توانند بسیار حادثه آفرین باشند.

کهگیلویه و بویراحمد شما را می خواند…

 

 

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=274133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما