یکشنبه 19 فروردین 1397 - 8:00

طراحی خودروی برقی با شیشه جلویی عجیب +عکس

مجله بویرنیوز- یک طراح ایتالیایی خودروی الکتریکی طراحی کرده که شیشه جلویی خودرو روی سقف آن می‌لغزد. این خودرو می‌تواند در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رساند.

به گزارش نیواطلس، جورجیو جیوگارو (Giorgetto Giugiaro) طراح ۸۰ ساله در نمایشگاه اتومبیل ژنو از طرح اولیه یک خودروی جدید رونمایی کرد که طراحی کلاسیک را با ایده‌های آینده نگرانه ترکیب کرده است.

جیوگیارو پیش از این طرح اولیه خودرو‌های DeLorean DMC-۱۲، Maserati Merak و فورد موستانگ ۱۹۶۶ را ارائه کرده است.

به هرحال طرح اولیه GFG Sibylla حاصل همکاری میان استودیو طراحی جیوگیارو، GFG Style و شرکت انویژن (فعال در حوزه مدیریت هوشمند انرژی) است.

فضای داخلی این خودرو جادار و بزرگ است که در آن شیشه جلویی و سقف خودرو حالت خمیدگی عجیبی دارند.

هنگامیکه در‌ها باز می‌شوند، شیشه جلوی خودرو روی سقف می‌لغزد و فضای خودرو برای دسترسی به بخش‌های پایین‌تر این خودروی صندوقی الکتریکی فراهم می‌شود. شیشه در‌های عقبی نیز به طور مشابه هنگام باز شدن در به سمت بالا می‌روند.

نمای خارجی خودرو نیز شبیه Chevrolet Corvair ۱۹۶۳ است.

این خودروی الکتریکی مجهز به یک باتری لیتیوم یونی ۱۰۰ کیلووات ساعتی و موتوری با قدرت ۴۰۰ کیلووات (۵۳۶ اسب بخار) است. همچنین خودرو می‌تواند در ۴.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. بالاترین سرعت این خودرو بیش از ۲۰۰ کیلومتر برساعت است. تخمین زده می‌شود خودرو با یک بار شارژ ۴۵۰ کیلومتر طی کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=273949
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما