سه شنبه 22 اسفند 1396 - 15:27

رایی که ربیعی را نجات داد

آرای استیضاح علی ربیعی، انقدر لب به لب و نزدیک به هم بود که اعلام ابقایش در دولت دقایق متمادی به طول انجامید. همین هم شائبه‎هایی درباره صحت آرای نهایی ایجاد کرد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرآنلاین، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه ظهر امروز مجلس را بر عهده داشت، نتیجه آرا را اینگونه اعلام کرد: آرای ماخوذه ۲۵۳ رای؛ موافق ۱۲۶ رای و مخالف ۱۲۴ رای. به این ترتیب آقای ربیعی وزیر ماندند. به گفته او آرای باطله و ممتنع به نفع وزیر تفسیر شد و به این ترتیب وزیر کار از تیغ استیضاح جست.

پروانه مافی نماینده مردم تهران درباره ابهامات شمارش آرای وزیر کار به خبرآنلاین گفت: وقتی در شمارش آرا تعداد موافقین و مخالفین استیضاح مساوی شود، به معنای این است که استیضاح رای نیاورده است. چرا که تعداد موافقین باید یک رای بیشتر از مخالفین باشد. لذا، چون موافقین برتری به مخالفین نداشتند، وزیر ابقا شد.

او ادامه داد: طبق آیین نامه آرای ممتنع به سود وزیر تفسیر می‌شود. به همین دلیل طبق توضیح آقای پزشکیان پیش از آغاز رای گیری، آرای ممتنع به عنوان مخالف استیضاح قلمداد شد.

مافی همچنین درباره ماجرای یک رای سرنوشت ساز در این استیضاح گفت: یکی از نمایندگان که هنگام توزیع کارت اخذ رای بیرون از جلسه بود، بلافاصله برگشت و رای خود را نوشت. اما آن را در گلدان نیانداخت و رایش را مستقیما به میز شمارش آرا تحویل داد. از آنجا که شمارش آرا آغاز شده و رای گیری ادامه داشت، این رای باطل حساب نشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=273767
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما