دوشنبه 28 اسفند 1391 - 18:06

5 روش اصلی خانگي و موثر براي درمان سياهي دور چشم

بویرنیوز- اغلب لوازم آرايش هايي كه به اين منظور به كار مي روند نيز گرانقيمت و با مواد شيميايي هستند درنتيجه براي پوست حساس اطراف چشم مضر مي باشند.اين جا چندين درمان طبيعي و قطعي سیاهی دور چشم وجود دارد كه به شما كمك مي كند اين علائم نامطلوب را از بين ببريد و از وقوع مجدد آن نيز جلوگيري كنيد.در ادامه ي مطلب 5 مورد از بهترين درمان های سیاهی دور چشم را خواهيم داشت:

خمير گوجه فرنگي

خمير گوجه فرنگي يكي از موثرترين درمان سياهي دور چشم است.شما مي توانيد براحتي آن را در منزل تهيه كنيد.يك يا دو گوجه فرنگي،يك قاشق سوپخوري آبليمو و مقداركمي زردچوبه برداريد و باهم تركيب كنيد تا يك خمير به دست آيد و آن را به آرامي اطراف چشمانتان بگذاريد.به آرامي با آب تميز بعد از 10 يا 20 دقيقه آن را بشوييد.اين عمليات را دوبار الي 3 بار در هفته انجام دهيد تا رنگ پوست اطراف چشمانتان را روشن تر كنيد.خواهيد ديد كه اين تيرگي ها به مرور كلا از بين خواهند رفت.

خيار و سيب زميني

با گذاشتن تكه هايي از خيار تازه يا سيب زميني روي چشمانتان مي توانيد به كاهش تيرگي هاي دور چشم كمك كنيد و روند درمان سیاهی دور چشم به جلو بیاندازید.به جاي اين تكه ها شما مي توانيد از آب تازه خيار يا سيب زميني با كمك پنبه به پوست اطراف چشمانتان بزنيد كه اثر پذيري آن سريعتر و بهتر خواهد بود.

روغن بادام

روغن بادام يكي ديگر از اجزاء طبيعي است كه براي پوست حساس اطراف چشم بسيار مفيد بوده،همه ي كاري كه بايد بكنيد اين است كه مقداري روغن بادام را قبل از اين كه بخوابيد به اطراف چشم بماليد و صبح روز بعد با آب سرد بشوييد. اين عمل را حداقل يك ماه بايد انجام دهيد تا نتيجه ي مطلوب آن حاصل شود و به درمان سیاهی دور چشم تان کمک شایانی کند.

درمان سياهي دور چشم

برگ هاي خرد شده ي نعناع

با استفاده از برگ هاي نعناع خرد شده در اطراف چشمانتان به از بين رفتن سياهي اطراف چشم كمك كنيد.برگ هاي خرد شده نعناع تازه را در اطراف چشمانتان بگذاريد و به مدت 10 دقيقه صبر كنيد.سپس آن ها را با يك پارچه ي خنك و تميز برداريد.علاوه بر اين كه احساس آرامش خواهيد كرد هم چنين سياهي چشمانتان از بين مي رود.
آب پرتقال و گليسيرين

به كار بردن اصولي آب پرتقال تركيب شده با گلسيرين يك راه موثر براي از بين بردن سياهي دور چشم است.بهر حال،با اين كار حلقه هاي سياه دور چشم از بين مي رود و پوست صاف تر و براق تر به نظر مي رسد.
اگر مي خواهيد سياهي دور چشمانتان را بدون گذراندن وقت و بدون آسيب پوست از بين ببريد از اين درمان هاي خانگي كمك بگيريد. درمان سیاهی دور چشم سخت نیست!

گردآوری: حامد ایوبی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27289
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما