دوشنبه 14 اسفند 1396 - 22:51

مجتمع آبرسانی روستایی لوداب بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد/7400 نفر بهره مندی می شود

با بهره برداری از مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب، 7400 نفر در 70 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند .

به گزارش بویرنیوز، فیض اله پاسره به اعلام این خبر اظهار داشت:  با تکمیل نهایی مجتمع بزرگ آبرسانی لوداب ، 70 روستای محروم شهرستان بویراحمد از بن بست کم آبی و بی آبی خارج می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان، تصریح کرد: قریب به 7400 نفر در این روستاها زندگی می کنند که با روند افزایش جمعیت روستاها و برخی مهاجرت ها به روستا در آینده نزدیک با رشد جمعیت این روستاها روبرو خواهیم بود.

وی با اشاره به اعتبارات ویژه صندوق توسعه ملی به آب رسانی رستاها، گفت: مبلغ اعتبار این پروژه حدود 50 میلیارد ریال است که خوشبختانه به دلیل جذب اعتبارات از صندوق با تلاش نمایندگان محترم، با مشکل اعتباری مواجه نبودیم.

پاسره  ضمن بیان پیشرفت قریب به 90 درصدی مجتمع آبرسانی لوداب، گفت: هم اکنون بسیاری از روستاهای مسیر این مجتمع، به شبکه وصل هستند و از منافع این طرح بهره مند شدند.

فیض اله پاسره افزود: قریب به ۱۷ کیلومتر خط انتقال در این مجتمع اجرایی شده و می‌شود و خط انتقال، شبکه توزیع، مخزن، ایستگاه پمپاژ و بهسازی چشمه بخش‌های از عملیات اجرایی این مجتمع بزرگ است .

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به اینکه شاخص برخورداری از آب شرب در روستاها حدود 73 درصد است، خاطر نشان کرد: 18 مجتمع بزرگ آبرسانی در شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا است که با اتمام روند عملیاتی آنها جهش قابل ملاحظه ای در شاخص برخورداری روستاها از نعمت آب شرب را شاهد خواهیم بود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=272665
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما