دوشنبه 14 اسفند 1396 - 10:11

اتفاق جالب در رتبه بندی دانشگاه های کشور/ دانشگاه نوشیروانی بابل گوی سبقت را از دانشگاه هی پرمدعا گرفت!

گروه دانشگاه- هرچند عمده بودجه و امکانات دانشگاهی کشور در اختیار دانشگاه های دولتی، مطرح و بزرگ کشور است اما در رتبه بندی دانشگاه ها در ایران و کشور یک واحد کوچک دانشگاهی، گوی سبقت را از دانشگاه های مادر و مطرح ایران گرفته است.

دانشگاه نوشیروانی از دانشگاه های کوچک در شمال کشور و در شهر بابل است و شاید حتی اسم آن برای برخی مخاطبان نا آشنا برسد اما جالب است بدانید با وجود اینکه امکانات و نگاه به این دانشگاه همتراز و قابل قیاس با دانشگاه های بزرگ در استان های تهران، اصفهان، شیراز و مشهد و غیره نیست اما این دانشگاه کوچک از مدعیان بزرگ خود سبقت گرفته است.

به گزارش بویرنیوز، البته برای آنهایی که اهل تحقیق و پژوهش هستند نام یکی از اساتید مطرح و مرجع این دانشگاه البته نا آشنا نیست.

دكتر داود دوميري گنجي؛ مرد نام آشنای مهندسی از دانشگاه نوشیروانی بابل است که اتفاقاً به عنوان ۱% محققين موثردنيا از ديدگاه ارجاع مقالات معرفي شده است.

دکتر دومیری گنجی برای چند سال جزو 100 دانشمند برتر دنیا بوده است و چندین سال است نام ایران اسلامی را در میان برترین های علم و دانش به خوبی جای داده است.

دانشگاه نوشیروانی بابل البته از دو استاد سرشناس دیگر هم برخوردار است، دكتر مفيد گرجي و دكتر محسن شيخ الاسلامي نیز اساتید مطرحی هستند که اتفاقا این افراد نیز جزو اساتید مطرح و مؤثر دنیا از بعد ارجاع مقالات هستند.

حالا شاید هضم این موضوع که دانشگاه کوچکی در شمال کشور توانسته از رقبای قدر پیش بیفتد آسان شود.

بدون شک دانشگاه نوشیروانی نه به لحاظ وسعت و نه به لحاظ امکانات و بودجه قابل مقایسه با دانشگاه های مادر کشور نیست، اما این دانشگاه گنجی درون خود دارد که با وجود پیشنهادات مختلف از دانشگاه های مطرح به وسطه عشق و علاقه به مردمش حاضر به مهاجرت از این دانشگاه نیست.

دکتر دومیری گنجی، به عنوان فردی نخبه و مطرح که به حق افتخار بزرگ بر تارک علم و دانش در ایران به شمار می رود را میتوان عامل سبقت یک دانشگاه کوچک از رقبای بسیار قدرتر دانست و جا دارد توجه به این دست نخبه ها که اعتبار علمی و دانشی کشور به وجود آنها بسته است، بیش از پیش باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=272536
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    عالی بود متشکرم

  2. علی گفت:

    عالی و بسیار عالی بود

  3. ناشناس گفت:

    دانشگاه یاسوج هم در فامیل بازی رتبه 1 را دارد
    دانشگاه لرستان رتبه 2 را دارد

  4. اعصاب نیارم گفت:

    احسنت

دیدگاه شما