دوشنبه 14 اسفند 1396 - 8:26

افسران زن ارتش ترکیه در عفرین+عکس

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از انتخاب، افسران زن نیروهای مسلح ترکیه نقش مهم و کلیدی در یگان‌های پشتیبانی عملیاتی که ترک ها آن را «شاخه زیتون» می نامند، در در عفرین ایفا می کنند.

سروان توپخانه دیلک آیگون یکی از زنان عضو ارتش ترکیه است که از آغاز عملیات شاخه زیتون در پایگاه پشتیبانی مرزی که به منظور حمایت از یگان‌های فرماندهی و زرهی ارتش مستقر شده اند، حضور دارد.

سروان آیگون در این خصوص گفت: توان انهدام مواضع از مسافت ۴۰ کیلومتری را داریم و توپ‌های خودکششی هویتزر فیرتینا به دلیل قابلیت های حرکتی و شلیک های دقیق نیروی پشتیبانی بسیار مهمی در جریان مبارزه با تروریسم به شمار می‌رود.

وی گفت: سیستم کنترل شلیک رایانه ای بوده و در هرگونه شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند که خود عامل افزایش قدرت و امنیت برای یگان های عملیاتی و نیروهای پشتیانی است. حضور در عملیات برای من بسیار مهم بود.

ستوان جرن اوزچیلک که در بخش تعمیر و نگهداری تجهیزات عملیاتی مشغول به خدمت است نیز در این رابطه گفت: حضور در عملیات مایه افتخار من است، عشق به وطن میراثی است که از زنان مبارز وطنمان برای ما به جامانده است.

ستوان چیغدم یوکسل و ستوان گلرو گیزم آتابی دو نفر دیگر از افسران زن ارتش ترکیه‌اند که در بخش پشتیبانی از نیروهای عملیات شاخه زیتون در منطقه مشغول به خدمت هستند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=272517
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما