دوشنبه 28 اسفند 1391 - 10:42

ایده وزیر جنگ جدید اسرائیل برای حمله به ایران

به گزارش بویرنیوز، سایت دویچه وله (DW) نوشت: «بنیامین نتانیاهو روز یکشنبه (۱۷ مارسیا ۲۷ اسفند) موشه یعلون را به عنوان وزیر دفاع در کابینه جدید خود منصوب کرد. نخست‌وزیر اسرائیل به هنگام اعلام این خبر شرایط کنونی را زمانی حیاتی برای امنیت اسرائیل توصیف کرد. وی افزود، در چنین اوضاعی بسیار مهم است که این مقام را به دست “یک فرد بسیار باتجربه” سپرد.»
این سایت افزود: «موشه یعلون جانشین ایهود باراک شده که سرپرستی وزرات دفاع اسرائیل را در هفت سال گذشته بر عهده داشت. یعلون ۶۲ ساله یکی از وفاداران حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو به شمار می‌رود. او از موافقان سرسخت سیاست‌های شهرک‌سازی اسرائیل است اما در رابطه با برنامه‌ هسته‌ای ایران و رویارویی نظامی با این کشور تاکنون مواضعی محتاطانه داشته است. این سیاستمدار اسرائیلی تا زمانی که راه‌های دیپلماتیک برای حل مناقشه هسته‌ای ایران وجود داشته باشد، حمله نظامی به این کشور را مردود دانسته است.»
دویچه وله ادامه داد: «موشه یعلون در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل را بر عهده داشت اما پس از آنکه مخالفت خود را در مورد طرح عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از نوار غزه ابراز کرد، دوره ریاست وی تمدید نشد. کارنامه نظامی موشه یعلون و ایهود باراک، وزیر دفاع پیشین اسرائیل تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارد. هر دوی آنها تا قبل از رسیدن به سمت وزارت دفاع سرپرستی سازمان ضد اطلاعات ارتش اسرائیل را بر عهده داشتند اما به گفته آموتس آسا ال، یکی از کارشناسان سیاسی در اسرائیل، موشه یعلون در مقایسه با ایهود باراک “خوددارتر، حسابگرتر و در مجموع کم ادعاتر” است.»
همچنین: سایت بی بی سی فارسی نوشت: «به گفته نتانیاهو، موشه یعلون تجربه کافی برای تصدی پست وزارت دفاع را در شرایطی دارد که اسرائیل با شرایط حساس امنیتی روبروست. نخست وزیر اسرائیل گفت:”در دوران حساس فعلی که تمامی منطقه درگیر ناآرامی و آشوب است، بسیار مهم است که این پست در اختیار مرد با تجربه‌ای مثل موشه یعلون قرار بگیرد.”»

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27201
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما