سه شنبه 8 اسفند 1396 - 16:35

خط و نشان جدی رئیس جدید دانشگاه یاسوج به درخواست های غیر قانونی/موضع گیری قاطع در قبال استخدام و طایفه گرایی/جزئیات استعفای چند باره رحیمی!(+تصاویر)

گروه دانشگاه- مراسم تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دانشگاه یاسوج در تالار دکتر عسکریان این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام مقدم نماینده ولی فقیه در دانشگاه یاسوج با تسلیت جان باختن سرنشینان سقوط پرواز یاسوج، گفت: قیمت هر کسی به آن چیزی است که طلب میکند.

مقدم اظهار داشت: مدیریت در این استان بشدت سخت است،هرکسی در این استان بتواند مدیریت کند قطعا در تهران نیز میتواند مدیریت کند، چون در این استان اگر قرار باشد تصمیمی اتخاذ شود حتی کسبه هم وارد صحنه میشوند که البته نظرشان هم محترم است.

وی افزود: عمر مدیریت در این استان کوتاه است، چون مردم مو را از ماست بیرون میکشند، شاید غریبه ها بتوانند در زمینه ی مدیریت در این استان موفق تر باشند.

در ادامه دکتر نظری ضمن عرض تسلیت برای حادثه هواپیمای یاسوج تهران، بیان داشت: یکی از ایراداتی که در استان ما و دانشگاه های ما وارد است اینست که بسیاری از تحقیقات ما جوابگوی نیازهای منطقه نیست، و مقالات از مسائل و مشکلات یاسوج نمی کاهد و برای این استان دردی را دوا نمیکند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت باید این تغییر و تحولات را در سطح استان یک چیزعادی بدانیم، خیلی اتفاق عجیبی نیست و باید همه ما در یک فضای همدلی و همکاری که در دولت تدیبر و امید به وجود آمده، مشکلات و موانع را از سر راه برداریم.

معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات کشور

در ادامه این مراسم معاون آموزشی وزارت علوم و تحقیقات کشور ضمن عرض تسلیت برای سانحه هواپیمای تهران یاسوج و گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم دکتر عسگریان، اظهار داشت: مدیریت در استان هایی که محرومیت بیشتری دارند به مراتب سخت تر از مدیریت دراستان های مرفه تر است.

دکتر شریعتی نیا سر گفت: امروز برای من خیلی جالب است که در این جلسه حتی مردم خارج از دانشگاه هم حضور دارند و این نشان از حساسیت مردم این استان نسبت به دانشگاه و مسائل درون آن است.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب 170 هزار دانشجو در کل کشور وجود داشت اما امروزه بالغ بر 4 میلیون و 300 هزار دانشجو و قریب به 81 هزار نفر استاد فرهیخته در دانشگاه های ما حضور دارند، که این تعداد در اوایل انقلاب خیلی کمتر بود.

دکتر شریعتی نیا سر گفت: امروزه با توسعه بی رویه در آموزش عالی روبرو هستیم که یک مشکل به حساب می آید و در بعضی مواقع زمینه اتلاف سرمایه ها را نیز فراهم میکند.

وی افزود:ماموریت گرایی یکی از نقاطی است که از دید بنده در عرصه مراکز آموزش عالی مورد غفلت قرار گرفته، ماموریت گرایی و ساماندهی هم یکی از ویژگی هاییست که برای رشد ائتلای آموزش عالی باید به آن فکر کنیم.

دکتر شریعتی نیا سر با اشاره به اینکه تعداد واحدهای دانشگاهی در سراسر ایران بسیار زیاد شده است، گفت:چرا باید در هر گوشه و کناری یک واحد دانشگاهی داشته باشیم که بعضا علیرغم همه محدودیت ها و ناتوانی ها بخواهند به کار خود ادامه دهند؟

وی ضمن بیان اینکه پیشرفت عمده کشورها مرهون کاردان های باتجربه است و این مقاطع عملی در ایران مورد غفلت واقع شده اند، افزود: از لحاظ اعتباری دولت توان تامین 4 میلیون و300 هزار دانشجو را ندارد، علاوه بر اینها عدم تنوع مقاطع تحصیلی یکی دیگر از مشکلات است، برش های متنوع در خاتمه یافتن مقاطع تحصیلی را تجربه نکردیم که این امر باید اصلاح شودپیشرفت کشوری مثل کره جنوبی در گروی کاردانهای باتجربه است.

شریعتی نیا سر بیان داشت: دانشگاه یاسوج دانشگاه جوانی است، در دهه 60 در حد آموزشکده بود  و در سال 79 بعنوان  دانشگاه شناخته شد، که به اعتقاد بنده به نسبت عمرش یک پیشرفت بسیار خوبی داشته و علیرغم عمر کوتاهش در نظام سطح بندی کشور جایگاه بسیار خوبی دارد، که بعضا تعدادی از دانشگاه های قدیمی تر ما ندارند.

معاون آموزشی وزارت علوم  خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های بارز دانشگاه یاسوج جهت گیری آن همراه با ماموریت و شرایط منطقه است، همانطور که وسعت استان تقریبا 1درصد از کل کشور است، جمعیت هیئت علمی استان کهگیلویه و بویراحمد هم 1درصد از کل کشور است و جمعیت دانشجوی این استان نیز 1/1 درصد از جمعیت کل دانشجوهای کشور است.

رحیمی؛ رئیس سابق دانشگاه یاسوج

دکتر محمودرضا رحیمی سخنران بعدی مراسم بود، وی ضمن عرض تبریک خاص و ویژه خدمت دکتر عریان استاد گرانقدر، و تسلیت برای سانحه ی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج، اظهار داشت: جا دارد تشکری هم از زحمات همه ی روسای دانشگاه از سال 62که یک دانشکده بود تا الان که یک دانشگاه شده است،از جمله مرحوم دکتر عسکریان،آقای رمضانی و آقای ارژنگ و سایر عزیزان داشته باشم

رئیس سابق دانشگاه یاسوج عنوان کرد: من به هیچ عنوان قصد گلایه و طعنه زدن به کسی را ندارم، دفاع تمام قد از حوزه مسئولیت تنش هایی را در پی دارد و ممکن است باعث ناراحتی شود، اگر کوتاهی و قصوری از بنده در این حوزه مشاهده کردین طلب بخشش و مغفرت دارم.

رحیمی با اشاره به نقش مهم سرمایه گذاری در بخش نظام  آموزش عالی برای نسل های آینده، گفت: دانشگاه یاسوج قرار است بسوی یک دانشگاه تمام الکترونیک حرکت کند،که متاسفانه 4 نفر از عزیزان و نخبگانی که در این سانحه هوایی از دست دادیم برای همین بحث عازم یاسوج بودند.

وی افزود: در تاریخ 20آذر 95 بنده استعفا دادم که موافقت نشد اما بهتر بود که همانموقع با استعفای بنده موافقت میکردند.

رحیمی بیان داشت: هدف من تبدیل دانشگاه یاسوج به یک دانشگاه معتبر و مرفه در طراز جهانی بود و امروز دانشگاه یاسوج جزء برترین دانشگاه‌ها است که این هم حاصل تلاش همه همکاران است.

رئیس سابق دانشگاه یاسوج به برخی از نامهربانی‌ها نیز گریزی زد و گفت: در این سال‌ها با سرعت بیشتر و کیفی به دنبال کارها بودم و گاهی نامهربانی‌ها، تمرکز را بر روی مسائل اصلی از بین می برد، اما عشق به سرزمین مادری و داشتن ایرانی سربلند از هیچ تلاشی فروگذاری نکردم و بدون هیچ بغضی به دنبال کار و مسوولیت خودم بودم.

رحیمی در ادامه گفت: حمایت قاطعانه خودم را از آقای دکتر عریان رئیس جدید دانشگاه یاسوج اعلام می‌دارم و خوشحالم که همچنین فرد شایسته‌ای این جایگاه را کسب کرده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح ساماندهی که در کشور فقط 7 دانشگاه در این طرح هستند،و دانشگاه یاسوج یکی از آنهاست،خوشبختانه این طرح مصوب شده و به موجب این طرح،طی یک برنامه ی دو ساله ای دانشگاه میتواند تملک کند،طرح طوریست که میتوان حتی سازمان جهانگردی را هم خریداری کرد و دانشگاه را یکپارچه کرد.

عریان؛ رئیس جدید دانشگاه مرکز کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه این مراسم احمد عریان با اشاره به اینکه تقسیم بندی در دانشگاه نخواهیم داشت و از شهر و طایفه خاص نیرو نخواهیم آورد، تصریح کرد: مرا برای مسائل دانشگاه یاسوج و پیشرفت آن «سین جیم» کنید، اما به من توصیه نکنید که چه نیروی را بیاورم و چه نیروی را نیاورم.

رئیس جدید دانشگاه یاسوج با تشکر ویژه از مرحوم دکتر عسکریان، بانوی ایشان و مرحوم بهمن بیگی، تصریح کرد: در بکارگیری مدیران آینده دانشگاه تخصص، تعهد و کارشناس بودن و همچنین دارای آمادگی در شرایط سخت را ملاک قرار می‌دهم و به مدیران استان عرض میکنم برای حل مسئل در کنار آنها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه با مدیران کارتابلی نمی‌چرخد، افزود: نمی‌توان داخل اتاق نشست و دانشگاهی به این بزرگی را اداره کرد، لذا مدیران دانشگاه یاسوج باید بیرون بزنند از اتاق‌های خودشان و با تعامل با سایر مسوولان، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران برای پیشرفت استان قدم بردارند.

رئیس جدید دانشگاه یاسوج نفت، منابع طبیعی، گاز و گردشگری را از مزیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: باید آستین‌ها را بالا بزنیم ما در مملکت ثروتمندی هستیم و باید بتوانیم از منابع آن بهره ببریم، باید برای استان تلاش کنیم و باید عرض کنم با بودجه ای که سازمان مدیریت میدهد نمیتوان دانشگاه را اداره کرد و باید به فکر راه ها کارهای دیگری بود.

دکتر عریان با اشاره به اینکه امروز روز خوشحال کننده ای برای دکتر رحیمی است، بیان کرد: به حق آقای رحیمی زحمات زیادی برای دانشگاه یاسوج کشیده‌اند و من تشکر می‌کنم و از تجربیات ایشان نیز استفاده خواهم کرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    امروز با پدیده ای روبه رو بودیم که به راحتی تو چشمای آدم نگاه میکنه دروغ میگه….
    استعفا مگه میشه

    • دانشگاه یاسوج گفت:

      چون دکتر رحیمی زحمات بسیاری برای دانشگاه یاسوج کشیدند و بسیار فعال بودند با استعفاش مخالفت شد

  2. شاهرخ گفت:

    اگه سال ۹۵ استعفا داده .چرا موقع عزل ایشون با رایزنی های هئیات بلندپایه واس موندن رایزنی کرد

  3. شاهرخ گفت:

    صحت نداره این حرف ک طرف میگه سال ۹۵ استعفا دادم

  4. مطلع گفت:

    در جواب جناب شاهرخ
    مگه الكيه كه دكتر رحيمي در حضور نماينده وزارت علوم حرف الكي بزنه
    لطفأ در مورد چيزي كه اطلاع نداري نظر بيخود نده

  5. علی1 گفت:

    درود بر دکتر رحیمی بزرگ مردی تکرارناشدنی.

  6. r گفت:

    بازم که دوسنتان دارن جوش میارن بابا یه کم خونسرد باشین

    خدا وکیل تا کی ماها باید به هم نوع و هم استانی خودمون حسادت کنیم

    درمون ما همین غیر بومی ها هستن که نتونیم از جامون تکون بخوریم

    حالا از این به بعد کارمندان دانشگاه مزه این حرفو میچشن میبینن که چه مدیری بهتر بوده

  7. ناشناس گفت:

    ایشون گفتن در تاریخ 25 بهمن 96 اخرین استعفای خودشون رو نوشتن تاریخ اشتباه نزنید. درضمن در پایان جلسه هنگام خواندن تقدیر نامه وزیر وقت ضمن تشکر و قدردانی گفته بودن که با استعفای دکتر رحیمی موافقت میشود و این سومین استعفای ایشون بود که موافقت شد.

  8. ناشناس گفت:

    فقط تو این موقع باید به این فکر کنی ببنی حق چه مظلومی رو له کردی و مطمن باش روز ی جواب خواهی داد اگه رفتی ولی اعمالت برای کسی که بهش ظلم کردی مونده و خدا هست

  9. سعید گفت:

    درود بر وزارت علوم که زیر بار نماینده نرفت. اگر همه وزارتخانه ها اینجوری عمل کنند و افراد شایسته غیربومی یا بومی را بعنوان مدیر انتخاب کنند. اونوقت میشه اسم دولت رو تدبیر و امید گذاشت.

  10. ناشناس گفت:

    تا حالا نشده یه مدیری خودش استعفا بده یا کنار بره معمولا مدیران ما بواسطه عشق وعلاقه زیاد به میز وصندلی مدیریت به زور وادار به استعفا میشن

دیدگاه شما