سه شنبه 8 اسفند 1396 - 1:36

گام بلند پتروشمی شازند در خودکفایی ملی

گروه اقتصادی- قرارداد تجاری سازی یکی از مهمترین کاتالیست های صنعت پتروشیمی امضا شد.
به گزارش بویرنیوز به نقل از خبرگزاری یوپنا، با تولید یکی از مهم ترین کاتالیست های مورد نیاز صنایع پتروشیمی و شیمیایی در کشور، ایران در این زمینه خودکفا می شود و از خروج حجم عظیمی از ارز کشور جلوگیری می شود.


مهندس ابراهیم ولدخانی با اعلام این خبر اظهار داشت: دانش تولید این کاتالیست که عمدتاً در تولید لوله های پلی اتیلن کاربرد دارند، توسط متخصصان بومی طی چهار سال بومی سازی شده است تا ایران نیز در جمع تولید کننده های این نوع کاتالیست ها قرار بگیرد.
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: این تولید قطع به یقین امنیت تکنولوژی را برای صنعت پتروشیمی به ارمغان می آورد و بی نیازی صنایع پتروشیمی ایران به مبادی خارج از کشور را محقق میکند.
ولد خانی افزود: بیش از ۱٫۵ میلیارد دلار در سال مجموعه کشور بابت کاتالیست دارد ارز از کشور خارج می کند از طرفی هیچ فرایند شیمیایی و پتروشیمی نداریم که کاتالیست در آن به کار نرفته باشد.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی، شرکت های آمریکایی و اروپایی کاتالیست را دراختیار ایران قرار نمی دادند و ما مجبور به واردات این محصول از کشور چین و با کیفیت پایین بودیم.
ولدخانی تصریح کرد: این تحریم ها و هزینه های بالای واردات محصول حیاتی صنایع پروشیمی متخصصان ما را بر این داشت که به سمت بومی سازی این محصول برویم و خوشبختانه بعد از حدود ۴ سال این امر محقق شد.
مدیرعامل پتروشمیمی شازند با اشاره به تحقق شعار کمک به تولید داخل و منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: در کشور سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع لوله های پلی اتیلن تولید می شود که در تولید آنها ۳۰ تن کاتالیست نیاز است و با تولید این محصول ضروری علاوه بر بهبود و افزایش تولیدات، و کمک به تولید و دانش داخلی، از خروج ارز کشور جلوگیری می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271918
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما