یکشنبه 27 اسفند 1391 - 14:22

فرود بسیار موفق سامسونگ در کهکشان چهارم/گلکسی S4

بامداد دیروز نظاره‌گر آتش بازی سامسونگ برای رسیدن به رکورد ۱۰۰ میلیون فروش کهکشانی چهارم بودیم. سامسونگ در یک نمایش یا بهتر است بگوییم یک تئاتر چشم‌نواز، جدیدترین پرچمدار خود را به دوست‌داران گوشی‌های هوشمند معرفی کرد. علی رغم آنکه چینی‌ها با دست‌یابی به یک نمونه آزمایشی از S4 ما را از بسیاری از مشخصات آن قبل از مراسم آگاه ساخته بودند، اما موارد ناشناخته فراوان دیگری نیز وجود داشت که باعث جلب توجه خبرنگاران و منتقدین شد. گلکسی S4 بی‌شک یکی از نافذترین گوشی‌های هوشمندی است که تا کنون ساخته شده است. هوشمند چهارم سامسونگ به‌واقع کلکسیونی از جامع‌ترین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است که در یک بدنه ۵ اینچی رخ نمایانده است. در محصول جدید سامسونگ اگر شکل و شمایل ظاهری را فاکتور بگیریم، تغییرات مثبت و فراوانی ایجاد شده است که حقیقتا نسبت به نسل قبلی خود جهشی بیش از یک نسل پدیدار شده است. حال در ادامه به جمع‌بندی ویژگی‌های تاثیرگذار S4 از دو جنبه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می‌پردازیم.

img relationship 02
سخت‌افزار گلکسی S4 زیر ذره‌بین کارشناسان
همیشه برای قضاوت نسبت به سخت‌افزار لازم نیست که آن را در دست بگیرید، چرا که بسیاری از ابعاد تکنولوژی ماهیت فراتر از ظاهر سخت‌افزاری دارند. خوشبختانه در مراسم بامداد امروز بسیاری از کارشناسان موفق به تست S4 شده و نظرات خود را به روشنی در پورتال‌های خبری بیان نمودند. در ابتدا با مقایسه‌ای میان ویژگی‌های سخت افزاری سه پرچمدار اندرویدی شروع می‌کنیم.
طراحی و کیفیت ساخت
در اولین نگاه به S4 ظاهر ارگونومیک و محافظه‌کارانه S3 بیش از هر چیز دیگر تداعی می‌شود. شباهت این دو نسل به یکدیگر انکارناپذیر است. گوشه‌های خمیده در کنار کلید سخت‌افزاری Home و قاب براق باتری، همگی به استانداردهایی در سری گلکسی سامسونگ بدل شده‌اند. از آنجا که زیبایی ظاهری تا حد بسیاری با سلیقه افراد در ارتباط است، قضاوت در این زمینه را به خوانندگان واگذار می‌کنیم. در کل سامسونگ از زبان طراحی خاصی الهام گرفته که باعث می‌شود با یک نگاه به گوشی متوجه سامسونگی بودن آن شد و بدین ترتیب طراحی به سمت ریشه‌دار بودن حرکت می‌کند.

سامسونگ در طراحی و ساخت این گوشی ریزه‌کاری های ارزشمندی را به‌کار بسته است که قدمی رو به‌جلو برای تیم طراحی و ساخت این شرکت قلمداد می‌شود. به گفته سامسونگ ( البته در آن کمی تردید وجود دارد) بدنه این گوشی از پلی‌کربنات است که استحکام و دوام بیشتری نسبت به پلاستیک دارد، در اطراف گوشی نیز از نوار فلزی مانند ( هنوز از اینکه واقعا فلز می‌باشد یا طرح فلز مطمئن نیستیم) به درستی استفاده شده است. امیدواریم دیگر از آن ترک‌های ناگهانی که در چندین مورد برای S3 اتفاق افتاد خبری نشود. طراحان سامسونگ شروع این نوار فلزی را کمی بالاتر از شیشه محافظ نمایشگر شروع کردند تا آن را نسبت به ضربات مستقیم به نمایشگر نیز بیش از گذشته مقاوم سازند.

ما اعجاز سامسونگ در این بخش به ابعاد و وزن این هوشمند دوست‌داشتنی باز می‌گردد. جایی که سامسونگ یک نمایشگر ۵ اینچی را در ابعادی تقریبا مشابه با S3 با نمایشگر ۴.۸ اینچی جای داده است. سامسونگ موفقیت خود در این زمینه را با کم کردن ضخامت گوشی ( حدود ۰.۷ میلی‌متر) و سبک‌کردن آن ( ۳گرم) نسبت به S3 کامل کرده است. شاید بتوان S4 را خوش‌دست ترین هوشمند ۵ اینچی دنیا نامید. حتی این هوشمند ۵ اینچی به جز پهنا، در بقیه موارد کوچک‌تر و سبک‌تر از پرچمدار HTC یعنی HTC One می‌باشد. سامسونگ با کاستن از لوکس بودن گوشی در عوض ابعاد و ضخامت بسیار خوبی را به آن بخشیده است.

img fun 03
نمایشگر
بسیاری از کارشناسان بر این عقیده بودند که سامسونگ قادر نیست نمایشگرهای Super AMOLED با رزولوشن تمام HD را به این سرعت به پرچمدار خود برساند. محدودیت‌های تکنولوژیکی و مشکلات عمده‌ای که بر سر راه تولید انبوه این نمایشگرها وجود داشت به شایعات بسیاری در مورد استفاده سامسونگ از LCD به‌جای SAMOLED در S4 دامن زد. سامسونگ در یک حرکت ریسکی در نهایت این نمایشگر را با تکنولوژی سبزتری به نسل جدید خود وارد ساخت. با این‌که احتمالا کارشناسان بعدا با انجام انواع و اقسام تست‌ها ایراداتی را نسبت به نوع نمایش رنگ‌ها علی‌الخصوص رنگ سفید به آن وارد می‌سازند، اما آنچه حائز اهمیت است این است که بسیاری از خبرنگاران و کارشناسانی که در مراسم معرفی، نمایشگر جدید سامسونگ را تست کردند،‌ آن را فوق‌العاده چشم‌نواز قلمداد نموده‌اند. برخی از این کارشناسان نمایشگرهای دیگر هوشمندها همانند HTC ONE و Xperia Z را مشاهده کرده بودند ولی در نگاه اول محو تماشای SAMOLED گوشی S4 شدند. این دقیقا همان رازی است که سامسونگ با استفاده از آن بسیاری از خریداران را در نگاه اول سحر و جادو می‌کند. خریدارانی که شاید به‌اندازه کارشناسان خرده‌گیر به تعادل و توازن رنگ اهمیت چندانی ندهند. البته اظهار نظر قطعی در مورد نمایشگر را تا زمان بررسی تخصصی زومیت از این تلفن به تعویق می‌اندازیم.

Galaxy S IV Battery

S4 برای کسانی که به‌طور مداوم از دستکش استفاده می‌کند نیز چاره اندیشیده و بدین ترتیب همانند لومیا ۹۲۰، کار با گوشی با دستکش‌های معمولی نیز امکان پذیر خواهد بود.

ویژگی‌های نرم‌افزاری
کمتر منتقد منصفی پیدا خواهد شد تا تحت تأثیر کولاک نرم‌افزاری سامسونگ در S4 قرار نگرفته باشد. سامسونگ به‌واقع فراتر از اندروید حرکت کرده‌است به‌شکلی که اگر از قبل نمی‌دانستیم که سیستم عامل S4 اندروید ۴.۲.۲ می‌باشد، تصور می‌کردیم که در این کنفرانس نسخه جدید اندروید با جهش قابل توجه نسبت به نسل قبل معرفی شده است. کهکشانی از امکانات نرم‌افزاری متنوع در دل S4 نهفته است. سامسونگ که به‌درستی متوجه اهمیت ویژگی‌های نرم‌افزاری برای مشتریان شده است، بیشترین زمان از کنفرانس اختصاصی خود را صرف معرفی آن‌ها کرد. سامسونگ در بخش نرم‌افزار دقیقا در نقطه‌ای قرار دارد که تمایز مشخصی میان خود و رقبایش ایجاد کرده و بدین ترتیب یک نمود جدیدی از اندروید با هویتی از جنس سامسونگ به محصولاتش اعطا کرده است.
Air View: با این ویژگی می‌توانیم بدون لمس و فقط با نگاه داشتن انگشت در نزدیک نمایشگر یک پیش نمایش از عکس، ایمیل، پیام دریافتی یا متن داخل مرورگر داشته باشیم.

پروفایل دوگانه و امنیتی Knox: به‌منظور استفاده همزمان از تلفن برای امور شخصی و کارهای شغلی.
Smart Scroll: با نگاه به گوشی و کج کردن آن به بالا یا پایین، اسکرول در صفحه انجام می‌گیرد.
Smart Pause: با دور شدن نگاه از گوشی پخش ویدیو متوقف می‌شود. اگر دوباره نگاه به سمت گوشی برگردد ویدیو دوباره پخش می‌شود.
Air Gesture: اسکرول کردن صفحات وب، پاسخ به تماس‌های دریافتی، حرکت بین آهنگ‌ها، همه بدون لمس کردن تلفن و فقط با حرکات دست با فاصله نسبت به نمایشگر امکان‌پذیر می‌شود.

S Translator: سرویس ترجمه برای ترجمه متنی و صوتی در سرویس‌های پیام‌رسان.

Group Play: اشتراک گذاری محتوا میان حداکثر ۸ دستگاه و به کمک NFC.

Adapt Display: تغییر رنگ متن و زمینه به صورت هوشمند در زمان مطالعه طولانی کاربر با گوشی.
دوربین دوگانه: شکار همزمان عکس و فیلم توسط دوربین جلو و عقب
Drama Shot: دوربین گلکسی اس 4 دارای شاتر بسیار سریعی است که قادر به ذخیره 100 عکس پشت سر هم می‌باشد، حال به کمک قابلیت دراما شات شما می‌توانید تصاویر گرفته شده را با یکدیگر ترکیب نمایید.

امکانات دیگری همانند ساخت تصاویر GIF از تعدادی عکس، Eraser mode برای پاک کردن موارد ناخواسته در عکس، Sound & Shot mode برای ضبط چند ثانیه‌ای صدا به همراه عکس و…. نیز در این گوشی هوشمند گنجانده شده است.
لوازم جانبی
سامسونگ برای اولین بار در این زمینه همانند اپل سنگ تمام گذاشته است. لوازم جانبی تهیه شده برای S4 از تنوع، کارایی و زیبایی مطلوبی برخوردارند. همانطور که مستحضرید لوازم جانبی مناسب می‌تواند بیشترین وفاداری را نسبت به برند ایجاد کرده و کاربر را به شکلی غیر مستقیم در اکوسیستم نگاه دارد.
گلکسی اس 4 دارای سنسور محاسبه دما و رطوبت محیط نیز می‌باشد. به این ترتیب اطلاعات مربوط به دمای محیط به همراه داده‌هایی که توسط سنسور گام شمار بدست می‌آیند توسط نرم افزار S Healt مورد استفاده قرار می‌گیرند . S Health با سیستم کنترل رژیم غذایی نیز یکپارچه شده و اطلاعات مربوط به کالری غذاهای مختلف را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نرم افزار S Health قادر است به ابزارهای جانبی کنترل فشار خون از طریق بلوتوث متصل شود و اطلاعات بیشتری را در اختیار ورزشکار قرار دهد. سامسونگ با S Health سعی کرده تا علاقمندان به ورزش و ورزشکاران را نیز به سمت تلفن جدید خود جلب کند.
سامسونگ علاوه بر S Heath یک دستبند به نام S Band را معرفی کرد که در واقع نوعی گام شمار است و برای زمانی کاربرد دارد که تلفن 5 اینچی غول پیکر همراه شما نیست. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود تا اطلاعات مربوط به گام‌های برداشته خود را توسط S Band محاسبه و جمع آوری کند و وقتی زمان ورزش به اتمام رسید، اطلاعات را به تلفن گلکسی اس 4 خود منتقل نمایند.

img LifeCare 02
سامسونگ علاوه بر این‌ها، یک دستبند برای کنترل ضربان قلب را نیز معرفی کرد که آن‌هم قادر به همگام شدن با نرم افزار S Health است.
علاوه بر این‌ها یک ترازوی دیجیتال نیز وجود دارد که به وسیله NFC با تلفن سینک شده و اطلاعات را در قالب نرم افزار S Health دریافت می کند.
چهار کاور متفاوت برای S4: سامسونگ برای حفاظت از صفحه نمایش S4 کاورهای Flip را در رنگ ها متنوع تولید کرده است. علاوه بر آن کاور S View نیز که دارای یک پنجره کوچک در جلو است به شما این امکان را می‌دهد که از شماره و نام تماس های دریافتی اطلاع پیدا کنید.
کیت شارژ بی سیم: دسته بازی جدیدی که به دسته‌های کنسول‌ها شباهت دارد.
جمع‌بندی
با عنایت به امکانات مناسب گلکسی S4 می‌توان فروش مناسبی را برای آن متصور شد. سامسونگ از قدرت تبلیغاتی بالایی برخوردار است و می‌تواند به لطف فروش مناسب نسل‌های قبلی گلکسی و امکانات مدرن و کاربردی S4 سود بیشتری نسبت به قبل به‌دست آورد. نزدیک‌ترین رقبای اندرویدی S4 نیز قدرتمندانه‌تر از قبل حضور خواهند داشت. عملا از نظر سخت افزاری گلکسی S4 برتری محسوسی نسبت به HTC One ندارد. از نظر کیفیت ساخت و طراحی نیز در رده پایین‌تری نسبت به One و اکسپریا Z قرار می‌گیرد. اما برگ برنده S4‌در موارد زیر خلاصه خواهد شد:
امکانات و سرویس‌های وسیع و متنوع نرم‌افزاری
پشتیبانی مداوم و سریع نرم‌افزاری
موفقیت درخشان نسل‌های پیشین
برخورداری از سیل عظیمی از کاربران وفادار
توانایی مالی وسیع برای تبلیغات در سطوح عظیم در کناربهره‌مندی از گروه تبلیغاتی خوش‌فکر

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=27175
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما