یکشنبه 6 اسفند 1396 - 8:08

هیات بلند پایه کره شمالی وارد کره جنوبی شد

هیات بلند پایه کره شمالی به ریاست ‘کیم یونگ چول’ معاون کمیته مرکزی حزب کار یعنی حزب حاکم بر کره شمالی به منظور شرکت در آیین اختتامیه المپیک زمستانی وارد کره جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از ایرنا، کیم یونگ چول، از مقامات کلیدی حزب کارگر در زمینه مسائل بین دو کره، صبح امروز یکشنبه از مرز دو کره گذشت و در راس هیاتی 8 نفره وارد کره جنوبی شد و سفر سه روزه خود را آغاز کرد.

‘کیم یونگ چول’ متهم است به طراحی غرق کردن یک کشتی نیروی دریایی کره جنوبی در سال 2010 میلادی که منجر به کشته شدن 46 ملوان شد و نام وی در فهرست تحریم های آمریکا و کره جنوبی قرار دارد.

دولت کره جنوبی اعلام کرد که سفر کیم را با وجود احساسات عمومی منفی قبول کرده است؛ زیرا معتقد است این سفر به بهبود روابط بین کره ای کمک می کند و راه گفتگو را برای صلح در شبه جزیره کره فراهم می کند.

نزدیک شدن دو کره در المپیک زمستانی، به دنبال تنش هایی بود که سال گذشته به دلیل انجام آزمایشات هسته ای و موشکی کره شمالی افزایش یافته بود.

با حضور هیات آمریکایی به ریاست ‘ایوانکا ترامپ’ دختر و مشاور رییس جمهور آمریکا در کره شمالی، این احتمال مطرح است که هیات های آمریکا و کره شمالی در حاشیه مراسم اختتامیه بازی های المپیک کره جنوبی با یکدیگر دیدار کنند.

یک هیات عالی رتبه از کره شمالی شامل ‘کیم یو جونگ’ خواهر رهبر کره شمالی و ‘کیم یونگ نام’ مرد شماره دو این کشور نیز در مراسم افتتاح المپیک زمستانی ‘پیونگ چانگ’ شرکت داشتند.

در جریان این سفر و در خلال نشست سه ساعته خواهر و مرد شماره دو کره شمالی با رئیس جمهوری کره جنوبی در سئول، خواهر رهبر کره شمالی، رییس جمهور کره جنوبی را به پیونگ یانگ دعوت کرد.

در سفر هیات کره شمالی که همزمان شده بود با سفر یک هیات بلند پایه آمریکایی به ریاست مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا به پیونگ یانگ، مقام های کره شمالی برنامه دیدار محرمانه با ‘مایک پنس’ را در لحظه آخر لغو کرده بودند.
اکنون نیز این احتمال وجود دارد مقامات دو کشور آمریکا و کره شمالی در حاشیه اختتامیه المپیک زمستانی با یکدیگر دیدار کنند موضوعی که مقامات میزبان احتمال آن را پایین دانسته اند.

در عین حال یک مقام رسمی از دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی به یونهاپ گفته است ‘مون جائه این’ رئیس جمهور احتمالا با نماینده کره شمالی در این سفر دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

آیین اختتامیه بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ که از 9 (20 بهمن) آغاز شده بود امروز یکشنبه 25 فوریه (6 اسفند 96) برگزار می شود.

دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر ‘پیونگ چانگ’ کره جنوبی برگزار خواهد شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271669
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما