شنبه 5 اسفند 1396 - 16:00

واکنش ستار هدایت خواه به حادثه سقوط هواپیمای تهران به یاسوج

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزیر راه در خصوص تجهیز فرودگاه یاسوج به ناوبری قابل اعتماد پاسخگو باشند.

به گزارش بویر نیوز، ستار هدایتخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج با تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان و همچنین عده‌ای از مسافران کهگیلویه و بویراحمدی در هواپیمای ای‌تی‌آر پرواز صبح یک‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه تهران یاسوج اظهار کرد: واقعا حادثه دردناکی برای مردم ایران و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و همه ما بود.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: این مصیبت بزرگی بود که باید از خداوند قبل از هر چیز برای خانواده‌های داغدار آن‌ها طلب صبر کنیم.

هدایتخواه بیان کرد: در راستای این حادثه که بسیار نگران کننده هست افراد سعی کنند از گمانه‌زنی‌هایی که باعث نگرانی بیشتر خانواده‌ها می‌شود پرهیز کنند چرا که در این مصیبت سنگین باید تلاش شود مرهمی بر دلهای داغدیده بازماندگان  شود تا آن‌ها آرامش بیشتری داشته باشند.

هدایتخواه خاطرنشان کرد: باید از طرح مباحثی که باعث ناآرامی و بی‌صبری بیشتر می‌شود پرهیز شود و نکته دوم این که از اظهار نظرهای غیر کارشناسی تا ابعاد قضیه توسط کارشناسان و بررسی جعبه سیاه صورت نگیرد به صورت شتابزده پرهیز شود و بی‌خود و بی‌جهت کسی را نباید در این حادثه متهم کرد.

نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: چند نکته در این ماجرا روشن است اولا وضعیت جغرافیایی ما و فرودگاه شهریاسوج زمینه‌ساز برخی از حوادث است که محاصره شهر یاسوج توسط کوه‌ها و قله دنا زمینه‌ساز این گونه حوادث است و همین مساله را حساس می‌کند.

وی گفت: و نکته دوم شرایط آب و هوایی و برف و بوران که خود زمینه‌ساز حوادث این چنینی هست اما آن چه که مسلم است یکی تجهیز خود فرودگاه یاسوج است که در این زمینه دولت محترم و وزیر راه باید پاسخگو باشند فرودگاهی که بیش از یک دهه ساخته شده چرا نباید اکنون تجهیز به امکانات ناوبری قابل اعتماد باشد.

هدایتخواه خاطرنشان کرد: موضوع بعدی پیش‌بینی شرایط آب و هوایی است که باید دید آن‌ها که وظیفه داشته‌اند آیا به وظیفه خود عمل کرده‌اند و شرایط آب و هوایی اجازه پرواز داده می‌شد و مساله سوم نوع خود هواپیماست که این هواپیما هر چند جز هواپیماهای ایمنی است اما بعد از گشایش‌هایی که خود آقایان می‌گفتند پس از برجام رخ داده می‌توانستند هواپیماهای نوتر و مجهزتر بیاورند.

وی یادآور شد از بحث‌های دیگر که کارشناسی نیست پرهیز شود تا زودتر با عنایت الهی و شرایط آب و هوایی هر چه زودتر اجساد این عزیزان به خانواده‌های داغدار تحویل داده شود که همراه با صبری که خداوند عطا می‌فرماید دل‌های داغدیدگان آرامش بیشتری پیدا کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271627
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. یاسوج گفت:

    مقصر اصلی این حوادث اشخاصی مثل خود شماست که به اصطلاح ضد برجام بودین که هم شما وهم همکیشانتان اصلا نمیدونین سلامتی مردم درچیست

    • یاسوج گفت:

      دکترکاملا درست فرمودندشماکه موافق باغ برجام بودیدوبرجام راعملی کردیدبایدپاسخگوباشیدکه گلابی های باغ برجام کجارفتند!!!تفکرشمامقصرهست وبایدپاسخگوی این حوادث باشد۶سال هم سکان اجرایی کشوردست تفکرشماهست ومدیران ناکارآمدکه پاسخگوهم نیستند

  2. بویر گفت:

    شما و دوستانتون که مخالف نوسازی بودین ومیگفتین هواپیما میخوایم چکار چی شده که حالا انتقاد میکنید که چرا نوسازی نمیکنین در یک کلام فقط بلدین غربزنین

  3. احسان گفت:

    هدایت خواه چقدر با قاطعیت میگه فرودگاه مجهز به سیستم ناوبری مطمئن نبوده! سیستم ناوبری کره ای داره که دو سال قبل راه اندازی شده و مطابق با استاندار های روز دنیاست.
    لطفا ایشان جز در حوزه کاری خودش نظر ندن.

  4. فرهاد گفت:

    حالا خودت چ کردی استاد

  5. مراد گفت:

    مرد مومن بزرگان هم حزبی میگفتند مردم نان ماست بخورن. و …هواپیمای نو میخواهیم چکار؟ مردم با چ سازی برقصند؟ چرا نمیگید اقای سردار بازنشسته کجا و مدیریت هواپیمایی کجا؟ چرا خود هم حزبان شما با تریبون های مختلف مردم رو از هر لحاظ نا امید میکنند و دروغ شرعی تحویل مردم میدهند

  6. احمد گفت:

    جات در قلب ماست

  7. مملی گفت:

    وقتی باید حرف میزدی سکوت کردی الان اظهار نظر بدرد ما نمیخوره

  8. ناشناس گفت:

    آخی په خوت ۸ سال کوچه بیی

  9. ط گفت:

    س نه ای نگار ۸سال نماینده آقا ستار مردم مومن خوش به حالت زی ودیار وی بی بسا اومی

  10. هماى رحمت گفت:

    دلم درياى ِخون ِكسى دردُم چه دونهْ

  11. ناشناس گفت:

    زمانی که دولت می خواست هواپیمای نو بخرد آقایان مخالف بودند حالا اظهار نظر می کند

  12. حسین گفت:

    سلام آقای هدایتخواه یادته بودجه را پس دادی گفتین استان ما محروم نیست یادته گفتی بدین به استان محروم تر حرف نزنی سنگین تری جای تاسفه که استان ما فرودگاش رادار نداره

  13. دلسوز گفت:

    تو چه کاره هستی

  14. روستایی گفت:

    هم گپ زه!!ایشهه بفرمایی مه دوره خوت وخو تشریف داشتی الله اکبر کی ایخیت تو وامثال تو دهس وجون ملت وگرن مه ایشهه قحط الرجال بو

  15. محمد گفت:

    با سلام
    جناب آقای هدایت خواه همانطور که فرمودین فرودگاه یاسوج بیش از یک دهه است ساخته شده و خود شما هم تا حدود پنج شش سال پیش در کسوت نمایندگی مردم این شهرستان در مجلس حضور داشتید آن هم هم زمان با دولتی که خیلی ها در آن دوره با توجه به ارتباطات شما با دولت شما را وکیل الدوله میدانستند تا وکیل و نماینده مردم ، مضافا اینکه همان دولت محترم بیشترین درآمدهای نفتی تاریخ ایران را داشت ولی با وجود این شما در هشت سال مسئولیتتان چه اقدامی برای تجهیز همین فرودگاه یاسوج به امکانات ناوبری نمودید ؟آیا همیشه باید دیگران را شماتت کرد و مقصر دانست و خودمان را مبرا از هر عیب و نقص و کوتاهی بدانیم ؟؟ بینی و بین الله شما خودتون نه تنها برای فرودگاه یاسوج بلکه برای سایر نقاط این استان از قبیل جاده ها ی ارتباطی بین شهری و قتلگاهی مثل جاده اصفهان که سالانه دهها جوان این استان را به کام مرگ میفرستد چکار کردید که الان مدعی هستید که وزیر و رییس جمهور باید پاسخگو باشند ؟آیا زمانی که قدرت داشتید و میتوانستید از وزیر چنین سوالی را بپرسید پرسیدید که الان خارج از گود نشسته اید و میفرمایید لنگش کن ؟؟

  16. سپاس از دكتر هدايتخواه

  17. دنا گفت:

    مثل اینکه اقای هدایت خواه فراموش کرده است که دوستان هم فکر او از جمله اقای شریعتمداری کیهان مخالف خرید هواپیمای نوبودند.

  18. فتاحی گفت:

    اقای هدایت خواه چرا به هواپیمایه تاریخ مصرف گذشته اشاره نمیکنی به بیدرایتی مسئلین هواپیمایی اسمان به اینکه هشت سال نماینده بودی اما بفکر این مردم نبودی که یه هواپیمایه بروز برای این ملت تهیه کی و هزاران ووووو

  19. صنم گفت:

    لطفا یه عکس جدید از ایسون بزارین این عکسه جوونیاشه مرسی

  20. ناشناس گفت:

    درود بر استاد که با درایت وکارشناسانه صحبت فرمودند.

  21. حاج همت گفت:

    ناشناس …… میشه دقیقا بگی درایتش کجاش بود …..درایت کجایی دقیقا کجایی

  22. lpl گفت:

    جانان من غم هواپیماها کشت مارا تا کی بشنویم این حرفها پوچ را

دیدگاه شما