یکشنبه 6 اسفند 1396 - 21:01

مدیری که با دستورش قیمت ارز کاهش یافت + عکس

گروه اقتصادی –  در چند هفته اخیر شاهد بحران در قیمت ارز بوده ایم.

به گزارش بویرنیوز، کار به جایی رسید که قیمت دلار از 5000 تومان گذشت و قیمت آن با روان فزاینده ای روز به روز در حال افزایش بود.

این افزایش قیمت بی محابا می رفت تا بنیان اقتصادی کشور را از ریشه ساقط کند و دستورات مختلف بانک مرکزی نیز تاثیری در بازار متلاطم ارز نداشت.

در زمانی که قیمت ارز به بالاترین سطح خود رسیده بود و نگرانی جدی بازارهای کشور را در برگرفته و تولید کنندگان و فعالان اقتصادی کشور را با مشکل مواجه ساخته بود، اطلاعیه سازمان مالیاتی به دستور دکتر تقوی نژاد صادر شد.

در این اطلاعیه آمده بود:

 کلیه فعالان اقتصادی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده (5) قانون خدمات کشوری، من جمله صرافی ها، بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مواد (169) و(169) مکرر قانون مالیات های مستقیم و به منظور شفافیت فعالیت¬های اقتصادی و استقرار نظام یکپارچه اطلاعات مالیاتی، موظفند کلیه اطلاعات مربوط به معاملات خود (خرید و فروش هرگونه کالا و خدمات من جمله انواع ارز) و همچنین اطلاعات هویتی، عملکردی و دارایی اشخاص نظیر اطلاعات مالی، پولی و اعتباری، معاملاتی، سرمایه ای و ملکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهند.
سازمان امور مالیاتی کشور نیز در راستای انجام وظایف سازمانی خود موظف به شناسایی مودیان مالیاتی بالقوه و میزان درآمد آنها می باشد.
بدینوسیله اعلام می دارد اطلاعات کلیه اشخاصی که اقدام به خرید و فروش انواع ارز می نمایند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار گرفته و حسب قوانین موضوعه نسبت به مطالبه مالیات بر درآمد متعلقه اقدام خواهد شد.
از این رو به کلیه خریداران و فروشندگان انواع ارز توصیه می شود ضمن دریافت و کنترل مستندات معاملات خود (صورتحساب خرید و فروش) با صرافان، اسناد و مدارک مربوط به معامله را برای ارائه به اداره امور مالیاتی، نزد خود محفوظ دارند.

این اطلاعیه حکم آبی بر آتش فرزوان قیمت ارز بود و پس از این اطلاعیه بود که قیمت ارز روند کاهشی در پیش گرفت و در کمتر از 2 هفته به قیمت زیر 4500 تومان رسید.

بدون شک این افزایش قیمت ارز در نتیجه تلاش گروهی برای بدست گرفتن این بازار و بدست آوردن سود سرشار از محل عدم شفافیت این بازار بود که این اطلاعیه موجب ترس این افراد از رو شدن اطلاعات اقتصادی آنها و پرداخت مالیات بود و موجب شد تب بازار ارز فروکش کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271589
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما