چهارشنبه 16 اسفند 1396 - 8:00

ورزش دادن صورت واقعا می تواند به جوانتر شدن کمک نماید؟

مجله بویرنیوز- به گفته ی محققان پژوهشی با ورزش دادن مرتب صورت انجام شد که به موجب آن زنان شرکت کننده پس از 20 هفته سه سال جوانتر شوند. آیا این ورزش در همه ی افراد نتیجه یکسان می دهد؟
اگر ورزش برای کمردرد و قلب خوب است، آیا می تواند برای صورت نیز اثر بخش باشد؟ به گفته ی برخی محققان دانشکده ی پزشکی شمال غربی نیویورک ورزش دادن صورت می تواند در رفع چین و چروک و افتادگی پوست صورت موثر واقع شود. ورزش منظم صورت می تواند ماهیچه های زیر پوست را تقویت کرده و گونه های کامل و فوقانی را تولید می کند. این کار سبب ایجاد ظاهر بسیار جوانتر می شود. هم اکنون برخی شواهد نشان می دهند که ورزش صورت سبب بهبود ظاهر صورت می شود و برخی نشانه های بالارفتن سن را کاهش می دهد. به این معنا که شما نیازی نخواهید داشت که خطوط لبخند، خطوط روی پیشانی یا چروک های زیر چشم خود را با استفاده از مواد شیمیایی برطرف کنید. بجای استفاده از آنها، یوگای صورت انجام دهید.

سه سال جوانتر شدن طی 20 هفته

هیچ راه حلی برای رفع چروک های گونه و خطوط ابرو وجود ندارد. بجای استفاده از مواد شیمیایی برای رفع چروک های پوست صورت خود را ماساژ دهید. ورزش صورت بسیار شبیه دوچرخه سواری است که عضلات هر دو طرف صورت را تقویت می کند. همچنان که ماهیچه هایتان قوی تر می شوند، بزرگتر شده و فضای بیشتر در زیر پوستتان می گیرد. عضلات قوی تر به حفظ چربی در زیر پوست کمک می کند، که مانع از لغزش و پژمرده شدن که با افزایش سن مرتبط است می شود. در حالی که ورزش صورت کار جدیدی نیست، اولین نگاه علمی به تاثیر ورزش صورت می تواند ظاهرتان را بهتر کرده و نشانه های بالا رفتن سن را کاهش دهد.
برای این گزارش، محققان 27 زن در رده ی سنی 45 تا 65 سال را بیش از پنج ماه مورد بررسی قرار دادند.16 نفر از آنان این بررسی را تکمیل کردند. در آغاز بررسی، هر زن در دو جلسه ی تمرینی 90 دقیقه ای با مربیان تعلیم دیده ی خاص حضور داشت. این جلسات جهت تعلیم هر شرکت کننده به شیوه ی درست برای انجام تمرینها طراحی شده بود. بنابراین تمرینها برای هر شرکت کننده ثابت بودند. پس از تعلیم آنها خودشان این تمرینات را ادامه می دادند. در هشت هفته ی اول، شرکت کنندگان تمرینات یوگای صورت را هر روز انجام می دادند. در دوازده هفته ی آخر، آنها به این برنامه ی روزانه عادت کرده بودند. تصاویر شرکت کنندگان در این مطالعه در سه فصل: آغاز هشت هفتگی و هفته ی بیستم مورد مقایسه قرار گرفت.

دو متخصص پوستی که این تصاویر را مورد بررسی قرار دادند، از مقیاس های پیری پوست استفاده کردند و سن صورت هر شرکت کننده را در 9 نقطه ی مختلف رتبه بندی کردند. میانگین سن برای شرکت کنندگان توسط متخصصین پوست در آغاز آزمایش 50 سال بود. در هشتمین هفته، میانگین برای تصاویر به 49 سال افت کرد. دوازده هفته بعد در هفته ی بیستم، پزشک متوسط سن گروه را 48 سال، تقریبا سه سال جوانتر از شروع مطالعه قرار داد. حتی زمانی که وزرش ها از هر روز به یک روز در میان تغییر کرد، همچنان شاهد بهبود بودیم.

جایگزینی برای سوزن و چاقوی جراحی

شرکت کنندگان در بررسی که «رژیم ورزش صورت» گرفته بودند، هر کدام به مدت یک دقیقه 32 ورزش مجزا را انجام دادند. این بررسی اثر تجمعی تمام این تمرین ها را بر روی ظاهر صورت مورد مشاهده قرار داد. به علت اینکه این تمرینها بطور انفرادی انجام نمی شدند، مشخص نیست که کدام تمرین ها سودمندتر واقع شده اند. ما نمیدانیم کدام تمرین ها جهت بهبود ظاهر صورتتان حائز اهمیت تر هستند و کدامیک اهمیت کمتری دارند. شاید یک مرتبه بدانیم کدام ورزش مفیدتر است، می توانیم ورزش های کمتری را به شما توصیه کنیم که ممکن است یادگیری و انجام دادن آنها برایتان آسانتر باشد. اگر تمایل دارید چند سال از سن خود را کم کنید، وزرش های صورت را انجام دهید. به منظور انجام یوگای صورت، می توانید با یک مربی یوگا مشورت کنید یا اینکه خودتان تمرینی از خود ابداع کرده و انجام دهید.

واقع بین باشید

ورزش صورت به عنوان روشی جهت جلوگیری از بالا رفتن سن، بسیار پر طرفدار شده است. در حالی که من باور ندارم این ورزش مضر باشد، احتمالا فقط از یک مزیت جلوگیری از بالا رفتن سن برخوردار است و افراد نباید انتظار داشته باشند تغییرات اساسی مشاهده نمایند. مزایای واقعی ضد افزایش سن با تمرینات تکمیلی و گزینه های سنتی تر مانند «پر کننده و استفاده از محصولات بهداشتی که به این منظور استفاده می شوند» قابل دستیابی است. ترکیب تمرینات ورزشی با محصولات آرایشی بهداشتی احتمالا نتیجه ی مطلوب را برایتان فراهم می نماید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271549
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما