چهارشنبه 2 اسفند 1396 - 8:58

فاز جدیدی از نبرد در عفرین

پس از آنکه منابع خبری اعلام کردند که نیروهای سوریه وارد منطقه عفرین شده‌اند، رسانه‌ها از حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه علیه نیروهای مردمی وابسته به ارتش سوریه خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از تابناک، نیروهای سوری برای حمایت از اهالی منطقه عفرین در برابر حملات ارتش ترکیه وارد این منطقه شده‌اند.

هنوز ساعتی از ورود نیروهای مردمی ارتش سوریه به منطقه عفرین نگذشته است که این خبرگزاری اعلام کرد: ارتش ترکیه از داخل خاک این کشور مواضع این نیروها را در اطراف شهر «مارع» هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

رسانه‌های وابسته به مخالفان دولت سوریه نیز می‌گویند: همزمان با انتشار خبر حرکت نیروهای مردمی سوریه به عفرین، هواپیماهای شناسایی ترکیه ستون نیروهای مردمی سوریه را رصد کرده و جنگنده‌های ترکیه نیز به مواضع نزدیک آن‌ها حملاتی داشته‌اند.

هنوز از خسارت‌ها و تلفات احتمالی این حملات ترکیه خبری منتشر نشده است.

خبرگزاری آناتولی هم اعلام کرد که دست کم ۱۲۰۰ نیروی نظامی ویژه ترکیه راهی شهر عفرین شده اند.

شبکه المیادین پیشتر پنجشنبه هفته گذشته (26 بهمن) به نقل از منابع اختصاصی خود گزارش داده بود که دولت سوریه و شبه نظامیان کُرد این کشور موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» به توافق رسیدند که ارتش سوریه در منطقه عفرین مستقر شود.

دمشق هنوز رسما توافق با کردها را اعلام نکرده است. رسانه‌های خبری صبح دوشنبه اعلام کردند که «نیروهای مردمی» تا ساعاتی دیگر وارد عفرین می‌شوند.

این در حالیست که اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیروز(سه شنبه) طی سخنانی در پارلمان ترکیه اعلام کرد که «ترکیه موفق شد که مانع استقرار احتمالی نیروهای سوریه در منطقه عفرین شود.»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیروز همچنین اعلام کرد که ارتش ترکیه طی چند روز آینده عفرین را به محاصره خود در خواهد آورد.

ترکیه از ابتدای بهمن ماه عملیاتی نظامی موسوم به «شاخه زیتون» را با هدف بیرون راندن عناصر جدایی طلب «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) و شاحه سوری آن «یگان‌های مدافع خلق» از منطقه عفرین شروع کرد.

این اقدام ترکیه بعد از آن صورت گرفت که آمریکا اعلام داشت که قصد تشکیل “ارتش کُردی 30 هزار نفری” در شمال سوریه دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271235
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما