سه شنبه 1 اسفند 1396 - 22:07

جزئیات تصمیمات ستاد بحران برای روز چهارم حادثه هواپیمای پرواز یاسوج/امیدی به حضور بالگردها نیست

گروه اجتماعی- جلسه ستاد بحران شهرستان دنا امشب در فرمانداری دنا به ریاست نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در این جلسه غلام محمد زارعی با اشاره به اتمام مرحله تجسس و تعیین نقطه دقیق سقوط هواپیما، گفت: در جریان هستید که نقطه سقوط بسیار خاص است، 100 متر بیشتر یا کمترمانده به بلند ترین قله با دسترسی بسیار سخت است.

نماینده بویراحمد و دنا گفت: 50 نفر یا بیشتر در صحنه و نزدیک به صحنه هستند، تیم ها و افراد خبره و تخصصی که دارای مهارت های لازم و کافی برای عملیات امداد و نجات هستند.

وی با اشاره به تامین خوب امکانات مورد نیاز تیم های مدیریت شده، بیان کرد: مرحله امداد و انتقال مهم تر و حساس تر از مرحله تجسس است و این مرحله نیز باید با دقت و وسواس فوق العاده ای صورت بگیرد.

زارعی ادامه داد: از فردا صبح به دلیل شرایط جوی امکان اینکه نتوان پروازی صورت داد هست و اصولاً امیدی به حرکت بالگردها نیست و باید به فکر تقویت دسترسی های زمینی بود و از طرفی نباید اجازه ندهیم افراد متفرقه و مدیریت نشده وارد منطقه شوند چرا که ممکن است افراد نا آشنا بیایند، گیر کنند و باید حالا فکری به حال آنها کرد و این خود معضل جدیدی میشود.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: برای تجسس باید از محورهای متفاوتی اقدام میشد اما الان بر روی یک مسیر تمرکز میکنیم و همه باید در آن مسیر تردد کنند.

زارعی عنوان کرد: پایگاه عملیاتی در جایی که خودرو می رود ایجاد کنیم، پایگاه دیگری در میانه راه ایجاد شود برای کسب انرژی افراد برای رسیدن سریع تر به قله، البته باید بدانیم امنیت، انتظام و همکاری مشترک بسیار مهم است از طرفی ماموریت ها تعریف شده است و باید از آن تبعیت کنند، کسی نباید بدون برنامه وارد مسیر شود، اگر کسی هم کوتاهی کرد باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ اطلاعات افراد و جزئیات ریز حادثه، ادامه داد: از فردا امانت دار باشید، تابع احساسات نباشید، باید اطلاعاتی که جنگ روانی ایجاد میکند به بیرون درز نکند، اطلاعاتی که دستاوردی برای هیچ خانواده ای ندارد، باید امانت دار باشید.

زارعی افزود: فردا جو نا آرام است اما این نا آرامی در یال شمالی بیشتر است، در یال جنوبی شرایط کمی بهتر است اگر در مسیر صحیح نباشیم ممکن است خود نیروها زمین گیر شوند پس هر کس باید تحت فرماندهی واحد وظیفه ای که بهش محول شده را انجام دهد.

وی گفت: ما امداد گر هستیم برای کمک آمدیم نه اینکه بالای اجساد بشینیم و گریه کنیم، وظیفه ما امداد رسانی با احساس مسئولیت و امانت داری است و باید به درستی انجام شود.

زارعی به شرایط منطقه حادثه سقوط هواپیمای یاسوج هم اشاره کرد و گفت: دما امشب حدود منفی 43 درجه است، صبح در ساعات اولیه حدود منفی 23 هست شرایط سخت است، مردم باید بدانند این مشکلات و سختی ها نیز هست افرادی بخواهند کار نیروها را کم ارزش و ضعیف اعلام کنند به خدا واگذار میکنیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=271181
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 111 گفت:

    درود بر حاج زارعی وهمه کسانیکه برای رضای خدا به میدان آمده اند نه برای دیده شدن

دیدگاه شما