شنبه 28 بهمن 1396 - 0:55

جزئیات جدید از آزمون پرحاشیه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی-  با برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، برای اولین بار جذب نیروهای شرکتی در استان به صورت آزمونی برگزار شد.
به گزارش بویرنیوز، بدون شک این اقدام می تواند گام مؤثری در جلوگیری از شائبه تخلف، قومی گرایی و استخدام های غیر قانونی باشد و از طرفی زمینه جلب اعتماد مردم و به ویژه جوانان جویای شغل را فراهم می کند.


آزمون استخدامی جذب 182 نیروی شرکتی دانشگاه علوم پزشکی امروز با شرکت سه هزار و 607 نفر خانم و آقا در حالی برگزار شد که با حواشی عجیب و غیر معمولی همراه شد.
صبح امروز پس از توزیع و پاسخگویی به سوالات بخش عمومی آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی استان، زمانیکه نوبت به توزیع سوالات اختصاصی رسید در اقدامی غیرمعمول سوالات پس از حدود یک ساعت و 30 دقیقه آنهم به گفته شرکت کننده ها در نایلون های دسته دار! به محل آزمون رسید.
برخی از شرکت کننده ها که از تاخیر طولانی مدت توزیع سوالات آزمون اختصاصی خسته شده بودند کلید اعتراض را زدند و در ادامه نحوه انتقال سوالات به محل آزمون با اعتراض دیگر افراد روبرو شد.
کار به همین جا ختم نشد، با شدت گرفتن اعتراضات گفته شد آزمون باطل است و به زمان دیگری موکول می شود که  مابقی شرکت کننده ها را نیز به اعتراض واداشت و در محل آزمون آقایان، اعتراضات با شعار های “مسؤل بی‌کفایت، نتیجه‌اش این جماعت»، «باید استعفا دهید» «دروغ نگو، دروغ گو» و پلاکاردهایی با عنوان «جوانان بیکار استان اسیر بی‌تدبیری و ناکارآمدی مسوولان»، «در حسرت یک آزمون سالم» به اوج خود رسید.
از سویی در محل آزمون خانم ها هر چند تاخیر یک ساعته بین پایان پاسخگویی سوالات عمومی و توزیع سوالات اختصاصی وجود داشت، اما در نهایت آزمون به پایان رسید.
اگر چه نفس این اقدام و برگزاری آزمون برای رعایت حقوق جوانان جویای کار و ممانعت از تبعیض و اقدام غیرقانونی در استخدام ها مثمر ثمر و ستودنی است اما ذکر چند نکته در اینحا خالی از لطف نیست:
– برخی از شرکت کننده ها به عدم تطابق سوالات آزمون عمومی با منابع اعلام شده اعتراض داشتند که باید پاسخ داده شود
– کپی و نحوه انتقال غیر ایمن سؤالات به گونه ای که هر کسی میتوانست خللی در آزمون ایجاد کند یکی از نواقص بزرگ این آزمون بود که بدون شک نشان از ضعف برگزار کننده ها بوده است
– از سویی تاخیر غیرقابل توجیه در میان دو دفترچه عمومی و اختصاصی اگر غیر عمد و بدون هدف و غرضی هم بوده باشد، خود عامل ایجاد تنش و اعتراضات بود که با توجه به سابقه برگزاری آزمون ها، از سوی شرکت کننده ها قابل پذیرش نبود.


اگرچه برگزاری آزمون برای رعایت عدالت در استخدام ضروری است اما این نوع برگزاری آزمون نه تنها اثر مثبتی ندارد بلکه بی اعتمادی به هر آزمون استخدامی در این استان را نیز به دنبال دارد.
با توجه به نارضایتی و خشم بوجود آمده در میان جوانانی که جویای کار هستند و پشتوانه ای جز خداوند ندارند و تنها خواسته شان به رعایت عدالت و قانون محوری است، برای جلب اعتماد این عزیزان و جبران کم کاری مشهود برگزار کننده های آزمون، توصیه میشود معاون منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مسئول این آزمون از سمت خود برکنار شود.
به گزارش بویرنیوز،در کهگیلویه و بویراحمد به واسطه روابط و شرایط قومی و گاهی اعمال دخالت مستقیم مسئولان و نمایندگان مجلس استخدام های ناروا و غیر قانونی صورت گرفته، حال که اقدام خوبی برای رعایت عدالت و برابری در جذب نیروها اخذ شده نباید اجازه داد با ندانم کاری و کم کاری چند نفر یک اقدام نمونه به چالشی بزرگ و جبران ناپذی تبدیل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=270601
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهسا گفت:

    همین امتحان هم سوریه.

  2. مس گفت:

    سوالات لو رفته بود.

  3. امیر گفت:

    خیانت نمایندگان به مردم تا کی
    مردم باید حواسشون به این بی عدالتیها روز انتخابات باشه نه با دروغ دوباره سرمون کلاه بره

  4. باشتی گفت:

    ما فکر می کردیم جناب دکتر استوار فقط در حوزه امور مالی، مبارزه با زد وبند وتخلفات مالی در حوزه عمرانی وامور اداری ناتوان ولی حالا هم معلوم شد علی رغم اینکه ایشان 30 سال در قسمت اموزش کارکرده در برگزاری ازمون هم ضعیفه . نمایندگان معامله گر سر پل صراط اگر چه خیلی دیره اما مردم جلوتون می گیرن.

دیدگاه شما