سه شنبه 24 بهمن 1396 - 18:38

تشکیل پرونده قضایی برای اتوبوس حادثه دیده گچساران/جزئیاتی از حادثه غم انگیز فوت ۹ کهگیلویه و بویراحمدی

دادگستری کهگیلویه و بویر احمد پیگیر حادثه واژگونی اتوبوس حامل زوار هم استانی است.

به گزارش بویر نيوز در پی تصادف دلخراش زائران گچسارانیحضرت ثامن الحجج در مسیر طبس- فردوس و جان باختن چند تن از هم استانی‌ها  رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد به تشریح اقدامات و پیگیری‌های دستگاه قضایی استان درباره این حادثه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی ضمن تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه گفت: در پی بروز حادثه مذکور اتوبوس حامل ۴۲ زائر حضرت ثامن الحجج عصر روز یکشنبه از شهرستان گچساران به مقصد مشهد مقدس عزیمت کردند که متاسفانه حوالی ساعت ۳ بامداد مورخ ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۶ در مسیر فردوس-طبس بر اثر واژگونی اتوبوس تعداد ۹ نفر از زائران جان خود را از دست داده، سه نفر بستری و سایر زوار جراحات داشتند که به طور سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: با اطلاع از این حادثه  و با دستور ریاست دادگستری و دادستان شهرستان طبس اقدامات سریع و  بررسی علت حادثه و بسیج نیرو‌های استان برای همکاری و رفع مشکل زوار آغاز شد.

مزارعی ادامه داد: در این راستا دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد هم با رایزنی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی برای تسهیل و ارائه خدمت به موقع به خانواده‌های داغدار و مصدومان حادثه پیگیری لازم را انجام داد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه به مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نیاز نیست اضافه کرد: علاوه بر اقدامات فوق با مساعدت دادگستری خراسان جنوبی در اجرای مواد ۴۱۸ و ۴۱۹ قانون آیین دادرسی کیفری مقرر شد برای اینکه خانواده حادثه دیدگان متحمل هزینه نشوند با دیوان محترم عالی کشور رایزنی و مکاتباتی انجام شود تا ادامه رسیدگی و پایان دادرسی در استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شود تا خانواده‌ها متحمل هزینه نشوند.

* این حادثه ۹ کشته بر جای گذاشت

* ۳ نفر قطع عضو شدند

* اتوبوس از طرف بسیج شهرستان گچساران عازم مشهد مقدس بود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=270351
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما