چاپ این برگه

گله مندی مردم از شرکت هاب متولی آب در کهگیلویه و بویراحمد/مسئولان نظارتی ورود کنند

گروه اجتماعی- تقریبا هفته ای نیست خبری از هدر روی های گسترده آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد نشنویم.

به گزارش بویرنیوز، شرکت آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه و بویراحمد مستمراً از لزوم صرفه جویی آب توسط مردم، برخورد قضایی با انشعابات غیر مجاز و دادگاهی شدن مردم بخاطر تخلف در زمینه آب و فاضلاب می گوید.

با وجود همه این تاکیدات اما گویی خود آب و فاضلاب شهری از وظیفه و رسالت اصلی اش که حراست از منابع آبی و آبرسانی سالم و مستمر به مردم است غافل شده است.

به گزارش بویرنیوز، تقریبا هفته ای نیست خبرهایی از هدر روی آب در نقاط شهری استان و به ویژه شهرستان بویراحمد منتشر نشود.

از طرفی بسیاری از افراد در بسترهای سایت ها تصاویر و فیلم هایی از هدر روی های آب منتشر می کنند که دل هر بیننده ای را آزرده می کند.

مردم البته می گویند بارها یک شکستگی را گزارش می کنند و جوابی که می شنوند اینست که گزارش آنها ثبت می شود و در نوبت می ماند و معمولا این نوبت هم خیلی طولانی و چند روزه می شود.

آنها می گویند از هدر روی آب که بگذریم آبی که چند روز نشت می کند قطعا با برگشت به لوله ها موجب آلودگی آب هم می شود و عملا هم آب هدر می رود و هم آلوده می شود.

مردم با گله مندی از نحوه سرعت و پیگیری شکستگی ها می گویند: چطور است وقتی می خواهند از ما پول بگیرند نوبت و زمانی در کار نیست اما وقتی پای وظیفه خودشان می رسد اینطور کم کاری هست، وقتی خودشان اینطور از کنار هدر روی ها می گذرند چطور انتظار دارند مردم صرفه جویی کنند؟!

برخی از مردم هم از استاندار تقاضا کرند بر رفتار متولیان آب با مردم نظارت داشته باشند، آنها می گویند اداره های آب ما را به چشم متخلف می بینند مگر خلافش ثابت شود در حالیکه آنها خادم همین مردم هستند و باید اعتماد باشد مگر خلاف آن اثبات شود.

به گزارش بویرنیوز، یکی از نکاتی که در اینجا لازم است ذکر شود وضعیت فاضلاب شهر یاسوج است، آنطور که رئیس محیط زیست استان گفته این فاضلاب با ایراداتی برای محیط زیست همراه است در صورتی که فلسفه فاضلاب حراست از طبیعت است و لازم است اگر اراده ای برای حفظ طبیعیت پایتخت طبیعت ایران زمین وجود دارد، دستگاه های نظارتی به این موضوع نیز ورود کنند.