چاپ این برگه

نام «خلیج فارس» در بحرین حاشیه ساز شد

خبرگزاری دولتی بحرین گزارش داد مقام‌های این کشور دستور به جمع آوری بالغ بر 17 هزار نسخه از کتب درسی زبان انگلیسی به خاطر استفاده از نام خلیج‌فارس به زبان انگلیسی (Persian Gulf) داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بویر نیوز به نقل از ایسنا، این در حالی است که مقام‌های بحرین به کار بردن نام خلیج‌فارس را به هر شکل تابو می‌داند.

هم بحرین و هم دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس نام خلیج‌فارس مضموم دانسته اما انگلیسی‌ زبان‌ها عمدتا از این نام خلیج‌فارس استفاده می‌کنند.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، وزارت آموزش این کشور یک “تشکیلات خارجی” را برای انتشار کتب درسی پایه سوم مدارس این کشور به کار گرفته و براساس این گزارش به این شرکت “محتوای صحیح برای گنجاندن در کتوب از جمله نقشه خلیج‌ عربی” داده است.

یک مقام وزارت آموزش بحرین اظهار داشت: این خطا به هنگام توزیع کتب درسی به دانش آموزان تشخیص داده شد و این تشکیلات مجبور شد 17 هزار نسخه از این کتب درسی را بعد از اصلاح اشتباه مجددا چاپ کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نیز ماه اکتبر گذشته در یک سخنرانی سیاسی از لفظ خلیج عربی استفاده کرد که خشم ایرانیان را در پی داشت.