چاپ این برگه

اختصاص 15میلیارد تومان به راه آهن “اقلید- یاسوج”

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 15 میلیارد تومان برای راه آهن اقلید- یاسوج در بودجه سال 97 اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا منطقه کهگیلویه و بویراحمد شامگاه شنبه، ۲۱ بهمن ماه در اولین نشست خبری پس از انتصاب با خبرنگاران افزود: ظرفیت های استان را باید سیستمی و بعنوان یک پکیج ببینیم، ایجاد زیرساخت ها نیز مهم است بطوریکه تطویل باند فرودگاه یاسوج انجام شده و مسایل ایمنی و روشنایی این فرودگاه تقویت شد که در آینده نزدیک افتتاح و به بهره برداری می رسد. همچنین در آینده نزدیک پرواز بعداز ظهر فرودگاه یاسوج راه اندازی می شود.

وی بیان کرد: 20 کیلومتر از راه آهن اقلید – یاسوج در حال انجام است، در بودجه سال 97 بودجه 15 میلیارد تومانی برای این پروژه اختصاص یافت و در آینده نزدیک 20 کیلومتر دیگر نیز به پیمانکار واگذار می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد: بنای دعوا و چالش ندارم و نمی خواهم که ظرفیت های مدیریتی مدیران استان را زیر سوال ببرم اما جایی که کارمردم باشد جدی هستم. رویه خودم را که از ابتدا داشتم را دنبال می کنم و در کنار این در حال ارزیابی مدیران هستم و نقاط قوت و ضعف را شناخته ایم و توانایی مدیران گرفته ام. معاونان استانداری را به سرانجام رسانده ام و برای ارزیابی مدیران دستگاههای اجرایی پنج 6 ماه فرصت لازم داشت که در حال انجام است ضمن اینکه هر کدام وزیری دارند و باید با وزارتخانه و دستگاه مربوطه صحبت کنیم، دلایل را مطرح کنیم، ارتباط خوبی هم با وزرا داریم و آرام آرام هر جایی که تشخیص دهیم تغییر و تحولات مدیریتی اتفاق خواهد افتاد.

احمدی در پاسخ به سوالی مبنی بر دست اندازی به بیت المال و استخدام فله ای و ترک تشریفات مناقصات تصریح کرد: این مسایل درد هایی است که در این استان وجود دارد و عامل این مساله نیز خودمان( من استاندار، شمای خبرنگار، مدیر، ارباب رجوع، پیمانکار) هستیم که نیاز به کار فرهنگی دارد اما باید نظارت قانونی را انجام دهیم و به دستگاههای ناظر از جمله دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی استان نیز گفتم که نظارت جدی و کارشناسی داشته باشند و هر وقت به نتیجه رسیدند وظیفه خود را انجام دهند. استخدام ها مربوط به قبل بوده و اینکه بگوییم ریشه کن شود متاسفانه به بخشی از فرهنگ بدمان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: 99 درصد مدیران این استان بومی هستند و بنده بعنوان استاندار بیش از 100 مدیر داریم که بنده تنها دو نفر را آوردم که از مرز چهار پنج نفر شاید عبور نکند. رسانه ها با مدیران متخلف بینی و بین الله برادرتان بود تعارف باهاش نداشته باشید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اعتبارات استان ملی، استانی ویژه و استانی است و یکسری احکام بودجه ای داریم که در قانون آمده اعتباری که ابلاغ می شود در کجا و با چه مکانیزمی توزیع شود. دیوان محاسبات و دستگاههای نظارتی روی این مساله نظارت می کنند و اگر جایی اعتباری ناموزون دارد باید قانون آن اصلاح شود و ما نگاهمان اینست که به همه مردم استان فرصت برار دهیم اما خوشحال می شویم که نماینده ای و مدیری در مرکز پیگیری کند و برای استان اعتباری را بگیرد.

احمدی تاکید کرد: همان تلاشی که برای مسایل اقتصادی انجام می دهم برای مسایل اجتماعی و فرهنگی نیز بیشتر دارم، بخش فرهنگ و ورزش برای من مهم است و بارها از دستگاههای فرهنگی و اجتماعی تولید محتوا، توجه به مناطق آسیب پذیر و ایجاد نشاط، برگزاری همایش ها و جشنواره ها را خواسته ام. در صورتی که کار فرهنگی نباشید، کارخانه هم ایجاد شود بلای جان می شود و در جاده همدیگر کشته می شوند، در استخدام پارتی بازی می کنیم و در مصرف کالا نیز بی رویه عمل می کنیم.

وی اظهارکرد: دست هرکسی که برای عظمت این استان پیشنهاد عمومی داشته باشد را می بوسم اما نمی توانم یک جمعیت 700هزار نفری را ببینم و ملاک را بگذاریم کار عمومی و بنده وظیفه ام هست که در خدمت عموم مردم باشم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتصاب مدیران هیچ ملاحظات منطقه ای نداشته ام. در هر کشور مبلمان سیاسی وجود دارد قرار نیست که برای انتصاب یک مدیر همه مردم را جمع کنم و نظر آنها برای انتصاب مدیر جویا شوم.  نظر نمایندگان، رسانه ها، نخبگان استان را می گیرم و جمع بندی آخر را خود می کنم و الله قسم می خورم در مورد معاونانم نظرات را گرفتم خود جمع بندی آخر را انجام دادم. موظف احترام نمایندگان مردم در مجلس را داشته باشم چون نماینده مردم هستند و جا پیشنهاد خوبی داشته باشند استقبال می کنم چون رفیق و دوست با هم هستیم و هر تشخیص بدهم محترمانه می گویم نه و گفته ام.

احمدی افزود: نگاه تیم مدیریتی استان رکنار هم بودن و کار است، بیایید تلاش کنیم که خدمت را هدف قرار دهیم و اگر موضوعی هست همه برای پیشرفت استان همدل شویم.

وی در خصوص تلفات جاده ای استان تصریح کرد: سوانح جاده ای و ترافیکی چند عامل از جمله کیفیت راهها است،استان کهگیلویه و بویراحمد صعب العبور و کوهستانی است و تلاشهایی از سوی راه و شهرسازی و رهداری برای بهتر شدن و بهبود وضعیت شده است. دومین عامل خودرو است که 90 درصد تصادفات استان پراید یا پژو هستند که غیر استاندارد اند که این دو عامل 50 درصد تصادفات را تشکیل می دهند و 50 درصد مابقی عامل انسانی است. پل بشار یاسوج در اولویت مدیریت استان برای بهره برداری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بصورت نامحسوس افرادی را برای بازرسی از ادارات می فرستم و در بعضی اوقات بازدیدهای سرزده یا خواهم داشت هدف از بازید های سرزده تحقیر کسی نیست بلکه کشیدن درد فقر توسط مردم تحقیر است. اما در کارم جدی هستم که مراحل اخطار و تذکر، خطاب در جلسات، سرزده، و فرستادن بازرس و در پایان جمع بندی و تغییر مدیریت صورت می گیرد.

وی گفت: هر مدیری که در دادن فرصت ها مسایل قومی و طایفه ای را دخالت دهد برخورد شدید می کنم، حق ندارد این کار را انجام دهد و جا ببینم از چنین رفتارهایی نمی گذرم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هدفگذاری برای ایجاد۱۷هزار میلیاردتومان پروژه در حوزه انرژی استان انجام شده است و عملیات تکمیل و بهره برداری از آنها تا یک دهه آینده محقق خواهد شد .

احمدی بیان کرد: در یک دهه آینده طرح های پتروشیمی مختلفی در استان اجرایی خواهند شد و صنایع تبدیلی نیز در کنار این ظرفیت ها دیده خواهد شد . با بهره برداری از بیمارستان های مختلف در استان، استاندارد تخت های استان از متوسط کشوری فراتر رفته و با استانداردهای جهانی برابری می کند .

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از بیمارستان های هدفگذاری شده در استان، پیشرفت چشمگیری در حوزه تخت های استاندارد بیمارستانی استان ایجاد می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیشرفت کشور پس از انقلاب، تصریح کرد: رشد و توسعه کشور نسبت به قبل از انقلاب محسوس است و اگر توفیقی است برای ایران و ایرانی است و اگر کاستی وجود دارد باید برای رفع آن گام برداریم .

احمدی افزود: کشوری که تا دیروز پایگاه کشورهای منطقه بود، امروزه در کشورهای دیگر پایگاه دارد و قدرت امروز جمهوری اسلامی ایران  رشد کرده است و در حوزه های مختلف توسعه یافته ایم . قدرت بازدارندگی ما در منطقه تحسین همگان را برانگیخته است، اما ترس دشمنان از موشک و زرادخانه نیست و ترس دشمنان از روی پای خود ایستادن و رشد ملت ماست .

وی رسانه ها را پیشران توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دانست و اظهارکرد: انعکاس کاستی ها و نقد منصفانه توسط رسانه ها ضروری است . همچنین تلاش برای رسیدن رسانه ها جایگاه واقعی خود، مورد تاکید است .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مؤلفه بارز جامعه مدنی داشتن رسانه پویاست و نقش رسانه ها در بالندگی جامعه محسوس است .

احمدی بر تزریق امید توسط رسانه ها به جامعه تاکید کرد و بیان داشت: بیان کاستی ها به نحوی که بر اساس نگاه سیاسی و فردی نباشد و تاکید بر حرکت به جلو و توسعه داشته باشد، ضروری است .

وی گفت: دشمن از مواجهه سخت افزاری با ایران اسلامی ناامید شده است و با تکیه بر جنگ نرم و فضای مجازی قصد ضربه زدن به کشور دارد . اتحاد و همدلی و حرکت به سمت توسعه لازم است و این مهم نقشه دشمنان را خنثی خواهد کرد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با توجه به اهمیت توسعه استان تصریح کرد: استان رشد هایی را در خود داشته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و تحقق کاهش نرخ بیکاری و بهره گیری از ظرفیت ها برای اشتغال و توسعه با اتحاد و وحدت همه جانبه مورد تاکید است .

احمدی ادامه داد: قرار گرفتن بین چند استان بزرگ، نزدیکی به بنادر، ظرفیت های انرژی، پوشش گیاهی و جاذبه های گردشگری و … در استان یک توانایی بزرگ است و باید از این توانایی ها به نحو مطلوب استفاده کرده و به سمت توسعه گام برداریم .

وی وحدت نخبگان را در تحقق توسعه موثر دانست و بیان کرد: وصل و اتحاد حوزه های مختلف و جلوگیری از شکاف منطقه ای و طایفه گرایی از جمله نیازهایی است که رسانه می تواند در حصول آن تاثیر بسزایی داشته باشد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نگاه های منطقه ای و قومی را یک آسیب دانست و گفت: باید محرومیت های مردم را ببینیم و بر اساس اهداف بزرگ برای رشد و بالندگی استان گام برداریم .

احمدی با اشاره به تغییرات مدیریتی در استان عنوان کرد: تغییر و تحولات با صبر و احترام انجام می شود و هدفگذاری آن برای سرعت بخشیدن به توسعه است که این مهم بازآرایی اصولی و کمک به فضای جدید را نیاز دارد .

وی با تاکید بر بهره گیری کامل از ظرفیت های زیرساختی تصریح کرد: دولت زیرساخت های مناسبی در اشتغال زایی محقق کرده است که باید به نحو مطلوبی برای پیشبرد اهداف از آن استفاده شود .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نگاه ها و برنامه ریزی ها بر کوچک سازی دولت است، اضافه کرد: بهره گیری از تسهیلات ارائه شده و زیرساخت ها برای اشتغالزایی ضروری است .

احمدی در پایان بر حضور پرشور و گرم اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و از همه مردم برای شرکت و برگزاری هرچه باشکوه تر این راهپیمایی دعوت به عمل آورد.