یکشنبه 22 بهمن 1396 - 11:30

سفرهای استانی پر بار رئیس بهزیستی کشور/از جزئیات افزایش حقوق کارکنان تا بسته های حمایتی ویژه مددجویان و خبرهای خوش برای پشت نوبتی ها(+جزئیات و تصاویر)

گروه اقتصادی- دکتر انوشیروان محسنی بندی پی در بازدید های استانی به مناسبت ایام الله دهه فجر به آذربایجان شرقی و ایلام سفر کرد.

به گزارش بویرنیوز، ابلاغ افزایش حقوق کارکنان بهزیستی در 23 بهمن، ارائه وام 20 میلیونی برای بهود یافتگان مواد مخدر، توسعه اورژانس اجتماعی به منظور تمرکز بر پیشگیری در مسائل اجتماعی، استخدام در تبریز، توزیع سبد ویژه کالا به مددجویان و ارتقاء خدمات مشاوره ای و حمایتی در بهبود سلامت جسمی حرکتی و روانی جامعه بخش هایی از مهم ترین موضوعات سفرهای بهمن ماهی معاون وزیر رفاه به استان ها بود.

*** دکتر محسنی بند پی در ایلام:

پوشش سراسری طرح غربالگری شنوایی و پیشگیری از تنبلی چشم در کشور/افزایش حقوق های کارکنان بهزیستی

* کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مقرون به صرفه بوده و از تحمل هزینه‌های زیاد در این عرصه پیشگیری خواهد کرد، غربالگری شنوایی 80 درصد نوزادان، پوشش 82 درصد کودکان بالای پنج سال در طرح پیشگیری از تنبلی چشم بخشی از اقدامات ما در ایلام و سایر استان ها است.

* ارتقاء بخشی به کیفیت خدمات رسانی به جامعه هدف و عموم مردم شریف ایران از دیگر راهبردهای این سازمان در شش سال اخیر اس که این مهم با وجود ۲۲ هزار نیروی متخصص و ماهر در این سازمان ممکن شده  و بنا داریم دستورالعمل افزایش حقوق کارکنان قرارداد معین این سازمان به استان های کشور از 23 بهمن ماه جاری ابلاغ کنیم.

* توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی برای خانواده هایی که به نوعی درگیر خلاء های نابرابری در جامعه شده اند.

انتصاب یک زن دیگر در سازمان بهزیستی

* به گزارش بویرنیوز استفاده از بانوان یکی از کلیدی ترین وعده های رئیس جمهور به مردم بود، انتصاب چند سه بانو در معاونت های سازمان بهزیستی کشور از اقدامات دکتر محسنی بند پی در راستای تحقق شعار دولت بود، البته این پایان داستان نبود در واحدهای استانی نیز مدیرکلی برخی مدیرکل های استانی به بانوان رسید، در ایلام نیز دکتر بند پی با اشاره به اینکه رویکرد دولت تدبیر و امید استفاده از بانوان در مدیریت است ، «زهرا همتی» را به عنوان مدیر کل جدید بهزیستی استان ایلام معرفی کرد.

*** رئیس سازمان بهزیستی کشور در آذربایجان شرقی:

150 پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح کشور فعال هستند، این پروژه ملی را برای پیشگیری از مسائل ناهنجار اجتماعی ادامه میدهیم امروز از یازدهمین اورژانس اجتماعی آذربایجان شرقی بهره برداری کردیم، اعتقاد داریم  اورژانس اجتماعی یک مرکز فوریت های اجتماعی است، نگاه ما به سلامت اجتماعی از سال های پیشین بود که در جهت کاهش مرگ و میر مادران و کودکان زیر یک سال و پنج سال و افزایش امید به زندگی تلاش کردیم اما از مفهوم سلامت اجتماعی غفلت کردیم که افزایش طلاق و اعتیاد و کاهش سن اعتیاد و زنانه شدن آسیب های اجتماعی و مشاهده کوکان کار را در پی داشته است.

وام 20 میلیون تومانی برای اشتغال بهبود یافتگان مواد مخدر

مبلغ 200 میلیون ريال وام اشتغال با بهره چهار درصد سود بانکی برای اشتغال افرادی که پس از ترک اعتیاد به آغوش خانواده ها بازگشته اند در راستای آموزش و حرفه آموزی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در نظر گرفته شده.

اتمام 95 پروژه و طرح خدماتی و عمرانی اداره بهزیستی آذربایجان شرقی با اعتبار بالغ بر شش میلیارد تومان، این پروژه ها شامل 70 واحد مسکونی که از این تعداد 25 موردشان مربوط به خانواده دو معلول هستند، و همچنین 25 مورد مراکز خدمات توانبخشی، اجتماعی، ساختمان های ادارات بهزیستی و 11 مرکز اورژانس اجتماعی هستند.

در راستای حمایت از خانواده‌های معلولان که دارای دو معلول به بالا هستند، کمک بلاعوض 30 میلیون تومان برای تأمین مسکن مناسب به این عزیزان برای خانواده‌های دارای دو معلول حق پرستاری و نگهداری پرداخت می‌شود.

3 درصد مشاغل دستگاه های دولت متعلق به معلولان است/راه اندازی مرکز مشاوره رایگان در همه استان ها

تمام دستگاه‌های اجرایی و دولتی موظف هستند سه درصد مشاغل متصدی و اپراتوری خود را در جذب نیرو به معلولان اختصاص دهند.

مرکز مشاوره رایگان تلفنی 1480 را راه اندازی کردیم و تنها در سال 95 به قریب به 90 هزار نفر مشاوره دادیم.

مستمری مددجویان در 97 افزایش 10 درصدی دارد/پشت نوبتی ها خبرهای خوبی خواهند شنید

به گزارش بویرنیوز، رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید چند باره بر لزوم رسیدگی به معیشت مددجویان و خانواده های آنان، گفت: طر های برای افزایش حمایت ها ارائه کردیم که برخی به ثمر نشسته و برخی نیز در آینده محقق خواهد شد و همینجا نیز باید بگویم در سال 97 قرار است 10 درصد بیشتر شود و از طرفی  پشت نوبتی‌ها هم در سال 97 از محل حذف هدفمندی یارانه‌ها مستمری خواهند گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دولت مکلف است مبنای 20 درصد افزایش حداقل حقوق و دستمزد را هر ساله برای مددجویان نهادهای حمایتی در نظر بگیرد، خاطر نشان کرد: در کنار بسته های حمایتی مسائل و دغدغه های اجتماعی از قبیل عقب ماندگی های حرکتی و ذهنی، اعتیاد، طلاق، بزهکاری و موارد اینچنینی را با اولویت پیشگیری و بعد درمان دنبال میکنیم.
دکتر محسنی بندپی اظهار داشت: سلامت جامعه را مهم ترین وظیفه خود میدانیم در این زمینه هم پیشگیری را با گسترش واحدهای مشاوره و اورژانس اجتماعی، اجباری شدن آزمایش های ویژه قبل از ازدواج، ثبت الکترونیکی طلاق مد نظر داریم و هم قطع بزه کاری های سطح جامعه را با ارائه مشوق ها و حمایت های ویژه در دستور کار قرار دادیم و البته از مسائل معیشتی مددجویان و همکاران نیز غافل نبودیم و برای همه آنها طرح های مناسب پیشنهاد و عملیاتی شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=270027
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مردم گفت:

    واقعادکتربندپی بهترین وشایسته ترین رئیس بهزیستی کشورتاکنون بوده…خداوندمنان به ایشان توفیق بده

دیدگاه شما