شنبه 21 بهمن 1396 - 8:31

نشست اقتصادی رئیس اتاق بازرگانی یاسوج و سفیر ایران در اتریش(+جزئیات)

❇️ جبار کیانی پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج که رئیس اتاق معین اسلواکی در ایران نیز می باشد با عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش که همزمان سفیر آکرودیته ایران در اسلواکی نیز هست دیدار کرد.

? به گزارش بویر نیوز، در پی سفر رؤسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور به وین پایتخت اتریش و تاکید عبادالله مولایی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارتباط اتاق های بازرگانی ایران با کشور اسلواکی و استفاده از ظرفیت بسیار بالای این کشور با توجه به موقعیت استراتژیک این کشور در میان کشورهای اروپایی به عنوان دروازه ورود به اروپای شرقی و اروپای غربی، این نشست میان جبار کیانی پور رئیس اتاق مشترک ایران و اسلواکی، عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و همچنین رضایی کنسول جمهوری اسلامی در اسلواکی برگزار گردید.

? در ابتدای این نشست جبار کیانی پور رئیس اتاق یاسوج و اتاق معین اسلواکی گزارشی از نحوه تشکیل اتاق های معین، اقدامات انجام گرفته در این ارتباط و ادامه ی روابط اتاق یاسوج به عنوان اتاق معین اسلواکی که تمامی اتاق های کشور را در خصوص ارتباط با اسلواکی نمایندگی می کند، ارائه داد.

? ارائه ی گزارشی از مراودات با کشور اسلواکی که به عنوان دروازه ورود به اروپا از آن یاد می شود و همچنین ضرورت ارتباط با این کشور و فرصت های های ایجاد شده که پس از برجام برای بازرگانان ایرانی فراهم شده است، ظرفیت های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های آب، انرژی های تجدید پذیر، پسماند، محیط زیست، خدمات فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع تبدیلی و محصولات غذایی، صنایع پایین دستی نفت و گاز و بررسی نحوه چگونگی تعامل با تجار اسلواکی، برگزاری همایش های مشترک، اعزام و دعوت از هیئت های تجاری با هماهنگی سفارت ایران و کنسول ایران و اسلواکی از مهمترین موضوعات طرح شده در این نشست بود.

? عبادالله مولایی در این نشست ضمن اظهار خوشحالی از تاسیس اتاق مشترک ایران و اسلواکی و تبریک به رئیس اتاق یاسوج به مناسبت انتخاب این اتاق به عنوان معین اتاق اسلواکی، ابراز امیدواری کرد هر چه سریعتر این تعاملات بین المللی برقرار گردد.

? سفیر آکرودیته ایران در اسلواکی بیان کرد: سفارت تلاش های بسیاری برای ارتباط بانکی فی ما بین اتریش، اسلواکی و جمهوری اسلامی ایران انجام داده است و هم اکنون با موافقت بانک های دو کشور امکان سرمایه گذاری مشترک تا مرز 70 میلیون دلار فراهم شده است.

? مولایی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد نیز با توجه به منابع خدادادی و پتانسیلی که دارد، در حوزه ی انرژی های پاک، آب و محیط زیست شرایط لازم را برای همکاری فراهم آورد، وی همچنین از تلاش های رئیس اتاق یاسوج برای تشکیل کمیته مشترک بازرگانی و در نهایت تاسیس اتاق مشترک ایران و اسلواکی تشکر نمود و اظهار کرد: برای ایجاد یک کمیته مشترک فعال باید از تمامی ظرفیت های فعالین اقتصادی که با کشور اسلواکی کار می کنند استفاده کرد.

? سفیر جمهوری اسلامی ایران در این نشست تاکید جدی داشت در آینده ای نزدیک که رئیس اتاق بازرگانی اسلواکی به ایران سفر می کند اتاق معین این کشور در ایران از تمامی ظرفیت های خود برای معرفی پتانسیل های کشور اقدام نماید و همچنین اعزام یک هیئت تجاری از کشور ایران با هماهنگی اتاق معین حتما در دستور کار قرار گیرد.

? در ادامه این نشست نیز مقرر گردید دکتر رضایی کنسول جمهوری اسلامی ایران در اسلواکی شرایط لازم را برای ایجاد مراودات تجاری راحت تر برای فعالین اقتصادی فراهم نماید. همچنین اتاق معین نیز تمامی برنامه ها و رویدادهای آتی خود را با سفارت جمهوری اسلامی در اتریش هماهنگ کرده تا با کمک این سفارت مراودات اقتصادی دو طرف در سطح بالاتر و قابل قبول تری انجام پذیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=269942
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما