جمعه 20 بهمن 1396 - 7:55

تصاویری از یک پلنگ نر و یک پلنگ ماده در پارک ملی دنا

یک مستندساز کهگیلویه و بویراحمدی با استفاده از دوربین تله‌ای موفق به تصویربرداری از یک پلنگ ماده و یک پلنگ نر در پارک ملی دنا شد.

به گزارش بویرنیوز، آمار بالای تلفات طبیعی و غیرطبیعی پلنگ‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شده محققان، مستندسازان و فعالان حیات وحش به‌منظور پایش جمعیت این گونه ارزشمند جانوری در استان فعالیت‌هایی را آغاز کنند که در این راستا با کمک جواد هادی اصل، مستندساز کهگیلویه و بویراحمدی، موفق به تصویربرداری از یک پلنگ ماده و یک پلنگ نر در پارک ملی دنا شدند.

هادی اصل، که در حال ساخت مستندی با محوریت پلنگ ایرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است به تسنیم می‌گوید: تاکنون تصاویر و ویدئوهای زیبایی از پلنگ ایرانی  با کمک دوربین‌های تله‌ای در کوه‌های استان به ثبت رسانده‌ایم. کهگیلویه‌ و بویراحمد یکی از مهمترین زیستگاه‌های پلنگ در جنوب کشور است و  به همین دلیل محققان و مستندسازان حیات وحش را به تمرکز بر پایش وضعیت جمعیت این گونه در استان دعوت می‌کنم.

وی با اشاره به زمان‌بر و هزینه‌بر بودن ساخت چنین مستندهایی ادامه می‌دهد: شایسته است کنار اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بخش خصوصی نیز از تهیه چنین مستندهایی حمایت کند تا با تعاملی سازنده میان مستندسازان و متخصصان حیات وحش و با در نظر گرفتن اصول علمی و اخلاقی، شاهد ساخت مستندهایی ارزشمند در این زمینه باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=269877
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما