پنجشنبه 19 بهمن 1396 - 11:48

توضیح وزیر نفت در خصوص سرمایه گذاری در یاسوج/تمجید از دولت اصلاحات/قول وزیر به مردم استان

گروه سیاسی– در آینده کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صنایع وابسته به پتروشیمی و نفت از خیلی از استان ها فراتر ميرود.

به گزارش بویر نیوز، بیژن زنگنه ظهر پنجشنبه در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین اقلام صادراتی کشور، محصولات پتروشیمی است.

زنگنه با اظهار امیدواری نسبت به آینده کهگیلویه و بویراحمد، افزود: با هدفگذاری برنامه ریزی شده و تحقق سرمایه گذاری، کهگیلویه و بویراحمد دارای شش پتروشیمی مادر خواهد شد و در آینده این استان نه کشاورزی بلکه صنعتی خواهد بود.

وزیر نفت با اشاره به فعالیت نماینگان استان، تصریح کرد: کیفیت نمایندگان استان در مجلس محسوس است و موثر و پای کار هستند.

زنگنه ابراز داشت: اگر هدفگذاری های گزارش شده عملیاتی شود، استان زیر و رو خواهد شد و توسعه خواهد یافت.

وي گفت: کارهای بزرگی در استان در دست اجراست و پتروشیمی گچساران هدفگذاری مهمی محسوب می شود و تولید اتیلن این واحد باید با خط به جنوب متصل شود.

زنگنه با اشاره به سرمایه گذاری250 میلیارد تومانی نفت در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: پروژه های دهدشت و گچساران حوزه نفت زنجیره توسعه نفتی را تکمیل می کند و واحد پتروشیمی بویراحمد نیز با بهبود و قرار دادن صنایع پایین دست، خروجی مناسبی خواهد داشت.

وی افزود: با تحقق این موضوع استان کاملا صنعتی خواهد شد.

زنگنه تصریح کرد: سرمایه گذاری و دنبال کردن توسعه حوزه نفتی استان ضروری است و تاکید ما بر توسعه فعالیت ها با تکیه بر حفظ محیط زیست است و محیط زیست با بهره برداری صحیح با صنعت منافات ندارد.

وزیر نفت گفت: خیلی ها اینجا درخواست اشتغال و کار از ما دارند، نمیتوان همه را وارد دولت کرد، اصلا بودجه و ظرفیت دولت اجازه این کار را نميدهد، با تحقق پروژه های پتروشيمي این استان، چندین هزار اشتغال زایی عملیاتی خواهد شد.

زنگنه با بیان اینکه هفت هزار نفر در دوره ی اجرایی پارس جنوبی فعالیت می کنند، گفت: در این استان نیز برنامه ریزی های توسعه ای با هدف اشتغالزایی محقق می شود.

وزیر نفت با بیان اینکه تا پایان سال ۸۰ درصد جمعیت روستایی کهگیلویه و بویراحمد از نعمت گاز برخوردار می شوند، اظهار کرد: با نگاه محیط زیستی و حفظ سرمایه های ارزشمند طبیعی استان، توسعه گازرسانی عملیاتی خواهد شد.

بیژن زنگنه تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم اقدامات زیادی انجام داده است و البته مشکلاتی وجود دارد و تلاش هایی در سطح کشورهای منطقه برای جلوگیری از پیشرفت ما وجود دارد.

وی ابراز داشت: جریان اقتصادی کشور به سمت خوبی در حال حرکت است و آمارها نشان می دهد وضع اقتصادی ما در نیمه اول ۸۴ از بهترین دوره ها بود و در همان زمان نیز عده ای گفتند پول نفت کجا رفت و در حالی بود که با انسجام مدیریتی، سلامت اقتصادی و …توسعه کشور محقق شده بود.

زنگنه افزود: کشور داری با احساسات نمی شود و نباید تنها در مرحله عاطفی ماند و این موضوع جلوی رشد ما را می گیرد.

وزیر نفت گفت: علیرغم مشکلات مسیری که در آن حرکت می کنیم درست است و تورم در حال کنترل است و باید سرمایه گذاری ها محقق شود.

زنگنه بر نوسازی تاسیسات نفتی در کشور تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاری در این بخش مورد تاکید است.

وی اظهار داشت: گرچه مشکلاتی در مسیر توسعه وجود دارد، اما باید برای مسیری که در حال حرکت هستیم، تلاش کنیم.

زنگنه از فعالیت شرکت نفت در حوزه ایجاد مجتمع گردشگری نفت در پارک جنگلی یاسوج خبر داد و گفت: این مهم با در نظر گرفتن مسائل  محیط زیستی عملیاتی می شود.

وی گفت: در زمان خاتمی صادرات پتروشیمی ما یک میلیارد دلار بود، باید تعامل و ارتباط با دنیا داشته باشیم، باید برای توسعه کشور ابتکار داشته باشیم.

زنگنه در خصوص شعار “باید نفت را سر سفره مردم ببريم”، گفت: در این خصوص از من پرسیدند و جواب دادم تا الان همینطور بوده و در ادامه نیز خواهد بود.
بیژن زنگنه در خصوص سرمایه گذاری شرکت نفت پارک جنگلی یاسوج گفت: برنامه داریم در یاسوج اقدام کنیم، البته نباید محیط زیست کوچکترین ضربه ای ببیند، ایجاد مجتمع نفت در اینجا هم میتواند توسعه به همراه داشته باشد و هم کارکنان مناطق نفت خیز جنوب از آن بهره مند شوند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=269869
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آزادی گفت:

    ضمن عرض سلام و ادب . طرح پارک جنگلی طرح خوبیه ولی اگه قرار باشه که این طرح پارک جنگلی مختص شرکت نفتی ها باشه اینجا باز حق مردم یاسوج پایمال میشه . و قطعا مخالفتها و اعتراضاتی در پی خواهد داشت .

  2. امیر گفت:

    ایشالا ک وعده هاشون ب واقعیت تبدیل بشه?

دیدگاه شما