پنجشنبه 19 بهمن 1396 - 0:35

مطالبه 10 ساله سی سختی ها به سرانجام رسید/ قول نماینده بویراحمد برای احداث بیمارستان سی سخت(+تصاویر)

گروه اجتماعی- مطالبه10 ساله مردم سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد به سرانجام رسید.

به گزارش بویر نیوز، آیین کلنگ زنی بیمارستان سی سخت در هفتمین روز از دهه پرفروغ فجر با حضور استاندار، نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

دکتر ایلامی: بیمارستان دنا،مطالبه 10 ساله مردم این شهرستان بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: بیمارستان دنا یکی از مطالبات مردم این شهرستان بوده که امروز به برکت انقلاب اسلامی و پیگیری مسئولین این مهم محقق شد.

دکتر اورنگ ایلامی با اشاره به اینکه این پروژه بیش از ۱۰ سال در برنامه سطح بندی خدمات درمانی کشور مصوب شده بود ولی به دلیل نبود اعتبارات به سرانجام نرسید، افزود: این پروژه در برنامه راه درمان ۱۴۰۴ مورد توجه قرار گرفت و با پیگیری های مکرر نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی به مرحله تصویب رسید.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فیزیکی و برنامه مورد نظر برای احداث این بیمارستان اظهار نمود:قرار است این بیمارستان در متراژ 4500متر مربع و در 4 طبقه احداث می شود.

دکتر ایلامی با یادآوری اینکه متراژ زمین مورد نظر زیاد نبوده و مسطح هم نمی باشد، همچنین با استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت تناسب ندارد، تاکید نمود: برای رفع این مشکل یک طرح مطالعاتی با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان، به شرکت خصوصی سفارش دادیم که  نقشه بیمارستان به گونه ای طراحی شود که حداکثر استفاده از فضای موجود صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: جهت ساخت این بیمارستان پیش بینی اعتبار ما قریب ۱۸ میلیارد تومان  است.

دکتر ایلامی تاکید نمود: این بیمارستان به گونه ای طراحی می شود که امکان توسعه آن به ۶۴ تخت نیز وجود دارد، و این مهم برای توسعه بیمارستان حائز ارزش ویژه است.

وی با بیان اینکه مجوز کمیسیون ماده 20 و موافقت اصولی این بیمارستان اخذ شده است، عنوان نمود: امیدواریم با مساعدت‌های استاندار از محل اعتبارات استانی و شهرستانی و همچنین اعتباراتی که قول آن را از نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا گرفتیم(قریب 4 میلیارد تومان) و نیز فرماندار شهرستان دنا که 4 میلیارد تومان برای هر دو بیمارستان اختصاص خواهند داد، به زودی پروژه های بیمارستانی این شهرستان احداث و به بهره برداری برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گرشگری سلامت را در سی سخت موضوع مهمی عنوان کرد و  اذعان داشت: دولت و به ویژه وزارت بهداشت بخشی از اعتبارات کسب شده وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی را از محل “توریسم درمانی” در نظر گرفته اند.

وی ابراز داشت: در اینجا به واسطه زیبایی های طبیعی و جایگاه های ویژه ای که دارد می تواند در آینده ای نزدیک “قطب توریسم درمانی” باشد.

زارعی؛ سی سخت نگین توسعه استان

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: شهر سی سخت با توجه به توسعه زیرساخت ها، می تواند نگین استان در توسعه باشد.

غلام محمد زارعی افزود: در حوزه شهرستان دنا پروژه های متعدی در حال انجام بوده که از جمله این پروژه ها جاده ی یاسوج به سی سخت است.

وی نقش گردشگری در توسعه شهر سی سخت را محسوس دانست و بیان کرد: گسترش حوزه توریسم با بهبود زیرساخت های این شهرستان ضروری است.

زارعی به کلنگ زنی بیمارستان ۳۲ تخت خوابی شهر سی سخت اشاره کرد و اظهار  داشت: تحقق این پروژه نقش مهمی در حوزه درمانی این شهر خواهد داشت و علاوه بر مردم منطقه، گردشگران نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=269826
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما